Napovedi

Text/HTML

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Napovedi

Piz Boe

Tokrat se odpravimo v oddaljeno pogorje Dolomiti v Italiji in najvišjo goro v skupini Sella, Piz Boe (3152 m) iz sedla Pordoi ...Janez Pikon: Najvišja gora v skupini Sella, z vršiča Sass de Pordoi do vrha Piz Boe najbolj obiskani tritisočak v pogorju Dolomiti.

Tokrat se odpravimo v oddaljeno pogorje Dolomiti v Italiji in najvišjo goro v skupini Sella, Piz Boe (3152 m) iz sedla Pordoi. Visoka gora se nahaja v osrčju pogorja z visokim piramidnim vrhom. Razgledna gora je močno obiskana, saj velja za najlažje dostopni visoki vrh v znanem pogorju. Večja skupina pohodnikov se odloči začeti po delo zahtevni označeni poti od spodnje postaje žičnice na Sass de Pordoi in dlje na visoki vrh, druga skupina pa od zgornje postaje žičnice, odkoder steza vodi v smeri in mimo Planinske koče Rifugio Forcella Pordoi.

Visoka gora se nahaja v osrčju pogorja z visokim piramidnim vrhom. Razgledna gora je močno obiskana, saj velja za najlažje dostopni visoki vrh v znanem pogorju ...Večja skupina pohodnikov se odloči začeti po delo zahtevni označeni poti od spodnje postaje žičnice na Sass de Pordoi in dlje na visoki vrh, druga skupina pa od zgornje postaje žičnice, odkoder steza vodi v smeri in mimo Planinske koče Rifugio Forcella Pordoi ... (foto arhiv: Marjan Burgar) ...Široka in precej obiskana steza se prične vidneje spuščati in se vzhodno priključi tudi steza s prelaza Passo Pordoi, ter od koče v smeri vrha s kočo Piz Boe ...Naprej vodi zelo široka in zložna pot, nato nekaj časa preči pobočja proti vzhodu, nakar steza privede v bolj zravnan svet do označenega razpotja ...Rahlo vzhodno v smeri vrha Piz Boe (3152 m), ki se za kratek čas zmerno vzpne. Naprej se steza vije in komaj znatno vzpenja, ta je poleg markacij označena še s številnimi večjimi možici ...

Široka in precej obiskana steza se prične vidneje spuščati in se vzhodno priključi tudi steza s prelaza Passo Pordoi, ter od koče v smeri vrha s kočo Piz Boe. Naprej vodi zelo široka in zložna pot, nato nekaj časa preči pobočja proti vzhodu, nakar steza privede v bolj zravnan svet do označenega razpotja. Rahlo vzhodno v smeri vrha Piz Boe (3152 m), ki se za kratek čas zmerno vzpne. Naprej se steza vije in komaj znatno vzpenja, ta je poleg markacij označena še s številnimi večjimi možici. Naprej se postopoma začne vzpenjati in hitro doseže na jugozahodni greben vrha Piz Boe. Postane bolj strma z nekaj nezahtevnimi varovali, ki pa so tukaj postavljena predvsem zaradi množičnega obiska. Široka in mestoma bolj strma in široka steza vodi vse do vrha visoke gore Piz Boe.

Naprej se postopoma začne vzpenjati in hitro doseže na jugozahodni greben vrha Piz Boe. Postane bolj strma z nekaj nezahtevnimi varovali, ki pa so tukaj postavljena predvsem zaradi množičnega obiska. Široka in mestoma bolj strma in široka steza vodi vse do vrha visoke gore Piz Boe ...Pot od razpotja nato kar nekaj časa v rahlih vzponih in spustih preči pobočja pod strmimi stenami proti vzhodu. Kasneje se vzhodno priključi še steza, ki vodi mimo velikega spomenika prve in druge svetovne vojne. Od razpotja nato sledi le še kratko prečenje do vstopa v plezalni del smeri ... (foto arhiv: Marjan Burgar) ...Travnata pot se obrne rahlo zahodno in se ponovno začne strmeje vzpenjati. V nadaljevanju dokončno izginejo travnata pobočja, pot pa preide v gruščnat svet po precej široki poti navkreber na označeno razpotje in vzhodno po poti 626 za oznakami »Via Ferrata Cesare Piazzetta,« zahodno vodi pot proti koči Rifugio Forcella Pordoi ... (foto arhiv: Marjan Burgar) ...Rahlo vzhodno v smeri vrha Piz Boe (3152 m), ki se za kratek čas zmerno vzpne. Naprej se steza vije in komaj znatno vzpenja, ta je poleg markacij označena še s številnimi večjimi možici ...Pot od razpotja nato kar nekaj časa v rahlih vzponih in spustih preči pobočja pod strmimi stenami proti vzhodu ... (foto arhiv: Marjan Burgar) ...

Manjša skupina s parkirišča začne v smeri izjemno zahtevne označene poti, ki najprej previdno prečie cesto do označene poti 627, ki se najprej nekoliko strmeje vzpne čez razgledno travnato pobočje, nato pa se položi in vodi v bolj skalnato pobočje. Travnata pot se obrne rahlo zahodno in se ponovno začne strmeje vzpenjati. V nadaljevanju dokončno izginejo travnata pobočja, pot pa preide v gruščnat svet po precej široki poti navkreber na označeno razpotje in vzhodno po poti 626 za oznakami »Via Ferrata Cesare Piazzetta,« zahodno vodi pot proti koči Rifugio Forcella Pordoi.

Pot od razpotja nato kar nekaj časa v rahlih vzponih in spustih preči pobočja pod strmimi stenami proti vzhodu. Kasneje se vzhodno priključi še steza, ki vodi mimo velikega spomenika prve in druge svetovne vojne. Od razpotja nato sledi le še kratko prečenje do vstopa v plezalni del smeri. Pri vstopu v skoraj navpično steno je obvezna plezalna oprema s čelado in samo varovalnim kompletom, zelo priporočljiva pa je tudi uporaba plezalnih rokavic.

Zavarovalna plezalna pot že v samem začetku postane izjemno zahtevna in se vzpne s pomočjo zgolj jeklenice v skoraj navpično steno. Na nekaj mestih je stena celo rahlo previsna, stopov je zelo malo in še tisti so zaradi številnih gornikov že precej »zlizani.« Sledi zahtevno nadaljevanje v navpični steni občasno pa tudi prečenje stene v zahodno in vzhodno smer. V kratkem previsu so v pomoč pomagala v obliki železnih stopov, kasneje v navpični steni pa še zelo kratka lestev.

Ponovno prečenje zahodno z navpičnim vzponom do nekoliko širše police, dobrodošel počitek na polički, kasneje sledi smer v navpični vzpon skozi nekoliko ozek prehod, nato pa postane pot nekoliko manj zahtevna. V nadaljevanju smer preči viseči most s katerega je lep pogled na začetni najzahtevnejši del poti. Od mostiča se prične vzpon po nekoliko manj strmem pobočju ob jeklenici. Takšna pot vodi do še zadnjega zahtevnega navpičnega vzpona pred zadnjo steno, kjer je tudi manjše zasilno zavetišče in manjša vklesana luknja v skalo, kot zavetišče. Zadnji navpični steni se je možno ogniti po zahodni strani, vendar je ta pot precej krušljiva.

V nadaljevanju pot postane manj strma, vendar na nekaj mestih ni zavarovana, zato je še vedno potrebna precejšna previdnost, kjer se kasneje priključi na pot 638, odkoder sledi samo še vzpon po nezahtevnem pobočju do vrha Piz Boe. Pot Via Ferrata Cesare Piazzetta na Piz Boe je izjemno zahtevna in je primerna samo za najbolj izurjene gornike z dovolj moči v rokah in obveznim samovarovanjem. Mnogi opisano pot označujejo kot najzahtevnejšo zavarovano pot v celotnih Dolomitih.

Sestop z vrha visoke gore sledi po lahki poti mimo koče Rifugio Forcella Pordoi, kjer označena pot vodi v dolino na sedlo Pordoi ali severozahodno navkreber do zgornje postaje gondolske žičnice.

Vir: Spremenjeno besedilo spletne strani Hribi.net

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Piz Boe

Sass de PordoiNajvišja gora v skupini Sella, z vršiča Sass de Pordoi do vrha Piz Boe, najbolje obiskani tritisočak v pogorju Dolomiti ... Passo PordoiNajvišja gora v skupini Sella, z vršiča Sass de Pordoi do vrha Piz Boe, najbolje obiskani tritisočak v pogorju Dolomiti ...
Gora Piz BoeNajvišja gora v skupini Sella, z vršiča Sass de Pordoi do vrha Piz Boe, najbolje obiskani tritisočak v pogorju Dolomiti ... Sedlo PordoiNajvišja gora v skupini Sella, z vršiča Sass de Pordoi do vrha Piz Boe, najbolje obiskani tritisočak v pogorju Dolomiti ...