Išči

Objavljalci

Poobjave gradiv z aktualnimi vsebinami, objave naših sodelavcev  ...

Objavljalci

Authors

Arhiv

Cesta na Kališče

Kalisce.com: Od približno tisoč metrov višine proti vikendom (Malo Kališče) grade "gozdno pot", ki popolnoma spreminja naravo.

Lani so z novo cesto prispeli do višine slabih 1000 metrov, letos zgleda ciljajo skoraj do Koče na Kališču. Ali kdo ve kaj več o tej cesti?

Kalisce.net: Dež in nova cesta
 

Kategorije:
Novosti SLO Vse objave
Značke:
EKO novosti

11 komentarjev na članku "Cesta na Kališče"

Vid Pogačnik,

Ali kdo pozna, če ima mogoče Greenpeace kakšne oddelke, ki bi jih za pivo ali dva lahko povabili, da "po nesreči" porinejo kak bager ali buldožer v jarek? Saj nezgode se dogajajo in tudi kakšna skala se vsake toliko časa privali po pobočju. Ali se da kako drugače organizirati?


Marko Kern,

Sem pisal včeraj in danes, zaenkrat odgovora še nimam. O besedi vlaka za tak poseg je zelo težko govoriti, tole je precej, precej širše. Prava 'avtocesta'. Kaj pa sploh je strokovna definicija vlake. O tistih 300 m dolžine je pa sploh čudno...

Zgodovina te ceste:

Da jaz vem, so prvič na novo kopali cesto dobrih 10 let nazaj. Po tistem, ko so lastniki dobili denacionalizirano zemljo nazaj. Malo je bilo kravala, ker je cesta dvakrat presekala markirano pot. En odsek, kjer so zrili po potki, je bil dolg recimo 200 m. 'Razlog' za cesto je bilo upravljanje z gozdom. Potem je bilo dolgo vse tiho.

Lani so nadaljevali z delom in prišli do prevala nad Goro, na višini tik pod 1000m. Točno do tja že odkar pomnim iz smeri Bašlja kot od spodnje postaje žičnice pripeljeta kolovoza. Markirana pot je bila tako lani z novo cesto presekana še dvakrat. In to izgleda zares nemarno.

V tistem koncu je precej nova (verjetno par let) tudi cesta, ki gre po spodnjem delu Mačenske poti. Cesta se konča slepo. Letos bodo baje gradili tudi cesto od Jakoba do Potoške gore. Še malo, pa se nam morda celo obeta cestna povezava Kališče - Hudičev boršt - Potoška. 'Idilična' panoramska cesta. :(((


Marko Kern,

V PD Kranj za cesto vedo, njihov odgovor je bil nekako v smislu "jebiga" in skomigi z rameni. Češ, lastniki so, njihova zemlja in podobne izjave...


Marko Kern,

Ker zgornji komentar solastinika "vlake" leti tudi name, se vsekakor opravičujem, če katera od mojih trditev ne drži. Ni bilo namerno. Vprašanje pa je, če katera moja trditev res ne drži in katera?

Glede denacionalizacije. Tam, kjer so deset let nazaj delali cesto v spodnjem delu, tam je bilo denacionalizirano. Taka informacija je takrat prišla ven. Žal na spletu ne najdem. Najdem pa, da je bila nacionalizacija izvedena leta 1957, denacionalizacija pa v devedesetih letih. Za katere lokacije točno, ne vem, ena je bila zemlja, kjer stoji Koča na Kališču, več na http://www.pzs.si/obvestila/2008_10_november/osnovna_vsebina_nov_08.pdf

Glede zgodovine ceste, ki odcepi od ceste Mače - spodnja postaja žičnice. Za temi navedbami stojim. Na Kališče sem šel prvič pred nekje 20 leti. Zadnjih 10 let in več sem bil vsako leto po parkrat gor.

Glede besede vlaka. To kar se je gradilo lani in letos (tudi omenjeni spodnji del pred nekje desetimi leti), to ni vlaka. To je čisto prava cesta. Položna, široka. Vlaka iz Bašlja na sedlo na višini slabih 1000 m obstaja že od prej, več kot 20 let. Zakaj se ni koristilo (oziroma širilo) te vlake do omenjenega sedla? Morda odgovor tiči v dejstvu, da je ta vlaka pač bolj strma in ožja?


Filip Vidmar,

Seveda moramo vedeti, da obiskovalci hribovskega, gorskega sveta tam nismo "na svoji zemlji", svoji v smislu lastništva.


Tomaž Ogrin,

"Gre za gozdno vlako, ki ni obšla strokovnih inštitucij.

Dolga je približno 300 metrov in ne bo šla do vikendov ali do Kališča.

Namenjena je gospodarjenju z gozdom na tem območju."

Pa še nekaj pogojev morajo izpolniti, kar se bo preverjalo.

To je zaenkrat odgovor ene od uradnih inštitucij.

Zaradi nadaljne preiskave ne navajam inštitucij.

Zakaj to področje ni varovalni gozd brez posegov pa tudi ne razumem. Ali pa , da ga odkupi država in bi imeli mir. Saj je nižinskih gozdov dovolj in še cenejši dostop.

Kdo ima toliko denarja , da vlaga v cesto, les je pa tako poceni.

Tu nekaj smrdi.

Tudi drugi pišite inštitucijam.

lp


Tomaž Ogrin,

Pa še to: PZS ima status organizacije, ki na področju narave deluje v javnem interesu. Po Aarhuški konvenciji ima vse pravice , da se tudi pravno vtakne v tole lumparijo in prijavi določene inštitucije sodišču, ker dovoljujejo nekaj, kar ni v javnem interesu. Država, občina bi morala narediti prej objavo o posegu in dati v javno razpravo. A se zavedajo, da je to lumparija, ki je ljudje ne bodo požrli.

Eden od ukrepov javnosti je lahko učinkovit prihodnje leto, ko so občinske volitve.

Volimo in izberimo samo ljudi, ki imajo pozitiven odnos do ohranjanja naravnih predelov in tovrstnih prednosti Slovenije v Evropi. Zamenjati je potrebno župane in občinske svetnike, ki uničujejo Slovenijo s svojimi abotnimi odločitvami.

Iz naravnih prednosti Slovenije je mogoče narediti odlično ekonomijo, ki ne potrebuje uničevanja naravnih predelov. Nasprotno, z njihovim ohranjanjem so povezana odlična , ne mezdna delovna mesta za staro in mlado. Primerov dobre tovrstne prakse imamo v Evropi dovolj.

Naj angažirajo strokovnjake, ki jih je kar nekaj v Sloveniji (sam nisem med njimi, lahko jih navedem, poznam pa tudi pozitivne primere, vsaj nekaj), da izdelajo ustrezne projekte, ki vključujejo tudi evropski denar. Saj vem, da pišem v veter, ampak naj bo nekje zabeleženo, da ne bo kdo kasneje govoril, da ni vedel.

Več kot 100.000 evrov so mimogrede našli za projekt ocene o olimpijskih igrah. S tem denarjem se da narediti neverjetno veliko bolj koristnih stvari. Slovenci smo res za v Butale. Namesto sistematičnega vlaganja v ljudi in razvoj njihovih delovnih mest z mehkim turizmom, vidimo odrešitev v igrah! Po igrah lahko samo poberemo smeti in nič drugega.

Vse to se zrcali v tej butalski vlaki!


Tomaž Ogrin,

Gospod mag. Ekar dobro ve za te stvari. Lahko bi preprečil. Pozna ta konec in ljudi, tudi govorice o teh, takrat še bodočih povezavah...


Marjeta Štrukelj,

… in spet bomo prepričani prepričevali prepričane, ostali pa… v nos jim bo šlo naše sklicevanje na pravice vnukov, češ, da so to obrabljene floskule, čuvanje punčice svojega očesa je že zdavnaj »out«, saj vendar drugi gledajo za (na)nas, …pravice lastnikov v pravni državi pa so svete krave, na kar se mi pač ne spoznamo, ker še tega ne vemo, da nam kmet le z njihovo pomočjo pridela hrano!


Luka Gratej,

Vprašanje nekoliko izven teme, kaj pa se dogaja z ne-tako-novo nastalo tvorbo od Krničarjeve koče pod Z. grapo Storžiča? Dobro bi bilo slišati kakšen argument, razlog za gradnjo "vlake" (izraz gre težko z jezika).


Slavko Roblek,

Kot solastnik vlake, vam povem, da je bila ta vlaka nujno potrebna za dostop do gozdnih parcel, v katerih že 50 ali več let nihče ni sekal, zato se gozd ne pomlajuje, star les pa ostaja v gozdu in izgublja na vrednosti, saj ga je ročno (brez ustrezne vlake) povsem nemogoče spraviti v dolino. Vlaka ni stvar posameznika, ampak je v korist mnogim lastnikom tamkajšnih zemljišč.

Večina zgoraj navedenih trditev ne drži, saj ta gozd ni bil nikoli denacionaliziran, spodnji del vlake pa je bil narejen že pred 25 leti, brez kakršnih koli nesoglasij.

Zelo sem presenečen, nad takimi mnenji, saj je bila vlaka narejena z lastnimi sredstvi mnogih kmetov iz Bašlja, z namenom, da bi tamkajšni gozd ustrezno obnovili in pomladili.

Poleg tega, kot je že bilo rečeno, vsi planinci koristite privatne gozdove za svojo rekreacijo, pa vam kot lastniki teh zemljišč od Bašlja do vrha Kališča ne oporekamo in celo damo soglasje PD Kranj za razne preriditve in tekme na Kališču. Zato bi bilo lepo, če bi tudi vsi vi spoštovali naš trud , ker je namen vlake jasen in ni res , da se bo vlaka nadaljevala do Kališča. Vikend na Kališču imate vi gospodje , vendar na naši zemlji. lahko pa se o zadevi tudi pogovorimo, ponudimo pa vam lahko tudi bukova drva iz teh gozdov , saj so zelo kvalitetna.

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

OBJAVLJALCI

Objave naših sodelavcev in poobjave (nam dosegljivih) člankov/objav.