Samotno prečenje pod Bavškim Grintovcem

Večer, Narava, gore in ljudje - Jože Praprotnik: Zaselki Lemovje, Črnela in Na skalah so po koncu 2. svetovne vojne dihali s polnimi pljuči, po letu 1970 pa so se v dolino podali še zadnji staroselci

Iz vasi Soča, blizu cerkve, vodi na Lemovje markirana, vendar precej strma steza, zato je primernejša prav prijazna neoznačena steza, ki se požene v breg za kmetijo ravno nasproti mosta čez Sočo pri koritih, koder vodi cesta naprej v vas Na Skali, oziroma v dolino potoka Vrsnice. Kmetija je obljudena, zato lahko pobarate, sicer pa vodi lepa široka steza v nekaj okljukih sprva bolj strmo, a se po petih minutah hoje spremeni v prav prijetno pešačenje. Šumenje Soče, ki se peni spodaj v koritih, polagoma zamira, še bolj, ko steza zgoraj zavije bolj levo ter potem v manjšo dolinico v desno. V slabi uri znosne hoje opazimo na levi prve zaplate pašnikov, nakar steza zavije levo in vodi nad pašniki in zapuščenimi hišami levo spodaj. Kmalu zatem pridemo na bolj prostran, a strm pašnik (nekdaj so bili vse to travniki, ki so jih skrbno kosili, pasli so le višje v gorah), potem pa zavije steza levo, ko se nam odpre pogled na prostrano Lemovje z nekaj obnovljenimi stanovi na desni strani ob gozdni meji. Naravnost pred seboj in znatno višje zgoraj za grebenom zagledamo dolinico, kjer se nahaja (dve ure hoda od tod) Planina nad Sočo, čez katero vodi označena pot na Bavši Grintovec. Pri zadnji obnovljeni hiši Lemovja na levi spodaj moramo zaviti ostro desno in po tistem kolovozu nadaljevati v nasprotni smeri, kot smo prišli, vendar nekaj višje. Prav lepa steza, vidi se, da jo lovci popravljajo, vodi skozi gozd, tudi tik pred pašniki in obnovljenimi stanovi, skoraj v ravni črti v smeri Trente. Zdaj gremo po drugem nekdanjem zaselku Črneli. Kmalu zatem se steza spusti v levo v manjši graben, onkraj njega pa na kar prostran pašnik, kjer na desni strani opazimo telekomunikacijski stolp, tujek v tej krajini. Steza se tod izgubi, zato si zapomnimo, da se nadaljuje za zadnjo razvalino na skrajnem severovzhodnem delu pašnika, kjer v gozd vodi spet lepa pot in nadaljuje prečenje v smeri Trente. Ko se steza znova spusti v levo in dobrih deset metrov nižje v graben, moramo biti pozorni in stezi slediti na večjo razdaljo, ker je tu najslabše vidna. Če jo izgubimo, ni panike, saj če se ozremo nazaj, lahko vidimo tisti stolp in se vrnemo. Iz grabna vodi steza nekoliko v desno, pa potem kar strmo in levo, dokler ne zagledamo nekakšne neizrazite dolinice. Če to najdemo, bomo zgoraj spet prišli na dobro vidno stezo, ki v ravni smeri vodi do zaselka Na skalah. Do hišk na pašniku imamo še eno krajše prečenje nad skalovjem, v katerega so vsekali stopničke, ter nad plaziščem, ki grozi, da bo to stezo kmalu vzel zob časa. Tu moramo biti spet precej pozorni. Pot v dolino je le ena in najlažje jo najdemo, če sledimo levemu robu pašnika do kamnite ograje, ki je na severni strani nekaj manjka, a tam vidimo, da se začenja stezička, ki nas nekaj nižje pripelje na širšo stezo. Spust v dolino je atraktiven, pot je ena sama in ni kaj zgrešiti, le počasi ji moramo slediti. Vodi navzdol in v levo, da se izogne skalovju in plaziščem. Nekaj časa vodi tudi po grebenčku, na katerem vidimo ogromno skalnato gobo, veliko grožnjo dolini. Ko se bo tista skala dokončno odtrgala, bo grozno ... Ko že povsem v dolini pridemo do suhega bora, koder stezi zavijata ostro desno in levo, pojdimo na levo in tudi mimo počitniške hišice na pašniku na levi, ker nas tista kar široka pot kmalu pripelje tudi na koncu po nekaj lesenih stopnicah do asfalta. Do vrnitve na izhodišče imamo dve možnosti, in sicer desno in po asfaltirani cesti navzdol ali nekaj nižje levo in čez brv na levo stran Soče ter po obsoški peš poti do turistične kmetije Jelinčič. Ta druga možnost je dosti daljša, saj le pol poti hodimo ob Soči, potem pa se dvigne precej strmo in dokaj visoko v breg na levi strani, s tem da se šele pri Jelinčiču spusti dokaj strmo v dolino. Za to krožno pot na Lemovje do Skal ter v dolino in po obsoški poti do Jelinčiča bomo potrebovali najmanj šest ur.