AN - 28.06.11

Grande finale, prvi obiski Dolomitov + dodatek Nastje Davidove

Grande finale

V novem plezalnem vodniku Vršič je prav težko najti še kaj prostora za novo smer v severni steni Nad Šitom glave. Vendar sta Urban Golob in Karel Završnik v sredo našla novo linijo med smerema Tandara Mandara in Riba. Smer, ki jo krasi super skala, sta poimenovala Grande finale (VI+/V, 250 m).

Nad Šitom glavo, Grande finale.

Nad Šitom glavo, Grande finale

Grande finaleUrban nam je smer podrobno predstavil z vrisom, ter skico in v spodnjem zapisu še z opisom: Smer poteka v levem delu stene med Tanandra-Matandra na levi in Ribo na desni strani. Vstopi s Kranjsko počjo na sredi prvega raztežaja prečka smer Tanandra-Matandra, z Ribo pa si deli slabih 10 m plezarije v drugem raztežaju. Dva raztežaja nad gredino naletiš še na stojišče od Variante Kanjske poči, sicer pa je vsa smer samostojna in logična. Skala je večinoma dobra, ponekod celo odlična. Težave ne presegajo V+, najtežji (VI+) in najlepši pa je zadnji raztežaj po strmem razu, ki sva ga splezala brez klinov, samo z zatiči in meutlji. Po njem smer tudi nosi ime: Grande finale. V smeri sva pustila en klin na stojišču pod večjo streho. Za začetek sezone čisto fajn vzpon.

Dolomiti

Za podaljšan vikend sta Dolomite obiskala Miha Zupan in Maja Duh. Miha je v poročilu o prvem letošnjem obisku zapisal:
Demuthov razV petek, 24.6., naju v Cortini pričaka dež, oblaki nad Falzaregom niso ravno obetali lepega vremena tako sva plezala v Torre de Falzarego Vzhodni raz in Zahodni raz, oboje IV. Vreme je potem kljub vsemu zdržalo, tako da sva se odločila da greva pod Cine. No tam v dežju postaviva šotor, prileti še nekaj toče...ko šotor stoji tudi dež poneha. Zjutraj se zbudiva v mrzlo jutro (1 °C), kapljice na šotoru so zmrznjene, čakava do 10.00 da se malo ogreje in se polotiva Demuthove smeri (VII-/V, 600 m) v Zahodni Cini. V steni vidiva naveze v Švicarski smeri in Cassin-Ratti. Do smeri dostopava po sneženem koluarju, premagava robno zev in pričneva plezati. V steni so na mokrih mestih nekaj centimeterske ledene sveče, ki ob sunkih vetra vztrajno padajo na naju. Glede na temperature in veter se odločiva da smer malo skrajšava in izplezava po zgornji polici in se tako ogneva vrhu. Po povratku kampirava v dolini kjer je topleje in v nedeljo preplezava smer Via M speciale (V+, 400 m) v Piccolo Lagazuoi. Pod severnimi stenami je še kar nekaj snega, prav tako v grapah (tudi na J strani), stene so načeloma suhe, plezalcev pa v krajših smereh ogromno.

Z nekaj zamude še sporočilo Nastje Davidove
Kljub nestabilnemu vremenu sem zadnji teden plezala v Dolomotih. In sicer sem tokrat uspela v smeri Gelbe Mauer (7a+, 310 m) v južni steni Male Cine. Po približno 250 m te pričaka 1,5 m široka streha kjer me je pred dvemi leti odlepilo od grifov zaradi mraza. Tokrat pa mi tudi mraz ni preprečil prostega vzpona. Smer poteka v 300 metrskem pokončnem stolpu in je v celoti navrtana.
Kot drugo smer sem si izbrala malo bolj resno Compagni di merenda (7b, 7a+ obv., 350 m) v Tofani Di Rozes. Tudi ta smer mi je ostala v dolgu iz istega leta, kjer sva s soplezalcem obrnila zaradi prihajajoče nevihte. Gre za zelo lepo smer opremljeno sicer s svedrovci, ki pa so praviloma precej narazen. Obe smeri sem plezala v vodstvu. Zahvala za potrpežljivo varovanje pa gre Luki Krajncu

Od tod in tam

Vzponi v naših stenah se počasi stopnjujejo. Zaslediti je bilo množične obiske sten nad Okrešljem, predvsem v Igličevi smeri in Vzhodni smeri v Mali Rinki ter smereh v Mrzli gori. Boštjan Kožuh in Iztok Bokavšek sta plezala sončno smer Tapeta v južni steni Prisojnika. Prav tako je še zmeraj zaznati veliko obiska v smereh nad Vršičem ter v stenah nad dolino Belega potoka. Nejc Marčič nadaljuje svojo serijo konstantih vzponov. Včeraj zjutraj je plezal Smer po zajedi v steni Nad Šitom glavo, popoldne pa Sekločevo smer v steni Debele peči. Danes pa je z Lukatom Stražarjem opravil vzpon po Frančkovi klasiki Črni biser v severni steni Travnika.
Plezalna druščina iz AO Kranja je imela ledeniški tečaj v okolici Jungfraua.

Poročilo odprave Makalu 2011
Rok Blagus je pripravil še krajše poročilo obogateno s slikami pretekle odprave na Makalu, ki si ga lahko kar prenesete (PDF, 1,54 MB).