Zahodne Alpe

Alpe  so naše/evropsko osnovno gorstvo. V osnovi jih delimo na Zahodne  (ne Centralne) in Vzhodne Alpe (kamor spadajo tudi naše ...).
Zahodne Alpe - podkategorija Dolomiti in značke za države:  CHIT, FR

Resna akcija v tujini

KA.pzs.si - Žiga Rozman:  Dobro vreme in motiviranost  ...

... vseh članov je omogočilo, da smo preplezali tri zahtevne alpske smeri in opravili en resen poizkus. Blaž, ki se je akciji pridružil kot gost, je izkazal več kot zadostno mero zagnanosti za nadaljnjo delovanje znotraj SMAR-a.
Akcija je bila tudi dobra popotnica za načrtovano julijsko odpravo.

Lokacija: La Grave - Écrins, Francija
Trajanje: 21. marec - 1. april 2021
Udeleženci: Žiga Rozman (vodja), Aleš Česen (mentor), Matija Volontar in Bor Levičnik ter gost Blaž Karner [ob njih tudi Matevž Štular]

VSMAR 1 marcu smo se s SMAR-om odpravili plezat v francoske Alpe, v območje Les Écrins. Zaradi koronskih ukrepov že od oktobra nismo uspeli izpeljati nobene akcije v tujino, tako smo bili vsi nadvse motivirani. Območje je bilo v preteklih letih že obiskano s strani SMAR-a.
Med prejšnjim obiskom zaradi slabega vremena in neugodnih snežnih razmer plezalni apetiti niso bili potešeni, tokrat pa nam je bilo vreme naklonjeno in opravili smo tri kvalitetne vzpone in en resen poizkus. Verjamem, da je bila akcija dober uvod za odpravo, ki jo načrtujemo v juliju. Med plezanjem dolgih kombiniranih smeri smo dobili dragocene izkušnje, ki nam bodo prišle na prihajajoči odpravi zelo prav. Poleg tega smo se tudi bolje spoznali, saj smo bili praktično ves čas skupaj. Medse smo sprejeli tudi novega člana, Blaža.

Neke marčevske nedelje smo se opremljeni z izvidi PCR testov prebili na francoska tla in se nastanili v vasici nad La Gravom, v Les Terases. Ker je visoko v hribih še močno pihalo, se nam naslednji dan še ne mudi v višje stene. Štular, Volontar, Levičnik in Karner se odpravijo na krajši turni smuk: Col du Lautaret - Pyramide de Laurichard, z Alešem pa raje splezava ledni slap La Croupe de la Poufiasse (WI 4+, 200 m).
Popoldne pakiramo in se pripravimo na vzpon v severni steni La Meije, ki jo lahko občudujemo skozi okno našega apartmaja.

SMAR 7V torek s smučmi dostopimo do koče Aigle. Svinjski špeh se izkaže kot izvrstna maža za pse. Kljub gladkemu drsenju občutimo višino, ki je še nismo vajeni. Naslednje jutro še v temi dostopimo oziroma sestopimo do pod stene. Naveza Štular - Karner - Rozman spleza smer Z z direktnim izstopom (TD/M5+, 800 m), Česen - Levičnik - Volontar pa Direktno smer (TD+/M6, 800 m).
Lepi in strmi raztežaji v mešanem terenu in pretežno kopni skali nas zaposlijo za večji del dneva. Mraz in veter pa nas hladita, da nam med čakanjem na sidriščih ni preveč prijetno. Osvojen vrh je tukaj res šele na pol poti, saj je treba ostati precej zbran med prečenjem grebena v sestopu. Naša naveza je z nočjo na ledeniku, drugo navezo pa v temi vodijo naše sledi. Zvečer smo vsi nazaj na koči.
Naslednje dopoldne s težkimi nahrbtniki in s še težjimi nogami odsmučamo v dolino.

Na aktivni dan počitka se odpravimo v Briançon in športno plezamo v plezališču Le Randouillet. Sledi še dodaten dan počitka, načrtovanja in pakiranja.

S skoraj identično logistiko se tokrat odpravimo pod severno steno Rateauja. Na dostopu nas prijetno preseneti odprta koča Chancel. Privoščimo si omelette du fromage. Nadaljujemo do zgornje postaje gondole in prespimo.
SMAR 14Aleš in Matija se odpravita v L'Empire des Sons, kjer zaradi slabih razmer in krušljive skale obrneta. Bor, Blaž in Matevž pa vstopijo v Cambon - Francou (TD+/6a, 500 m) in jo uspešno preplezajo. Sam se zaradi ozeblih prstov na rokah, ki sem jih dobil med prejšnjim vzponom, odpovem plezanju v severni steni. Namesto tega se po zahodnem grebenu (PD+/III, 250 m) povzpnem na zahodni vrh Rateauja. Nato pa preko Col de la Girose (4.3, AD/S5) odsmučam v vasico La Berard. Tam me pobereta Aleš in Matija. Z večerom je v dolini tudi trojna naveza.

Akcija gre proti koncu in po novem potrebujemo PCR test za povratek domov. V Briançonu opravimo teste in se v plezališču nastavljamo popoldanskemu soncu.

Odhod moramo zaradi čakanja na rezultate testov prestaviti za en dan.
Dodatni dan izkoristimo za turni smuk: Col du Lautaret (2057 m) - Pic Ouest de Combeynot (3155 m). Sledi pakiranje in nočna vožnja domov.

Kronološko poročilo:

• 21. marec: vožnja v Les Terases, La Grave
  • 22. marec: turno smučanje (Štular, Volontar, Levičnik, Karner) in ledno plezanje (Česen, Rozman)
  • 23. marec: dostop s smučmi do koče Refuge de l'Aigle
  • 24. marec: plezanje v severni steni La Meije - Grand Pic
  • 25. marec: sestop, spust s smučmi do le Pied du Col
  • 26. marec: športno plezanje v plezališču Le Randouillet
  • 27. marec: počitek
  • 28. marec: dostop s smučmi do koče Gare des Ruillans
  • 29. marec: plezanje v severni steni Le Rateau in sestop
  • 30. marec: testiranje na korona virus, nakup hrane in športno plezanje v plezališču Le Randouillet.
  • 31. marec: turni smuk Pic Ouest de Combeynot, pakiranje in pospravljanje.
  • 1. april: nočna vožnja v Ljubljano.

Opravljeni vzponi:

Glavni cilji:

• Severna stena La Meije - Grand Pic:
    • Česen, Levičnik, Volontar: Direktna smer, TD+/M6, 800 m
    • Karner, Rozman, Štular: Smer Z z direktnim izstopom oz Z direct, TD /M5+, 800 m
  • Severna stena Le Rateau:
    • Levičnik, Karner, Štular: Cambon - Francou, TD+/6a, 500 m
    • Česen, Volontar: poskus v L'Empire des Sons  (ED/M6/A1, 550 m)

Stranski cilji:

• Turni smuk:
    • Pyramide de Laurichard - Štular, Volontar, Levičnik, Karner
    • Pic Ouest de Combeynot (3155 m) - vsi člani
  • Ledni slap:
    • La Croupe de la Poufiasse (WI 4+, 200 m) - Česen, Rozman
  • Vzpon:
    • Zahodni greben zahodnega Rateauja (PD+/III, 250 m) in smučarski spust s Col de la Girose v smeri S -> J, 4.3 / AD/ S5 - Rozman

Vtisi članov akcije:

• Matija Volontar:  Plezanje v Alpah je vedno dobra izkušnja. Tokratni obisk ni bil nobena izjema. Po skoraj letu dni doma, in nekako ustaljenem vsakdanu, je bilo prav čudno spet pakirati za akcijo čez mejo. Ves ta čas je motivacija za bolj resno plezanje rasla in ko je vodja nekaj dni pred odhodom dal zeleno luč za izvedbo akcije, so bili plezalni cilji že skrbno načrtovani. Ob pregledu vremenske napovedi, smo z nasmehom ugotavljali ali tukaj sploh poznajo slabo vreme? Vsak dan smo izkoristili maksimalno in čeprav motivacije nismo izčrpali, so telesa od dolgih dostopov, težkega nahrbtnika, plezanja in smučanja precej utrujena in potrebna počitka. Akcija je med drugim služila kot dobra priprava na odpravo v Peru, ki jo načrtujemo v poletju. Upam, da se trenutna situacija na svetu umiri in da bomo lahko še naprej v hribih izčrpavali zaloge motivacije pridobljene v preteklem letu.

• Bor Levičnik: Končno nam je spet uspelo organizirati dobro akcijo, kjer se je v desetih dneh poklopilo praktično vse - od epidemioloških do snežnih razmer in vremena. Vasica La Grave, ki je znana predvsem po smučarskem pedigreju, se je izkazala tudi za odlično plezalsko izhodišče, saj obzorje krasita dve zahtevni in dolgi severni steni La Meije in Rateau. Kljub razvitosti območja in prepredenosti z žicnicami pa smo vse dostope morali opraviti na smučeh in si tako vsako turo podaljšali najmanj za en dan. Skratka še en odlično preživet teden, ko malo pozabiš na epidemijo in stroge ukrepe. Hvala PZS in ekipi za super energijo ter organizacijo!

• Blaž Karner: Zelo pomemben del alpinizma je vreme in tokrat je sreča bila na naši strani. Opravili smo tri vzpone v severnih stenah La Meije in Rateau, ki si jih bom zapomnil predvsem po nizkih temperaturah in lepih kombiniranih raztežajih. Preostale dni pa smo zapolnili z dolgimi dostopi, turno smuko in športnim plezanjem. Hvala vsem za izjemnih deset dni!

• Matevž Štular: S perfektno izbrano lokacijo bivališča, v mali vasici nad La Gravom, smo iz južnih pobočij strmeli v severne stene naših ciljev - La Meije-a in Rateau-ja. Menim, da je bila izbira smeri z istim izhodiščem in podobno logistiko zelo dobra odločitev, kar je pripomoglo h krepitvi timskega duha in nas še bolj usmerilo k sodelovanju ter iskanju skupnih rešitev. Akcija je bila odlično zorganizirana, za kar bi iskreno pohvalil Žigo, ki se je kot vodja več kot izkazal! Zdi se mi, da je bila akcija zelo uspešna v več pogledih. Hkrati sem vesel, da smo jo uspeli izpeljati v teh čudnih časih na kar se da varen način tudi iz epidemiološkega stališča.

• Aleš Česen: Veseli me, da smo kljub očitnim oviram končno izpeljali eno resno akcijo v tujini. Še bolj me veseli da smo bili za njo prav vsi motivirani in to se je pokazalo tudi na dobro beri resnih vzponov. Vse dni je vladalo zelo pozitivno vzdušje, ki ga ni skvarilo niti nekajkratno spreminjanje pravil o prestopi meje nazaj domov med samim bivanjem v Franciji. Hecni časi, vendar smo si dokazali da se z dovolj motivacije in nekaj fleksibilnosti da še vedno konkretno migati v konkretnih gorah. In na koncu tudi ni nepomembno, da smo v svoje vrste sprejeli novega člana. Dobrodošel, Blaž.
Poročilo pripravil Žiga Rozman

KA PZS, 30.04.2021
SMAR| Resna akcija v tujini kljub oviram

Zahodne Alpe

Alpe  so naše/evropsko osnovno gorstvo. V osnovi jih delimol na Zahodne  (zmotno Centralne) in Vzhodne Alpe , kamor spadajo tudi naše