SMU

SMU... opis123

Smučanje

AN - 11.05.2021

Zima v gorah še kar traja. V prvem planu je alpinistično smučanje. Razmere za smučanje so dobre in takšne bodo verjetno še kar nekaj časa. Zahtevnih plezalnih vzponov v gorah ni bilo. Plezanje je omejeno na toplo skalo v naših plezališčih in plezališčih sosednjih dežel.

Alpinistični spusti

Primož Vrhovnik in Klemen Šafar sta včeraj v Kokrski Kočni presmučala verjetno novo smer. Dostopila sta s Spodnjih Dolc mimo bivaka do pod ostenja Kokrske Kočne. Vzpon sta začela v levo po strmi ozki grapi s krajšim skokom, nato pa po strmem pobočju naravnost navzgor. Pod vrhom je naklonina popustila. Smučala sta po ravno prav mehkem snegu. Tik pred skokom je bilo potrebnih nekaj neestetskih manevrov, čez skok pa sta lahko elegantno skočila in se nato brez težav ustavila ter odvijugala ven iz grape. Smeri sta nadela ime Solis (V, 400 m). V kolikor obstajajo predhodni smučarji smeri, se priporočamo za informacije. Primož je nekaj dni prej smučal nad Krmo in odkrival redko smučane prehode. Od Kovinarske koče se je podal v Brda. Povzpel se je po skupnih prehodih Zapiralke in Zimskega viharja. Ko se smeri razcepita, je nadaljeval čez začetni strmi del Zapiralke in nato levo navzgor na strme vesine. Nadaljeval je desno na greben, za grebenom prečil desno ter nato kmalu dosegel vrh. Smučal je po raznolikem snegu. Najbolj strmi in izpostavljeni prehodi so bili trdi. Smer je ocenil V, S6-, spodaj S4, 1000 m.

Večkrat je bilo obiskano SV pobočje Kranjske Rinke. V Begunjščici so bile presmučane Centralna in Vzhodna grapa ter Večerna smer

S Stenarja je bilo opravljenih več spustov čez Sovatno, Marijana Cuderman in Marko Kern pa sta v nedeljo, 9. maja, izbrala redkeje smučano varianto čez Stenarjevo planjo. Smer je po njuno slikovitejša, bolj zračna in tudi nekoliko težja od normalne smeri. V vršnem delu in na Stenarjevi planji sta imela dobre razmere. Skorja, ki je prekrivala moker sneg, je držala njuno težo. Nižje v nekoliko bolj položnem svetu so se razmere spremenile. Pod smučmi se jima je ves čas plazil težek moker sneg. Dan prej sta premučala JV vesine Cmira in strme prehode z vrha Vrbanove Špice v Krnico za Cmirom.

Drejc Kokelj je v nedeljo, 9. maja, smučal v severni steni Prisojnika s prednjega Prisojnikovega okna (V+, S6, 1000 m). Zgornjih 300 metrov je smučal po trdem snegu, nižje pa je sonce posijalo v steno in sneg že nekoliko omehčalo. Čez Hanzovo steno je moral 80 metrov plezati ob jeklenicah. Spodnjemu delu Hanzove poti se je ognil, tako da je smučal bolj levo v vpadnici Hudičevega žleba. Tam je bilo potrebno enkrat sneti smuči čez krajši odsek. Ponavljalce opozarja, da je sredi dopoldneva pod oknom velika nevarnost padajočega kamenja in ledu.

Na Špik so se smučarji v dobrih razmerah odpravili skozi Kačji graben. Nad Vršičem sta bili presmučani Pripravniška grapa in Pozabljena smer. Prestreljenik je bil presmučan po Vzhodnih in Južnih vesinah. Laška Planja je nudila dobre razmere na jugovzhod.

SMAR v Paklenici

Po obisku Zahodnih Alp, so si člani Slovenske mladinske alpinistične reprezentance zaželeli suhe skale. V času prvomajskih praznikov so obiskali Paklenico. Več ...>

Debela peč in Kalška Gora

Nejc Turnšek (AK Vertikala) je poročal o dveh vzponih, ki ju je opravil marca oziroma aprila. 6. marca je z Marjanom Kozoletom (AK Vertikala) preplezal smer Jesih-Potočnik v Debeli peči. Kamin jima ni povzročal težav, saj je bil dobro zasut s snegom. Višje sta v stmi steni imela več težav zaradi slabo predelanega snega. Izstopila sta v temi in sestopila na Pokljuko, kjer ju je čakal prevoz. 9. aprila je Nejc z Evo Uličnik (AO Rašica) preplezal redko plezano (če sploh ponovljeno) smer Čas Naguala (IV, M5, 300 m). Plezala sta v dobrih razmerah, z višino so se te še izboljševale. Z vrha sta sestopila po lovski poti proti Žagani peči.