Informacije

Objave z informativno vsebino.

Veleslalom in spominska Grege Trevna

Dve novi smeri naveze Peter Bajec - Matej Gorenšek (oba AO Železničar) 8. in 9. septembra 2012

Zapotoški vrh, severna stena: Veleslalom (IV-V, 200 m, 3.30 h)
Prva plezala: Peter Bajec – Poli in Matej Gorenšek – Metek (oba AO Železničar), 8. 9. 2012

Smer poteka v osrednjem delu Zapotoškega vrha, med smerema Hitri Gonzales in Neznano.
Smer išče prehode med strehami in previsi v skoraj navpični liniji vse do roba stene, kjer izstopi skupaj z Majino smerjo. Skala v smeri je precej dobra, na trenutke celo odlična. Večino varovanja se opravi z metulji, v smeri sta ostala dva klina – eden v prvem raztežaju, drugi pa na prvem sidrišču.

Dostop: iz Zapodna do planine Zapotok in dalje po stezi kot za ostale smeri v Zapotoškem
vrhu.

Opis: smer vstopi v vpadnici izrazitih, podolgovatih streh sredi stene. Čez vstopne plošče (klin, IV) splezaš čez previs desno od prve strehe do nove strehe, ki omogoča prehod kak meter levo. Čez previs se med strehama zbašeš v zajedo (super skala, V) in po njej vse do sidrišča, kjer je ostal en klin. Sidrišče je pod novo streho. Od tu kreneš desno mimo strehe in navzgor proti dvema previsoma, kjer te prehod med njima (IV) popelje višje v odprti svet, ki ga označuje gruščnata gredinica. Nadaljuješ navzgor pod veliko sivo streho (sidrišče). Od tu levo mimo strehe navzgor do previsnega pasu. Premagaš ga na desnem robu in vstopiš v lepo zajedo iz odlične skale (IV+). Po njej do sidrišča pod novim strehastim pasom. Premagaš ga na levi strani po zajedi (IV) in navzgor po lažjem svetu do novega previsnega pasu. Prehod ti ponudi krušljiva, strma, na začetku rahlo previsna zajeda (V). Zapodiš se vanjo in po metru ali dveh prestopiš rahlo v desno in čez ploščati svet do velike izstopne zajede, ki je precej
krušljiva. Sidrišče si urediš pod njo. Po ploščah (IV) levo ob zajedi navzgor in po lažjem svetu do roba stene.

Oprema: 6 – 8 različnih klinov ter nekaj metuljev in kakšen zatič.

Sestop: kot za ostale smeri v Zapotoškem vrhu.

Srebrnjak, SZ stena: Spominska smer Grege Trevna,

Smer je posvečena Gregi Trevnu, ki se je 23. junija 2012 ponesrečil pri sestopu s Srebrnjaka. Smer poteka po očitni poklini, ki se vleče od tretje votline (gledano od desne proti levi) čez celo steno proti desni. Ko se poklina izgubi, smer nadaljuje po slabše vidni razčlembi naravnost navzgor do roba stene. Skala v steni je odlična, v smeri so ostali 4 klini.

Prva plezala: Peter Bajec – Poli in Matej Gorenšek – Metek (oba AO Železničar), 9.9.2012

Ocena: IV-V

Višina: 450 m

Čas: 4,5 h

Dostop: iz Zapodna do planine Zapotok in dalje po stezi do pod stene Srebrnjaka in nato levo ob steni vse do tretje votline, ki jo vidiš šele ko si pod njo.

Opis: smer vstopi tik pod votlino in sicer pri votlini zaviješ levo po travnati polici do kratkega kaminčka (III), ki te pripelje do kosmatega raza (trava in rušje), po njemu v kotanjo nad votlino in dalje po kaminu do naslednje, večje kotanje pod sivim previsom. Pod njega in levo mimo njega (IV-) nadenj do stebrička kjer si urediš sidrišče (klin). Od tu v levo zajedo (klin, IV) in do poličke ter po njej desno in skozi zajedico mimo enega stebra na drugega, kjer si
urediš sidrišče. Levo čez plošče in desno mimo previsa (IV) navzgor do vznožja nekakšnega stebrička (sidrišče). Levo in desno ob stebričku sta zajedi. Plezaš po stebru in na vrhu zaviješ v desno zajedo pod previs, ki ga premagaš po ozkem, kratkem kaminčku desno ob previsu (V) in po žlebu do zajede, ki jo zapira previs (sidrišče). Nadaljuješ po ploščati steni na desni (IV), rahlo proti desni in nato proti levi ter navzgor pod kamin (sidrišče). Od tu skozi prvi kamin in drugi kamin (IV) do travnate gredine. Tukaj greš desno do konca, kjer si urediš sidrišče. Nad
sabo zagledaš trikotno streho. Nadaljuješ proti strehi in levo mimo (IV-) nje v žleb in navzgor do pod zajede (sidrišče). Preplezaš zajedo, nato zaviješ levo na travnat teren in po njemu do lepih, belih plošč in čez nje (skalno uho, V) proti desni in prestop v zajedo ter po njej do poličke (sidrišče, klin). Čez ploščato steno navzgor in po zajedi v desno in nato v levo, ki te pripelje na rob stene (IV).

Oprema: 8 – 10 različnih klinov ter nekaj metuljev in kakšen zatič.

Sestop: kot za ostale smeri v Srebrnjaku.