Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Na slovenski obali

Obisk gora zamenjamo za obisk slovenske obale.

Končno je prišel dan brez napovedi dežja. Na strehi avtomobila je troje koles, ko peljemo po avtocesti v smeri slovenske obale, po kateri se vale kolone tovornjakov. Po dobri uri vožnje smo v Kopru in na parkirišču v Žusterni, ki je naše današnje izhodišče kolesarske ture ob slovenski obali in zaledju.

Kot bi trenil, smo pripravljeni na kolesarjenje. Po dolgih mesecih je lepo dihati morski zrak in videti drobne valove na površini morja. Zavrtimo pedala in zapeljemo po lepo urejeni kolesarski in pešpoti ob obali v smeri Izole in se prepustimo toku dogodkov. Sonce je ravno prav močno, da kolesarimo v prijetni temperaturi s pogledom na morje, kjer zasidrane čakajo velikanke na vstop v pristanišče in kjer bližje obali že sekajo valove manjše jadrnice in čolni. V morju še ni plavalcev in tudi na naši poti se še ne vale trume obiskovalcev. Prijetna pot nas po nekaj kilometrih pripelje v Izolo, kjer hitro, kot je le mogoče, ponovno najdemo pot ob obali in prikolesarimo do svetilnika in mestne plaže, ki je naše prvo postajališče na poti. Na plaži je nekaj sprehajalcev, ki posedajo in se predajajo glasbi morja in sonca.

Ostanemo nekaj minut in nato smo zopet na kolesih. Peljemo mimo številnih privezov izogibajoč se pešcem in se vrnemo na cesto, ki povezuje Izolo s Strunjanom. Hitro ugotovimo, da so tudi tu klanci in po enem od njih se povzpnemo visoko nad obalo, kjer zapustimo prometno cesto in nadaljujemo vzpon po slabšem makadamu do vrha klanca in ozkih cest med hišami. Sledi daljše kolesarjenje po rahlo vzpenjajoči in skoraj ravni cesti med travniki in oljkami do kmetije, katere ograje krasijo nešteti cvetovi plezajočih vrtnic in kjer v daljavi že zagledamo obalo Pirana, a do tja je še daleč. Smo visoko nad obalo in do nje nas popelje strmopadajoča ozka cesta, po kateri prikolesarimo v krajinski park Strunjan. Obidemo opustele soline in se ponovno povzpnemo nad obalo po ozki in na trenutke blatni ozki stezici med drevesi do strme ceste nad zalivom Pacug, ki nas hitro popelje navzdol do obale med jezerom in morjem v Fiesi.

Lepo tlakova pešpot gre ob obali, se vzpne nad klifi, kjer je nekaj varovalne ograje in nas ponese mimo sprehajalcev do vrha vzpetine, kjer vstopimo v Piran. Z vrha se po ozkih ulicah, ki jih sonce redko obsije, spustimo v mestno središče in po labirintu pridemo do obale z ogromnimi skalami, ki so branik pred visokimi valovi morja. Kolesarimo ob obali rtiča mimo osamelih lokalov ob plaži, kjer je le pešcica obiskovalcev in se kmalu obrnemo ter kolesarimo nazaj in mimo Tartinijevega trga in pristana na obalo proti Portorožu. Tudi tu je bolj malo sprehajalcev. Ustavimo se in na eni od klopc naredimo premor s pogledom na jadrnice, ki drsijo po morski gladini. Lepo in prijetno je in ker se nam nikamor ne mudi, se prepustimo nekaj minut šepetu malih valov, ki dosegajo in zapuščajo obalo, nato pa nadaljujemo naš potep ob obali.

Prikolesarimo v Portorož, kjer se ustavimo v ribji konobi, si privoščimo kosilo in nato stopimo na kolesa in že smo v Luciji, kjer se skozi kamp odpeljemo ob obali do kanala Sv. Andreja in do Seče. Kolesarimo ob solinah proti mejnemu prehodu Sečovlje, a se še pred njim ustavimo. Ženo žene dalje, midva s hčerko pa se po krajšem odmoru obrneva in greva nazaj do kanala in in ob njem do urejenega fitnes poligona, kjer se ustaviva in stopiva do morja ter počakava tretjo članico naše kolesarske ekipe. Skupaj ob pogrinku iz nahrbtnika uživamo ob morju, ženski del ekipe še malce namoči noge v morje, v katerem blizu nas uživa plavalka. Malce od obale so zasidrana plovila, na katerih poležavajo na soncu, mi pa se odpravimo na kolesa in se vrnemo v Portorož, kjer uberemo pot Parenzane, ki nas popelje do prvega 544 m dolgega tunela Valeta. Osvetleni predor, na katerega tla sem ter tja padajo kapljice, ki pronicajo skozi obok in ustvarjajo nekaj luž, prevozimo in se spustimo po obnovljeni poti proti Strunjanu v dolino ter se med nasadi nato povzpnemo do naslednjega 214 m dolgega tunela Šalet. Ob nežni osvetlitvi prekolesarimo tunel in že se spuščamo v Izolo, kjer s kratkim postankom pozdravimo našega nekdanjega soseda. Sledi kolesarjenje po ulicah mesta. Privoščimo si sladoled in se odpeljemo na obalo, kjer je veter dal pravi pospešek jadralcu na vodi kot tudi jadrnicam. Postanek hitro zaključimo in smo ponovno na kolesih. Zapustimo mesto in ob obali naredimo zadnje kilometre ter po oseminštiridesetih kilometrih kolesarjenja prispemo na izhodišče naše poti, v Žusterno.

Idilično potepanje po slovenski obali je zaključeno. Kolesa gredo na streho avtomobila, mi v avto in se odpeljemo proti domu.