Iz preteklosti

Poobjave starejših  dokumentov (člankov,  fotografij), zgodovinske predstavitve ...

Še po snegu

Snežak:  SNEŽENI MANGART |POLETNE RADOSTI| IZ VELIKE NA VELIKO

Andrej Mesner: SNEŽENI MANGART

Julijske Alpe | Mangart | Zimska smer, varianta Naravnost navzdol

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.800 m

Vreme je bilo treba izkoristiti:) Odločitev je padla zvečer, kjub temu, da nisem dobil uporabnih informacij o Mangartski cesti, sem se preko Italije odpravil pogledat. Na meji nikogar. Optimistično se zapeljem na zaprto cesto, a me že takoj po prvem tunelu na 1450m ustavi sneg. Nadaljujem peš, v supergah praktično do vrha ceste. Navzgor je šlo kar dobro po ožujenem snegu, grapa naravnost zelo neobičajno zalita, zato grem kar naravnost navzgor. Tudi proti vrhu kar naravnost. Sonce po 7h že kar pripeka. Z vrha sem odsmučal 7:45, a bi bilo bolje ob 7h. Na vrhu zato že ojuženo, zato sem lovil bolj senčne dele. tudi grapa naravnost je bila lepo smučljiva. Spodaj pa tudi lepa smučarija do prečke, kjer se začne sezuvanje/obuvanje do 1750m. Krasen dan, lepa smučarija. Zanimivo, da sneg v tem času še ni popolnoma predelan v zgornjih delih. Še se bo dalo smučat, cesta pa brez frezanja še dolgo ne bo prevozna.

Andrej Mesner

Bojan Ambrožič: POLETNE RADOSTI

Julijske Alpe | Dovški Križ | Jugova grapa

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.350 m

Pred nami je bil en turni smučar, ki nam je velikodušno naredil stope skozi celotno Jugovo grapo. Tako, da je bil za nas vzpon skozi grapo zelo udoben. Jaz sem s turo zaključil na škrbini na vrhu grape. Kolega pa se je v brezvetrju (in še vedno jasnini) vzpel na vrh Dovškega Križa. Vršnih 10 m grape je zelo ozek prehod (štamfanje). Potem nižje pa so bile smučarske razmere odlične – južen sneg, ki se je mestoma ob smučarskih zavojih rahlo plazil. Zato je bilo potrebno nekoliko paziti, da nas niso odnesli lastni plazovi. Pod grapo so bile smučarske razmere še boljše, saj ni bilo novega snega. Desno (gledano dol grede) od treh macesnov je relativno ozek snežni prehod, ki najbrž ne bo več zdržal več dolgo. Nižje pa je bilo potrebno paziti na kamenje na snegu. Do konca snega smo zbrali neprekinjenih 1100 višincev smučanja, kar je vrhunsko za junij.

Bojanambrozic.com/...jugova-grapa

ANŽE TOMŠIČ: Z VELIKE NA VELIKO

Julijske Alpe | Velika Martuljška Ponca | V Veliko Dnino

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.400 m

V želji po nižjih temperaturah sva pri ruskem križu parkirala že pred četrto uro zjutraj. Prijetnih 12°C, sva zašvicala že do Krnice. Malenkost se je ohladilo, ko sva prišla do snega, pri odcepu za Špik. Po plazovini v strugi se da prismučat še kakšnih 150m nižje, če ni škoda dil.
V spodnjem strmem delu pred bivakom sta dva kopna odseka, vse ostalo je super smučljivo. Proti Veliki Ponci sva odvila pri prvem kopnem prehodu, sledilo je desno prečenje proti grapi. Pod njo sva odpela smuči nadaljevala peš. Kmalu nama je bilo žal, saj se je nad grapo in vse do vrha vdiralo nad kolena.
Pri povratku sva imela težave v grapi, dva skalna skoka in že precej gnil sneg. Spust s pomočjo vrvi (20m), ki je na žalost ostala zataknjena v smeri. Naslednika prosim, da vrv odstrani in odnese v dolino, lahko jo tudi obdrži. Smuka od pobočja Ponce do Dnine ni bila nek užitek, preveč odjuženo. Kasneje pa prav super vse do doline, odlično za ta letni čas.