TUJ

TUJ -e, -ec, -ina ... vsa območja izven Slovenije
Osnovne podkategorije so: evropsko, azijsko, CIS (območje nekdanje SZ), afriško, ameriško, Oceanija in antarktično

Domovanje kozorogov

Jelena Justin: Strma peč/Monte Cimone (2380 m)

Višinska razlika ni velika, je pa gora distančno oddaljena. Leta 2013 je njeno južno pobočje zajel požar, katerega posledice so še danes močno vidne.

Planina Pecol nad Nevejskim sedlom je izhodišče za številne lepe ture v visokogorje Zahodnih Julijcev. Eden od takih vrhov je tudi Strma peč/Monte Cimone. Če pogledamo s planine proti Montažu, so vmes še Klavni noži in Zabuš, daleč tam zadaj pa je skrita Strma peč. Če jo obiščemo jeseni, nas čaka barvit vzpon.

Zapeljemo se proti Trbižu in tik pred njim zavijemo levo proti prelazu Predel. Pri Rabeljskem jezeru zavijemo desno proti Nevejskemu sedlu/Sella Nevea oz. po slovensko prelazu V Žlebeh. Na prelazu zavijemo desno na strmo, asfaltirano cesto, ki nas v šestih kilometrih pripelje do planine Pecol.

S parkirišča gremo po asfaltirani cesti proti zahodu, do zadnje mlekarne. Sledimo dobro označenemu kolovozu št. 621, ki pelje proti vasi Patocc (trenutno je pot še vedno neprehodna zaradi požara leta 2013). Takoj za mlekarno se pot malce spusti, nato pa skoraj eno uro poteka vodoravno. Hodimo pod južnim pobočjem Zabuša, ko dosežemo razpotje. Zavijemo desno na pot št. 640. Steza se zlagoma v okljukih vije čez travnato pobočje, preči v levo mimo spodmolov na drugo stran in se strmo dviguje v okljukih vse do škrbine Vandul/Peklenska vrata, 1986 m n. m. S škrbine nadaljujemo levo po kratkem zavarovanem delu, čez gladko skalo, ponekod precej izpostavljeno, do stranskega vrha na Pizzo Viene, 2124 m n. m. Za ta del poti neveščim priporočam uporabo samovarovalnega kompleta. Ko dosežemo greben, nadaljujemo desno in pod grebenom zagledamo bivak Sandro del Torso. Z desne se nam pridruži zavarovana pot, ferata Norina, ki se na Strmo peč pne iz doline Dunje, a je trenutno že nekaj časa zaprta. Obiščemo bivak in se vrnemo prečno na markirano pot, ki nas bo vodila do vrha Strme peči. Vršno pobočje Strme peči ni tako strmo, kot napoveduje ime gore. Menjajo se travnata in skalnata področja. Pri hoji čez skalne stopnje bomo morda morali uporabiti roke. Pazljivi bodimo tik ob robu, saj Strma peč prepadno pada v dolini Dunje.

Na vrhu so vidni ostanki starega bivaka in tipično za italijanske hribe je na temenu gore tudi kip Marije. Če bomo ujeli fantastično vreme, bo razgled z vrha čudovit: Naborjetske gore nad dolino Dunje, Montaž, Klavni noži in Zabuš, na drugi strani pa Kanin s svojim pogorjem, Žrd, proti zahodu pa Karnijske Alpe, lepo so vidni Monte Chiavals, Zuc dal Bor, Grauzaria in Sernio, še bolj na zahodu kipijo Dolomiti, na severu pa Visoke Ture.

Z vrha Strme peči sestopimo do sedla pod bivakom. Tukaj je potrebne malce pazljivosti, da vdenemo stezico št. 641. Pot se strmo spušča po travnatem dolu, ki je v spodnjem delu precej krušljiv in zagruščen. Tukaj moramo biti zelo previdni, da nam ne zdrsne. Gruščast teren nas pripelje na markirano pot št. 621, ki poteka iz vasi Patocc. Nadaljujemo levo po njej. Do planine Pecol nas čaka kar nekaj kilometrov poti. Pot poteka tudi skozi del, ki ga je leta 2013 zajel velik požar. V goro Monte Jovet, na skrajnem zahodu Zahodnih Julijcev, je namreč udarila strela, ki je povzročila ogromen požar. V vseh teh letih se drevje ni nič kaj obnovilo.