Alpinistične novice 18.09.07

Veliko novega v zaključku sezone!

Alpinistične novice

Manj je več, a tokrat za vsak slučaj pišem več, saj gre v glavnem za prvenstvene vzpone in zanimive ponovitve. Pišite mi, brez vaših pisemc mi je dolgčas (alp.ple@planid.org), saj Tomaža že močno pogrešam.

Lepotica

Oglasil se je Urban Golob, ki izpolnjuje mojo obljubo iz prejšnjih AN, da bo skica smeri Lepotica je zver v Hudičevem stebru, kmalu ugledala luč sveta. O novi smeri, ki sta jo s Pavletom Kozjekom (oba AO Ljubljana-Matica) preplezala sem pisal prejšnji teden. Ali je dovolj zgodaj za kakšno ponovitev še letos, bomo še videli!

Vevnica

Ne vem čisto natančno, kaj je Pavle mislil z izjavo: "še malo novic, potem bo s hribi verjetno en čas mir". Fant kar ne zna nehati in bolj ko ljudje govorijo, da je že vse preplezano, več novih smeri najde. V nedeljo 16.09. sta se tako po daljšem času spet navezala na "štrik" s Petrom Podgornikom in preplezala prvenstveno smer v Vevnici. Novo smer Planikin cvet (VII-/V-VI, 550 m, 6.5 h) sta posvetila spominu na Tineta Miheliča in Jožeta Žumra, nekoč redna obiskovalca sten nad Mangartskimi jezeri. Lepo dejanje in zahvala alpinistoma, ki sta zaslužna za popularizacijo zahodnih Julijcev med slovenskimi alpinisti. Smer poteka med Barbaro in Desnim Piussijem, plezanje je lepo, po naravnih prehodih in večinoma v zelo dobri skali. Spodaj je smer povsem samostojna, zgoraj se v višini druge velike strehe dotakne Barbare, s katero ima nato tudi skupen izstop po kaminu. Ključ smeri je gladka previsna poč v 5.R, kjer je Pavle med gvozdenjem utrgal prusik na kladivu (leži nekje pod steno; najditelju ga Pavle zamenja za pivo...). V zgornjem delu sta nato nadaljevala le z enim kladivom in presenetljivo v smeri pustila samo en klin - Gorenjca. Skica sledi kmalu, obljublja Pavle, ponovitve pa zelo verjetno šele drugo leto – mogoče na tradicionalnem taboru?

Bavški Grintavec in Smer belih stopnic

Bavški Grintavec

V nedeljo 02.09. sta v JV steni Bavškega Grintovca Ivan Razpet in Jože Makuc (oba AO Cerkno) preplezala novo smer, ki sta jo poimenovala Smer belih stopnic (V+/II, III–IV, 700 m). Smer poteka v desnem delu stene, precej desno od Oriona. Dostop: od parkirišča pri tabli "Trenta" po stezi desno skozi gozd (enako kot za Delavsko grapo). Ko pridemo do grape, desno ob njej po stezi, ki se višje obrne proti desni. Nadaljujemo po grapi do izteka pod veliko votlino (2 uri). Od tu dalje sledimo skici. Smer ponuja čudovito kompaktno skalo in ni orientacijsko zahtevna. Sestop: po travah navzgor na greben med Sravnikom in B. Grintovcem (1h). Po njem levo na vrh Grintovca (II-III) in po markirani poti nazaj v dolino.

Jež, S stena

Priznam, vsake toliko me je sram mojega "lokalpatriotizma" in nepoznavanja sten izven, recimo širše soške doline. Pred davnimi leti, ko so se stene začele z Novim vrhom in končale z Vršacem, me je kolega Tomaž zafrkaval s Škrnatarico. Ob tokratni novici sem moral ponovno vzeti v roke zemljevide. In ker eni nepoznavanje združijo z nečimrnostjo in nepoznavanje radi skrivajo, povzemam Tadejev dopis o vzponih v S steni Ježa bolj obširno.

Dostop: od hotela na Krvavcu po markirani poti do planine Dolga njiva. Na planini desno s poti, v široko grapo in po njej mimo izvira do stene (1 ura). Sestop: po markirani poti, ki vodi od Velikega Korena, po grebenu Ježa do Zvoha in naprej proti Krvavcu. Možen je tudi spust po vrvi.

S stena Ježa: Bodica in Skrokana

V lovu za dobro skalo sta že lani s Tinetom Ščuko opremila smer Bodica v S steni Ježa in opazila linijo v desnem delu stene, ki sta jo letos preplezala s Primožem Buhom. Bodico (7a+, 180 m) sta preplezala Tine Ščuka (AO Železničar) in Tadej Kodrič v juliju 2006, Tadej je smer prosto ponovil septembra istega leta. Smer je opremljena s svedri in nekaj klini. Potrebna oprema je 7 kompletov, metulji 1-3 in čelada. Mogoč obvoz najtežjega raztežaja po rampi desno. Skrokanco (6b, 160 m) sta prva preplezala in prosto ponovila Primož Buh in Tadej Kodrič 15.09. letos (oba AO Črnuče). Smer je opremljena s svedri, klini in trakovi oz. vrvicami okoli skalnih ušes. Potrebna oprema je 8 kompletov, metulji 1-4 in čelada. Za obe smeri velja, da v strmem delu potekata po odlični skali, mestoma pa po lažjih drobljivih policah. Smeri se, zaradi kratkega dostopa, majhne višine in enostavnega sestopa, da plezati tudi po prekrokani noči ali poleti po "šihtu". Jaz pa sem mislil, da se na Krvavcu samo smuča in sonči!

Ponovitve

Ob poplavi prvenstvenih smeri ostali vzponi nekako zbledijo. Pa vendar: Tomaž Cingerle, ki ga pod nobenim pogojem nočem tlačiti v kakšen AO – če me spomin ne vara, je v petek 14.09. preplezal Sivi ideal v J steni Jerebice. Sam in prosto, novica, ki je v zadnjih letih res nismo vajeni. Pa tovrstnega plezanja res nočem popularizirati, a če ima človek res veliko kilometrov smeri za seboj, stvar le ni tako grozna. V senci blestečih vzponov in S stene Šit sva tokratno soboto 15.09. v krasnih razmerah, ne preveč mraz in ne pretoplo, plezala smer Diretissima (VII+, VII, 600 m) Grega Lačen (AO Črna na Koroškem) ter Peter Mežnar (Soški AO). Ker nisva ravno poznavalca tega dela Šit še raziskujeva, kaj natančno sva v zgornjem delu plezala (skica sicer ustreza, težave pa ne povsem). Smer odlikujejo krasni prehodi, praktično nič klinov v smeri in zanimivi detajli. Smer je ena tistih enigem, kjer se človek mora vprašati, kako so pred 23 leti s takratno opremo prosto plezali take detajle v smeri (pa čeprav sta bila to Karo-Knez).

Obletnica

In še nekaj besed ob slavnostni priložnosti. Od torka 25.09. do sobote 29.09. so v Slovenski Bistrici sestavili bogat program ob praznovanju 35 letnice alpinizma v domačem kraju (Mira Zorič: Broad Peak 2007, Milan Romih: Lhotse 2000 film, otvoritev razstave, Boštjan Potočnik in Domen Oder: Tajska 2007, otvoritev Balvana in tekma ter zabava). Skratka alpinisti in plezalci, ki se takrat nahajate kje blizu, v velikem loku se ognite Bistrici – ali pa vsaj opustite upanje in vstopite! Odsek se je soočal z velikimi težavami in upam, da je obletnica mejnik, po katerem bodo iz Bistrice izšli novi rodovi štajerskih Knezov, Romihov ….

Šola

Načelnik AO Mojstrana je posredoval informacijo, da v četrtek 04.10. začnejo z novo alpinistično šolo – že danes si označite na koledarčku, pa rutko in kapico kupit, pa v prvi razred - aja, so bili to vseeno drugi časi!

Uživajte na svojih poteh! Če ne boste vi, bodo drugi zagotovo - uživali seveda!

Novice spisal,

Peter Mežnar

3 komentarjev na članku "Alpinistične novice 18.09.07"

Pavle Kozjek,

Moram dodati kratek komentar: ideja za smer v Vevnici je Petrova.

Tisto o Gorenjcih in enem pivu je pa zraslo na zeljniku avtorja Novic. Kladivo zamenjam za dve pivi.

Pozdrav

Tina Horvat,

Pavle, mislim, da si si s to smerjo zaslužil kar Tinetovo kladivo.

Ga dobiš ob prvi priložnosti in upam, da ti bo še dolgo služilo!

Lep pozdrav od Tine

Peter Mežnar,

Seveda je Pavletova pripomba tudi logična!

Peter je planiral izid novega vodnička za plezalne cilje nad Belopeškimi jezeri že v času letošnjega tradicionalnega spominskega tabora pod Mangartom in je že leta, ob Filipu, največji poznavalec omenjenega območja. Petru se za spodrsljaj pri pisanju novic opravičujem in mu želim (njemu in vsem alpinistom). da vodniček čimprej ugleda luč sveta!