Predstavitve

Predstavitve akcij, prireditev, oseb, organizacij, območij, filmov, spletnih strani ...

Krnica in Prestreljenikovo okno

Topli dan v osrčju kaninskega pogorja oznanja bližnje slovo zime.

Časovno uskladimo odhod iz Ljubljane s prihodom na prelaz Na Žlebeh na nadmorski višini 1195 m s pričetkom delovanja smučišča. Kupimo vozovnice, stopimo v kabino žičnice in se odpeljemo s prestopom nad kočo Gilberti do zgornje postaje pod Lopo. Izstopimo in današnja tura na smučeh se lahko prične.

Nekaj trenutkov posvetimo lepim razgledom na vrhove kaninske in viške skupine, ki se stikata prav na sedlu Na Žlebeh, ki je istočasno tudi stičišče Reklanske in Jezerske doline, nato pa smo že na smučeh in prvi zavoji po senčni smučarski progi nas ponesejo na višino 2067 m, kjer je sončno sedlo Prevala. Kot dogovorjeno prismučata s slovenske strani še Tina in Jakob in naša skupina ima tako danes pet članov željnih turnosmučarskih užitkov. Pod sedlom poteka očarljiva romantična dolina Krnica in kot bi mignil zapustimo sedlo in pričnemo smuko po nekoliko ojuženem snegu, ki omogoča dobro smuko po nedotaknjeni belini. Držimo se jugozahodnega pobočja dolinice in hitro dosežemo prvo nižjo stopnjo pod plazovitim pobočjem Stadorja. Na drugi strani doline potekajo pobočja od Lope preko Jelenka do Vratnega vrha, pod katerim se dolina končna na istoimenski planini. Ustavimo se, se ozremo na sledi naših smuči in pogledamo navzdol na drugo stopnjo doline. Obeti so dobri in smuči lepo drsijo po pobočju. Smučamo drug za drugim, se izognemo manjši plazovini, uživamo z vsakim zavojem in prismučamo na prelom doline s pogledom na tretjo ožjo stopnjo, kjer je vzhodno pobočje doline že skoraj brez snega, na desnem pa iz snega veje ruševje. Nadaljujemo smučanje in nižje dosežemo ožino. Hipoma ozki snežni jezik seže med skale in ruševje, kjer tudi končamo smučanje in naredimo odmor. Zaužijemo dobrote iz nahrbtnikov, popijemo dovolj tekočine in se pripravimo na hojo na smučeh.

Sonce močno pripeka, topi snežno površino in nas utruja pri hoji. Sprva na čelu, nato v sredini in že sem na koncu naše kolone, ki vztrajno koraka po dolini in za seboj pušča presmučano dolino. Že močno utrujen stopim za prijatelji na sedlo Prevala, kjer sprejmem ponudbo in z Jakobovo smučarsko karto stopim do sedežnice, s katero se brez truda odpeljem do zgornje postaje na sedlu Škrbina in počakam na prijatelje, ki so pot naredili na smučeh.

Nekaj minut posvetimo razgovorom in beseda da besedo tudi o sedemmesečnih dvojčicah, ki sta danes ostali v varstvu starih staršev, medtem ko mlada mamica in očka uživata nekaj prostega časa z nami. Vroči dan je terjal svoj davek in ker sta Tina in Jakob porabila vso tekočino, se odločita, da bosta ostanek časa po oskrbi z nujno potrebno pijačo preživela z vijuganjem na smučišču. Veseli, da smo se po letu dni srečali, se poslovimo in gremo vsak na svojo stran. Prestopimo smučarsko progo pod sedežnico in pričnemo prečenje južnega pobočja Prestreljenika. Snega ni veliko in ga je sonce nekoliko ojužilo, a previdnost na strmem pobočju ni odveč. Za menoj hodita prijatelja in počasi gremo proti zahodu. Šele, ko se spustim v dolinico med Hudim vršičem in Prestreljenikom, nad katero vidim že njegovo veliko okno, opazim, da je tretji član naše skupinice nekoliko zaostal. Malce počakava in nato pričneva vzpon proti oknu po pobočju doline polne smučin in snežnih kep. Z nekaj prestopi in menjavi smeri prideva do ožine, kjer so predhodniki sneli smuči in se povzpeli peš pod okno, midva pa vztrajava na smučeh vse do skalovja, kjer sestopiva in se do okna na višini 2391 m povzpneva ob kratki pletenici ter se pridruživa turnima smučarjema. Pogledava skozi okno na severno stran s pogledom na prostrano smučišče globoko pod nami, na sedlo in goro Belo peč in na Špik nad Policami s sosedi. Ves trud vzpona je bogato poplačan. Ozreva se nazaj in vidiva prijatelja, ki se vzpenja proti oknu. Spustiva se do smuči, počakava prijatelja in naredimo odmor. Ker smučam počasneje od prijateljev, prvi zapustim okno in pričnem spust. Z nekaj podrsavanja je ožina za menoj in pričnem vijuganje po dolini, da nižje prečim na spodnje pobočje Prestreljenika in prismučam na postajo Podi, kjer je zelo živahno. Na smuči nalepim kože in počakam prijatelja, ki pa ne odvijeta na postajo temveč pričneta vzpon s prestopanjem. Stopim za njima, ju dohitim in skupaj z nekaj postanki se povzpnemo na vetrovno Škrbino. Prijatelja odsmučata v zavetrje, jaz pa pripravim vse potrebno za smučanje in grem za njima. Smučamo po in med kuclji snega, ki so jih ustvarili smučarji, pod njimi je pomrzjen sneg in ledene plošče poskrbijo za hreščanje pod našimi smučmi.

Prismučamo na sedlo Prevala, predahnemo in nadaljujemo smučanje na italijansko stran v senco, ki jo meče Prestreljeniški vršič na smučarsko progo. Tudi tu sučemo smuči med snežnimi kuclji, dosežemo sončno pobočje pod Lopo in odsmučamo v konto pod njo, kjer sestopimo in s smučmi v rokah pričnemo vzpon proti koči. Naši koraki so počasni, nekaj časa posvetimo razgledom okoli nas in tako pridemo do Gilbertija, ki je še obsijan s soncem, ki počasi drsi za greben med Srednjim Vršičem in Belo pečjo. Lepo so vidne smučine turnih smučarjev, ki so se povzpeli na sedlo Bela peč, kamor nas bo pot ponesla kdaj drugič.

Malce predahnemo in nato stopimo na smuči, da naredimo še končno etapo. S sonca smučamo v senco pod Belo pečjo in se gibljemo po razriti smučarski progi, po kateri švigajo smučarji. Matej se odloči odsmučati v dolino v enem zamahu in že izgine nama z Radotom izpred oči, ko midva z nekaj postanki premagujeva strmino. Kopice snega in poledenela podlaga utrujajo, a končno le prismučava do parkirišča, kjer zaključiva smuko in se pridruživa prijatelju. Pospravimo smučarsko opremo, sedemo v avtomobil in se odpeljemo v Mojstrano, kjer ob picah in pijači spremljamo zadnjo serijo smučarskih poletov in namenimo še nekaj besed današnji turi ter nato nadaljujemo vožnjo domu naproti.