Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Ostra lepotica

Gorenjski glas - Jelena Justin: Ojstrica in Rjavčki vrh

Ojstrica (2350 m n. m.) in Rjavčki vrh (1898 m n. m.) – Njen ostri videz je najbolje viden s Križevnika v Kamniško-Savinjskih Alpah. Ostra gora, na katero vodijo različno zahtevne poti, a nobena ni povsem enostavna. Kopinškova pot.

Ojstrica je lepotica, ki s svojo ostro podobo krasi Robanov kot in Logarsko dolino. Na ošiljeni vrh, ki ima alpinistično zanimivo severno steno, vodijo štiri različno zahtevne markirane poti, nobena ni sicer povsem enostavna, vse pa odlikuje dolžina. Mi se bomo na vrh podali po Kopinškovi poti, ki se imenuje po celjskem planincu Andreju Kopinšku, pot pa datira v leto 1940. Pot se vzpenja po severovzhodnem grebenu, nato pa po polici preči severno steno in se povzpne na vrh. Slikovita, izpostavljena in privlačna.

Čez Jezerski vrh prestopimo mejo z Avstrijo, se zapeljemo čez Pavličevo sedlo nazaj v Slovenijo ter zavijemo proti Logarski dolini. Izhodišče naše ture je bližina penziona Na razpotju. Naš prvi cilj bo Koča na Klemenči jami. Prvi metri poti so po ravnem, potem pa nas smerokaz usmeri na gozdno stezo in najprej v zmernem vzponu preči gozdno pobočje. Pot postaja vse strmejša. Pri prečenju izpostavljene grape so nam v pomoč jeklenice. Gremo skozi predor in nadaljujemo po strmem pobočju, ki je mestoma izpostavljeno. Še eno od grap prečkamo s pomočjo lesenega mostička, nato pa se nam pridruži z desne pot od Doma planincev. Do koče potrebujemo eno uro.

Od koče nadaljujemo v smeri proti Ojstrici. Pot se dokaj strmo vzpenja skozi gozd, nato poteka pod skalnimi pečinami in hitro smo na razpotju: levo gre pot na Ojstrico, desno pa na Škarje. Gremo levo in se strmo vzpenjamo po pobočju, poraslem z rušjem in posameznimi macesni. Dosežemo Škrbino. Levo je Krofička, mi pa zavijemo desno. Prečimo strma pobočja in dosežemo prve jeklenice čez skalne skoke. Del je varovan le s klini, brez jeklenice. S pomočjo jeklenic in skob izredno hitro napredujemo, saj so deli poti precej vertikalni. Pot se strmo nadaljuje, zato hitro pridobivamo višino. Ko dosežemo nekakšno škrbino, pot zavije desno. Sledi manj izpostavljeno in strmo napredovanje. Hodimo pod grebenom. Ko dosežemo severovzhodni greben, izpostavljenost naraste. Strmo se vzpnemo ob jeklenici, dosežemo manjši kamin, kjer nam pomagajo tako klini kot jeklenice. Pot gre na desno, severno stran grebena in vzpon se nadaljuje nad prepadnimi stenami. Pred nami je strmo melišče. V tem delu poti je možen sneg še v zgodnjem poletju, zato svetujem, da imamo s seboj cepin in dereze. Na koncu melišča pot zavije v levo, sledi še nekaj jeklenice in lažjega poplezavanja do vrha Ojstrice.

Z vrha se odpre čudovit razgled po celotni verigi Kamniško-Savinjskih Alp; pod nami je Logarska dolina s slapom Rinka, Okrešljem, Mrzlo goro, Rinkami, Skuto, Grintovcem, pred nami pa greben proti Planjavi, na severu je Krofička, na vzhodu Raduha, Olševa, Uršlja gora, Peca. Z vrha sestopimo proti zahodu, v smeri Korošice. Ko dosežemo razpotje, zavijemo desno proti sedlu Škarje. Sledi delček poti, ki je zavarovan, nato pa se malce povzpnemo do sedla Škarje, od koder začnemo sestopati nazaj do Koče na Klemenči jami. Če imamo še kaj energije, predlagam, da obiščemo še Rjavčki vrh, spokojen travnat vrh, ki leži tik nad markirano potjo, do vrha pa pot ni markirana. Z njegovega temena se pokaže vsa veličina severne stene Ojstrice. Sestopimo nazaj na markirano pot in se spustimo do Klemenče jame. Zdaj nas čaka le še sestop v dolino. Tole je bila ena lepa, veličastna tura! In zgolj v opozorilo: trenutno je zaradi velikih količin snega za omenjeno pot potrebna še uporaba cepina in derez, zato s turo raje počakajte, da sneg skopni.