Iz preteklosti

Poobjave starejših  dokumentov (člankov,  fotografij), zgodovinske predstavitve ...

Oblačna planota

Omejeni na regijo izberemo vedno privlačno planoto za nekajurni sprehod.

Iz mesta odhitimo sredi dopoldneva in po uri vožnje smo že na delno zasneženem makadamu, po katerem pripeljemo na parkirišče Rakove ravni, ki je naše izhodišče sprehoda po planoti Velike planine.

Nebo proti vzhodu kaže modro jasnino, medtem ko se proti zahodu že oblači. Naša prva postaja so Marjanine njive, kjer zaprti vijoličasti cvetovi žafranov kukajo iz beline snega. Gozdnata pobočja nad Volovljekom imajo le za odtenek beline, vrhovi Rogatca, Lepenatke in Kranjske rebri pa se še kopljejo v snegu. Korake usmerimo na kolovoz, kjer snežna odeja hitro postaja debelejša, ko se vzpenjamo skozi gozd.

Pri vodohramu obujemo gamaše in nadaljujemo počasnega koraka pot do Gojške planine, kjer se ustavimo pri eni od bajt in kjer se naša mala skupinica razdeli. Žena bo ubrala krajšo pot na Malo planino, midva s hčerjo pa nekoliko daljšo z vzponom na Bukovnik in tako po krajšem odmoru gremo na dve strani.

Mimo bajt na planini in po zasneženem pobočju, kjer občasno stopiva globoko v sneg in preko suhih zaplat po snegu doseževa vrh nad Gojško planino. Nebo na zahodu je polno temnih oblakov, a razgled na Veliki stan in gore od Kočne do Raduhe razveseljuje najina srca. Vrh Bukovca je spihan do golega, le malo nižje pa je snega na pretek.

Vsa pobočja in doline se kopljejo v belini, ko stopava navzdol, da se nato pričneva vzpenjati. Kjer je mogoče, stopava po narejeni gazi in tako prihraniva nekaj moči. Nekoliko višje narediva bližnjico in se povzpneva po pobočju na rob Velikega stana, od koder v nekaj korakih prideva do kapelice Marije Snežne. Nisva sama, v zavetrju posedata pohodnika. Narediva premor za okrepčilo in dogovor, da tokrat ne greva na Gradišče ampak bova počasi obrnila. Zapustiva idilično kapelico in pričneva spust po delno zasneženem pobočju med skalami in zameti, da doseževa najnižjo točko pobočja, kjer se prične vzpon na vrh s piramido. Zaslišiva znan glas in zagledava na vrhu pobočja nad Domžalskim domom ženo, ki mirno sedi in uživa v pogledih. Pohitiva do piramide na Velikem Vršiču na 1563 m.n.v. in nato ob ograji navzdol in navzgor na Mali Vršič na 1522 m, da se pridruživa ženi. Veliki Vršič je na Veliki planini, Mali Vršič pa na Mali planini. Vršici so torej nekakšna meja med Malo in Veliko planino.

Tudi tu iz snega kuka žafran in kljubuje zimskim razmeram v aprilu, ko stopamo mimo doma na še zasneženo cesto, ki pa jo kmalu zapustimo s spustom v dolinico po sledeh snežnih sani. Iz temnih oblakov priletijo prve snežinke, veter nas hladi in zato se nič ne obiramo, ko gremo po ravnici Male planine pod Jarškim domom na rob planine. Le toliko se ustavimo, da naredimo še nekaj fotografij žafranov in že stopamo proti Gojški planini. Veliki zbiralnik vode je zaledenel, snežna odeja je vse tanjša in ko pridemo do vodohrama gamaše romajo nazaj v nahrbtnike.

Hojo nadaljujemo s previdnim spustom po zasneženem in pomrzjenem kolovozu do Marjaninih njiv, kjer stopimo na suho cesto in se po njej vrnemo na parkirišče. Naš nekajurni sprehod po zasneženi in danes oblačni planoti je zaključen. Pospravimo pohodno opremo in se odpeljemo v dolino.