AN - 09.05.1994

Delo, Šport: ... Gučkovih 25 smeri na pogled, težjih od 7b

Preplezal jih je v desetih dneh, s 7c+ pa so bile ocenjene štiri od njih - V Kotečniku nato še nova smer Umazana igra - Na pripravah uspešna tudi Čufarjeva
Slovenska plezalna reprezentanca je imela konec marca in v začetku aprila desetdnevne priprave v pokrajini Ardeche v južni Franciji. Priprav so se udeležili Vili Guček, Aljoša Grom, Matej Mejovšek, Stanko Zidan, Martina Čufar, Miranda Ortar, Metka Lukančič in Nevenka Osredkar. Na pripravah so se posvetili samo plezanju na pogled. Najuspešnejši je bil Vili Guček, ki je na ta način preplezal 46 smeri, ocenjenih vsaj s 7a.

V AKCIJI – Vili Guček med vzponom

Med njimi še posebej izstopa osem smeri z oceno 7c in štiri z oceno 7c+. Najtežje štiri so: Detenteauct v plezališču Chaulet, Nikita v Les Branches, Tarif plenciel v Claretu in Hard rock v Lourmarinu. Pri svojih vzponih je bil Guček precej zanesljiv. Uspešen je bil v vseh smereh z oceno 7a ali 7a+, v katerih je poskusil, v smereh z oceno 7b mu je pri enajstih poskusih le enkrat spodletelo, v smereh z oceno 7b+ pa je bil pri osemnajstih poskusih uspešen petnajstkrat. Vstopil je v enajst smeri z oceno 7c in jih preplezal osem, pri smereh z oceno 7c+ pa so bili od sedmih uspešni štirje njegovi poskusi.
Tudi drugi fantje so bili zelo zanesljivi v težinah do 7b, pri težjih smereh pa se je število neuspešnih poskusov povečevalo. Po en dober vzpon sta opravila Aljoša Grom in Stanko Židan. Prvi je na pogled preplezal Duble penetration (7c+), drugi pa na flash (v smeri je bil prvič, vendar je imel o njej že nekaj podatkov) Detenteauct (7c+).
Med dekleti je bila najboljša Martina Čufar, ki je na pogled preplezala štiri smeri z oceno 7b. Uspela je v L'appat lisse in Un ete au parfum de citronelle v Chauletu, v Bombine v Maztu in v Boite manu v Lourmarinu. Tudi ona je bila precej zanesljiva, saj ji je spodletelo le v eni 7b.
Vili Guček je bil uspešen tudi po vrnitvi domov. V Mišji Peči je preplezal Marioneto (8b), ki jo je opremil in prvi splezal Igor Jamnikar, in Highlanderja (8a+/ b), katerega avtor je Dragan Todorovič.
4. maja je Guček preplezal še novo smer Umazana igra (8b+) v Kotečniku. Smer poteka v pregradi Oltar poleg Mejovškove Nostalgije dolgih senc. Opremil jo je že pred dnema letoma. Smer predstavlja vzdržljivosti problem, v zgornjem delu pa ima tudi nekoliko težji detajl.

MIHA PETERNEL

Nova smer je: »Pustite upanje, vi ki vstopate«
Nova tehnična smer v Ospu - Za vzpon potrebni trije dnevi - Zavrtali so le pet svedrovcev

Tomaž Humar, Gregor Kresal in Janko Oprešnik so v Veliki Osapski steni preplezali novo, zelo zahtevno tehnično smer. Prvič so vstopili 26. marca. Začeli so 10 metrov levo od vstopa Stare, nato pa plezali desno od Vražjega Roberta naravnost navzgor do varovališča v njem. Manjkajočih 10 metrov do Prečenja so splezali kar po Robertu. Zaradi dežja so za ta dan končali s plezanjem.
Ponovno so vstopili 9. aprila. Smer so nadaljevali levo od Internacionalne. Spet so plezali precej naravnost navzgor. Tega dne so dosegli gredino, na kateri se večina smeri priključi izstopu Stare. Zopet pa jih je presenetil dež, zato so se umaknili iz stene.
Smer so dokončali 23. aprila. Z gredine do roba stene so potegnili še raztežaj in pol. Nova smer je, razen desetih metrov po Vražjem Robertu, popolnoma samostojna. Poleg tega pa je ena redkih, ki je samostojna tudi v zgornjem delu stene nad gredino. Skupna ocena je A3+, VII/A3, VI+. Ocene po raztežajih pa so: 1. R VII-, 2. R A3, 3. R AO ( ta raztežaj poteka po Robertu in je bil včasih ocenjen A1), 4. R A3+, A3, VII-, 5. R VII, A3, A2+ in 6. R VII-.
Težave so razporejene po celotnih raztežajih, tako da je smer zelo napeta. V vseh treh dneh se je nabralo 23 ur efektivnega plezanja. Ime nove smeri je »Pustite upanje, vi ki vstopate«. Po mnenju prvih plezalcev sodi med najtežje tehnične smeri v tej steni.
Pri vzponu so uporabljali vse vrste klinov, pa tudi doma narejene nože, ameriške rurpe in krempeljce. Svedrovce so uporabili le, kjer je bilo nujno potrebno. V drugem raztežaju so zavrtali enkrat, v petem štirikrat, ostale pa so zmogli brez vrtanja. V smeri so ostali trije klini, »gurtna« in pet svedrovcev brez ploščic. Za ponavljalce predvidevajo dobra dva dni plezanja. Vse, ki bodo poskušali v tej smeri, prosijo, naj ne vrtajo novih svedrovcev. Tudi pri tehničnem plezanju pač velja določena etika.

MIHA PETERNEL

ALPINISTIČNE NOVICE

Srečanje pod Belo Pečjo uspelo
2. maja so se pod Belo Pečjo navkljub megli in hladu zbrali alpinisti v spomin na Jožeta Rozmana. Preplezali so precej smeri: Božično (VI-, A2), Planšarsko (VI, A2), Hrušovo (VI, A2), Šleparsko (V/III-IV), Katastrofolo (III-IV), Direktno (V/IV), Smodlakovo (V) in Ob razu (III -IV). Vse smeri so visoke 100 do 130 metrov. Najbolj aktivna sta bila Filip Bence in Janko Meglič. Prvi je preplezal sedem, drugi pa pet smeri. Ob tem srečanju so tržiški alpinisti izdali tudi novo verzijo vodnika za Belo Peč. Nekaj izvodov jim je še ostalo. Naročite jih lahko pri Janezu Primožiču, Dolina 11, 64290 Tržič, tel.
064) 55-036.

Liska v Srednji Ponci
23. aprila so Uroš Cerar, Andrej Terčelj in Borut Černivec presmučali novo smer v Srednji Rateški Ponci (2228 m) in jo imenovali Liska. Smer poteka s Srednje Ponce po grebenu na jug v Rdečo škrbino, nato pa po zahodnih vesinah in žlebovih do koče Zacchi nad Belopeškimi jezeri. 750 metrov visoko smer so ocenili s kompleksno oceno V+. Naklonina se giblje med 40 in 45 stopinjami, nekateri prehodi in stranske vesine žlebov dosežejo 50°. Zgornjih 500 metrov je izpostavljenih, orientacija pa je težka. Razmere v smeri so bile slabe. Snega je primanjkovalo, saj se ga je precej splazilo, na vrhu pa ga je spihalo. Ovirali so jih tudi globoki plazni jarki in nepredelan sneg, ki je bil trd le v zgornjem delu.

(M. P-)

Radovljičani v Adamellu
Deset članov AO Radovljica je pod vodstvom Mira Pogačarja obiskalo gorsko skupino Adamello - Presanella v Italiji. Skupina leži južno od Ortlerjeve skupine. Plezali so v severni steni Presanelle (3564 m), ki je visoka 400 do 600 metrov in ponuja veliko lednih smeri vseh težavnosti. Izhodišče za to steno je kraj Stovel pod prelazom Tonale. Od tod je 2 do 3 ure hoje do koče Denza (2297 m). Poleg koče je brunarica, ki služi kot zimska soba. V njej je 20 ležišč z odejami, plinski štedilnik in telefon za klic v sili.
Od koče do stene je dve uri hoje po precej razpokanem ledeniku. Preplezali so Detassisovo smer (AD - D, 400 m), Smer čez serake (AD - TD, 400 m), Smer desno od serakov (AD - D, 400 m) in Severni koluar (AD+, 550 m). Sestopali so po Smeri desno od serakov in po Severnem koluarju. Razmere v smereh so bile zelo dobre, saj je bilo v njih dovolj snega in nič ledu. Težave so imeli le tisti, ki so bili brez smuči, saj se je sneg na dostopu precej prediral. Smučarji so smučali tudi s Presanellinega soseda Monte Cercen (3282 m). Poročajo še, da je v gorah okrog Adamella še ogromno snega, ki pa se na južnih in zahodnih pobočjih plazi.

Nad Tržičem
Filip Bence je dva dni pred iztekom uradne zimske sezone v Storžiču presoliral Črni graben (IV+), Mladinsko in Cankarjevo. Aprila je isto steno trikrat presmučal. Vedno je začel smučati na vrhu Storžiča. Prvič je odpeljal do Gradu in nato v Črni graben, drugič je odsmučal čez Peto žrelo, tretjič pa po Kramarjevi smeri.
Tomaž Klinar, Marko Paternu in Andrej Zorčič (vsi Akademski AO) so 23. aprila smučali v SZ steni Velikega vrha v Košuti. Začeli so po Prontarski smeri. Po dvesto višinskih metrih so prečili v Desni Y in po njem nadaljevali do vznožja. Verjetno so prvi presmučali kombinacijo teh dveh smeri. Spust so ocenili VI, 500 metrov.

V Velikem Špičju in Prisojniku
Marko Paternu, Tomaž Klinar in Andrej Zorčič so 30. aprila opravili tretjo ponovitev ekstremnega smuka po smeri Skrita diagonala v severni steni Velikega Špičja. Ocena smeri je V+, prehodi S6, višina 400 metrov. Pravijo, da je smer lepa in jo priporočajo.
Tri dni prej sta Klinar in Paternu smučala skozi Prednje Prisojnikovo okno v SZ steni Prisojnika. V zgornjem delu sta smučala v območju Kopiščarjeve poti, v spodnjem pa po Hanzovi poti. Gre za prvo ponovitev tega smuka, njegova ocena pa je V+, prehodi S6, višina 1000 metrov. Prva smučarja sta se v tej smeri dvakrat spustila po vrvi. Tudi Klinar in Paternu sta si na teh dveh mestih pomagala z vrvjo. Prek zgornjega sta se spustila po vrvi, prek spodnjega pa sta se varovala.
Istega dne, ko sta smučala Klinar in Paternu v Prisojniku, je Andrej Zorčič presmučal prvenstveno smer v severni steni Velikega Špičja. Smučati ni začel prav na vrhu, ampak na stebru pod skalno steno v vpadnici vrha. Najprej je smučal po odprti steni in ozki grapi, nižje pa je prečil s stebra v globoko grapo, ki pripelje pod steno. Smer je imenoval Sulica in jo ocenil V+, 300 metrov.
Klinar je 22. aprila presmučal Severno vesino (IV+, prehod S5 +, 200 m) v Voglu (1922 m). Strmejši del skalne stopnje v spodnjem delu smeri je preskočil, kar so mu omogočile dobre snežne razmere, saj je sicer stopnja previsoka.

Uspel plezalni trening mladih
V pričakovanju nove tekmovalne sezone na mednarodnih prizoriščih, je bilo med prvomajskimi prazniki v Italiji na šestdnevnih pripravah deset kandidatov za mladinsko slovensko reprezentanco pod vodstvom selektorja Blaža Jereba, sicer trenerja v Športno plezalnem odseku Radovljica.
Priprave so opravili v čudovitem športno-turističnem središču v Arcu v Italiji. Plezališča v njegovi okolici namreč nudijo ogromno možnosti za raznovrstno plezanje, saj so raznolika po konfiguraciji sten in izjemno dobro zavarovana, kar omogoča Varen in sproščen trening plezalcev.
Na pripravah so, poleg treninga plezalskih sposobnosti, zlasti posvečali pozornost izboljšanju funkcionalnih sposobnosti, veliko časa pa so namenili tudi gibljivosti, ki je poleg moči med najpomembnejšimi motoričnimi sposobnostmi, potrebnimi za dosego dobrega plezalskega rezultata.
S priprav so se vrnili zadovoljni in z velikim številom kvalitetnih vzponov, ki so jih opravili na pogled. Med dekleti je bila najuspešnejša Rebeka Poček, ki je preplezala smer z oceno (7a), med fanti pa Anže Šanca, ki je preplezal smer z oceno (7b+/c) oba športno plezalni odsek Radovljica.
Pomembni vzponi: Maja Šuštar DEDIS (6c), Lenča Gradišar II Generale in Aria obe (6c), Rebeka Poček Genesis (7a), Peter Bračič Cassi (6c+), Tomaž Jevšnik Scansatis (7a+), Aleš Strojan Icebergs (7a+), Primož Grilc High way to hell in Rosencrantz obe (7a+), Urh Čehovin Cave Cannam (7b+), Uroš Perko Cave Cannam (7b+) in Anže Šanca Povero Gatto (7b+/c).
Reprezentantje se zahvaljujejo Nilu - Ljubljana, Primožu d.o.o. - Ljubljana in Prizmi commerce - Ljubljana za pomoč pri izvedbi priprav.
V mesecu juliju jih čaka močna mednarodna tekma v Raveni v Italiji, kjer bo sodelovala vsa svetovna elita s Francozi na čelu. V jesenskem delu gredo na drugo svetovno prvenstvo v Nemčijo, pri nas doma, najverjetneje v Radovljici, pa jih čaka podobna tekma kot v Italiji.

BLAŽ JEREB

09.05.1994

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice
pa izpis objav:

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Vir: arhiv planID, Priredila: I. K.