Išči

TUJ

TUJ -e, -ec, -ina ... vsa območja izven Slovenije
Osnovne podkategorije so: evropsko, azijsko, CIS (območje nekdanje SZ), afriško, ameriško, Oceanija in antarktično

Objavljalci

Authors

Arhiv

Avtocesta k Everestu

... bo Luklo povezala s preostalo državo

Avtocesta k Everestu

Image
Nova avtocesta bo mesto Chaurikharka, tik pod Luklo, povezala s preostalo državo, končana pa naj bi bila predvidoma decembra 2022.

Delo se nadaljuje kljub pandemiji. Čeprav super cesta ne zaide v narodni park Sagarmatha, ki je na Unescovem seznamu svetovne dediščine, bo pohodništvo in plezanje v regiji Everest bolj dostopno.

Image
Se pa domačini bojijo, da bi to lahko izkrivilo kulturo, arhitekturo in življenjski slog Šerp v regiji.

Na kitajski strani Everesta je že avtocesta od Lhase do severnega baznega taborišča pod ledenikom Rongbuk, na 5200 metrih nadmorske višine.  Od leta 2016 je postala ključnega pomena za prevoz blaga in ljudi za odprave na najvišjo goro na svetu, ki deluje na severni strani.

Katmandu je prek 277 km avtoceste že povezan s Phaplujem v okrožju Solukhumbu.

Nim Dorje SherpaPovezava Phaplu-Lukla
Občini Khumbu je zmanjkalo denarja za preostalih 24 km makadamske ceste od Thamdae do Chaurikharke. Dokončanje ceste je bil glavni projekt nekdanjega predsednika podeželske občine Khumbu  Nima Dorje Sherpe, ki je umrl junija . Trdil je, da bi povezava Phapluja z Luklo še dvignila življenjski standard. "Še vedno je naš prednostni projekt," pravi Lhakpa Tsheri Sherpa iz občine Khumbu in dodaja, da gradnja nekoliko zamuja tudi zaradi izrednih razmer Covid-19, ki so izničile tudi prihodke regije od pohodniških in plezalnih pohodov.

Občina se je odločila, da bo regijo Khumbu odprla za pohodništvo in plezanje, čeprav je bilo prejšnji mesec v Namche Bazaru zabeleženih devet primerov Covid-19, ki se je morda še razširil. Domačini so pohodnikom preprečili, da bi potovali nad Pangbochejem po poti Everest.
Južno od Lukle nad Thamdado so na delu buldožerji, medtem ko se poleti v Luklo in iz nje nadaljujejo. Nato se trasa ceste strmo spusti do reke Surke in heliporta pod Luklo, predno se vzpne na Chaurikharka. 

Image
Bhattarai se ne preda, pravi: "Vlada province je zagotovila finančno podporo za ta projekt, drugi uradniki in poslanci pa so tudi dejali, da se delo ne sme ustaviti. Upajmo torej, da bomo lahko nadoknadili izgubljeni čas".

V Khumbuju niso vsi naklonjeni projektu
Domačini menijo, da bo cesta pokvarila neokrnjeno lepoto in krhko kulturo v regiji, kot se je dogajalo drugot, ko so ceste dosegle oddaljene predele Nepala.

Sonam Gyalzen Sherpa iz Namcheja, predsednik upravnega odbora varovalnega pasu narodnega parka Sagarmatha, pravi, da je treba ekonomijo in ekologijo uravnotežiti. "Cesta bo iz Surk  prestopila mejo nacionalnega parka in bo zagotovo negativno vplivala na lokalno kulturo in naravo,  je dejal. „Ker pa je Khumbu oddaljen in potrebuje cesto, poskušamo zagotoviti, da se presoja vplivov na okolje skrbno izvaja in da se priporočila dosledno upoštevajo. Zagotovo bo to velik izziv. Trenutno se razpravlja o tem, kako ublažiti škodo" .

Značke:
GL4 NP

Za objavo komentarja se prijavite ali registrirajte.

  • Število objav: 8555

TUJ -ina, -ci