Iz preteklosti

Text/HTML

Poobjave starejših  dokumentov (člankov,  fotografij), zgodovinske predstavitve ...

Iz preteklosti

Triglav (2864 m)

TheMountainFreak - Gašper Ahačič: Po poti spominov …

Že nekaj časa dobivam sporočila kdaj se bom lotil Triglava …Hjaa … Najlažje je čakat, da nekdo zgazi ane? Spremljanje razmer že nekaj časa, dobil tudi nekaj koristnih informacij. Sedaj samo izbrati pravi dan? V službi se zmenim za dopust in gasa! Ali bo uspelo priti do vrha ali ne pa bomo prav kmalu videli. Triglav je bil že kar nekaj časa nedotaknjen, zato bo toliko slajše!

Štartam naslednji dan ob šestih izpred doma, gasa do Krme. No če sem natančen, parkiram v Kurji vasi, saj je naprej nemogoče z avtomobilom. To pot podaljša za eno uro – 5 km. Na parkirišču zagledam nekaj avtomobilov, ne bom sam gazil! Gape, sam GASA! Hitro se oblečem, obujem, dam krplje na noge in gaaaaaas! Zunaj je kar konkreten minus, ampak sej se bom hitro ogrel. Slušalke v ušesa, da mi malo razbija in motivira … Treba je eno taktiko naredit… Počasneje začeti, potem pa prtegnt v podn … Ja … To bi bilo možno polet … S krplji se mi sicer malo udira, ampak bo za zdržat! Lepo napredujem po gazi, ujamem ritem in pohodnika. Imata tudi krplje, zato bo lažje zame. No skratka, tempo popustim in nadaljujemo skupaj – drugače itak nikamor ne prideš. Dolina Krme je kar dolga -5 km in lepo napredujemo, od Lese naprej pa se začne tisti pravi del poti na Triglav. Pri parkirišču nas ujamejo trije turni smučarji… Danes pa bo gneča!

Sledi turnih smuči vidimo, se pravi je eden že šel proti Kredarici. Sprva se lepo po ravnini sprehajamo, potem pa se začne klanec. Lepo se postavimo v vrsto, da bo vsak malo gazil spredaj, saj je snega tukaj ogromno. Lepo počasi z visokim pulzom se prebijamo proti Prgarici. V gozdu je malo trši sneg, ko pridemo ven pa malo mehkejši. Na prvi izravnavi malo počijemo, potem pa gasa gor proti pastirski koči. Tudi na Malem polju malo pavze, saj smo že lepo izmučeni …. Ampak najhujše se šele začenja … Mraz lepo pritiska, ampak gazenje nas ogreva. Naredimo obvoz mimo pastirske koče in nadaljujemo kar proti Kalvariji. Sonce nas že lepo greje, zato se malo višje ustavimo. En hiter gel, nekaj popijem in gasa. Užgemo kar zimsko varianto, ki pa je čist trda! S krplji se malo težje prebijamo na drugo stran, od tam pa lepo proti Kalvariji. Teren se zravna, pred sabo zagledamo Kalvarijo … Kar tečt mi začne s čela, ko vidim kako se bomo matrali. Snega je res ogromno! Oni zavijejo v desno in naredijo obhod, jaz pa kar direktno proti Snežni konti. Čim bolj naravnost, saj sem pričakoval, da bo zgoraj prečka čisto trda – tako kot vedno! Sneg je tukaj lepo trd, mogoče na kakšnih delih malo napihanega … Spet bo treba gel in sam POŽEN JOŽA! Matranje, matranje in končno čez Kalvarijo. Tooop! Prečnica je bila res trda, s krplji nič fajnega. Sledi še 180 m vzpona do Kredarice, kjer nam tudi ni lahko. Po mukotrpnih urah gazenja zagledamo Kredarico! Toooop! Triglavska koča na Kredarici (2515 m), sledi malo daljša pavza. Čaka nas še najtežji del – Triglav.

Na pogled zgleda Triglav z zelo malo snega. Sploh do Malega Triglava je dosti spihanega. Zato se lepo zapodimo proti vstopu v plezalni del. Piha veter, zato nas lepo delci ledu tolčejo po obrazu. Gor v vstop in proti prvi prečki – lepo zalito. Prečka pa je spihana, jeklenice so zunaj. Če je bil prej zaradi vetra kar mraz, sedaj nabija savna! Še mimo druge prečke, ki je že malo bolj zalita proti Malemu Triglavu. No snega je vedno več, jeklenice so pa tudi zunaj… Edino problematičen je en del, ki je napihan sneg. Malo matranja, pa gre! Kar hitro stopimo na Mali Triglav, sledi greben. Če smo prej mislili, da je malo snega, je tukaj ogromno napihanega! Na našo srečo je bil malo trši sneg, zato lepo hodimo po vrhu, izstop iz grebena pa potem spet po jeklenicah in snegu. Potem pa pridemo v napihan sneg v špico … Isto sem doživel nekaj časa nazaj, postane malo bolj zoprno, saj nam nagaja še veter. Zabijem tiste cepine in dereze v špico … Nimaš druzga, bo držal! Tistih nekaj metrov kar po vseh štirih, potem pa … Cela jeba! 60 višinskih metrov pod vrhom je potrebno še eno prečenje. Prva dva gledata kako se delajo plošče snega ob vsakem korakov … Faak! Malo bolj bo treba pazit! To še ni največji problem … Problem je malo višje še napihan sneg … Ja nič … Prva dva majstra uporabita svoje znanje in se prebijeta do zajl malo pod vrhom. Potem eden po eden lepo počasi tisto prečenje … Mehki koraki, čim manj pikanja s cepinom, da se ne bo kaj premaknilo. Hitro sem čez, sledi še tisti vzpon in zagledam pred sabo tablo Staničevo zavetišče 30 m… To je vedno dober znak! Še nekaj korakov in stopim na vrh! Nekaj časa se nisva videla!