tržiško

TRŽIŠKO... opis

Kalški greben

Če nimaš potrpljenja, ne beri; če ga imaš, poglej še fotografije.

Rana ura, slovenskih fantov grob, pravi pregovor, a to ne velja za ljubitelje gora in tako vstanem ponoči in z zoro pripeljem na parkirišče Jezerca, ki je današnje izhodišče poti na Kalški greben.

Po plačilu parkirnine stopim v hladnem in nekoliko vetrovnem jutru na kolovoz nad cesto in se ozrem na Storžič in Krvavec, ki ju še niso dosegli sončni žarki, katere pramene vidim visoko na nebu. Prehodim pot do Kriške planine in že je vrh Krvavca zažarel v sončevi svetlobi, ki počasi polzi po pobočju navzdol. S planine uzrem sončevo kroglo, ki je že nad obzorjem in čez nekaj trenutkov je planina vsa v soncu. Zapustim pašnik in stopam po poti, ki me pripelje s kratkim vzponom na razgledišče, kjer se odpre svet nad dolino Korošice s Kamniškim vrhom in sosednjo Planjavo, vzhodna pobočja Kržišča, Krvavca in Zvoha pa se že kopljejo v rumeni barvi.

Z razgledišča se spustim po poti pod Razor in ujamem v objektiv sonce med listi vej dreves gozda, ki ga prečim in nato sledi vzpon do planine Razor, ki počiva še v senci bližnje Košutne. Spustim se mimo napajališča do obnovljene koče, potem ko jo je snežni plaz premaknil za nekaj metrov. Vse je tiho, ni človeka niti živali, le spokoj jutra, ki ga nič ne moti. Stopam po pašnikih, dosežem pasove ruševja med katerimi poteka pot in me popelje do manjše pomrzjene mlake in razpotja, kjer nadaljujem rahli vzpon do naslednjega križišča poti. Sledim oznaki in poti za vrh Korena, ki gre navzgor do vrat, ki jih zaprem za seboj in stopim do stičišča poti z Ježa ter po nekaj korakih grem desno navzgor na razgledni 1999 m visok vrh Korena.

Na vrhu sem kot v centru gorstva, zavrtim se v krogu in sledim s pogledom vrhovom Kalškega grebena s Kočno za njim, piramidi Grintovca, Dolgega hrbta, Štruce, Skute, Turske gore, Brane, Planjave, Zeleniških špic, Rzenika, Velike planine in že je tu Kompotela, Košutna, Kržišče, Krvavec, Zvoh in preko planine Dolge njive se krog zaključi s Kalškim grebenom. Krog, ki mu zlepa ni para in vsakdo, ki pride sem, je navdušen. Privoščim si odmor z okrepčilom, nato pa sestopim do poti, ki se prične spuščati po senčnem pomrznjenem pobočju. Previdno hodim in pazim na vsak korak, da ne pride do zdrsa na peščenih predelih pobočja. Tako pridem do razpotja na Škrbini, kamor pripelje pot z Dolge njive in kjer nadaljujem rahlo navzgor do naslednjega razpotja. Desno gre pot navzdol na Kalce in naprej preko grebena na Kokrško sedlo, jaz pa stopim naprej in se vzpenjam po poti z lepimi razgledi po pobočjih manjših vrhov grebena. Višje stopim na obsežne travnike, kjer poleti obiskovalce razveseljuje gorsko cvetje, sedaj pa le sem ter tja vztraja še kakšen osamljen cvet. Čeprav je obilica sledov, ne vidim niti enega gamsa, da drugih živali niti ne omenjam. Hodim in hodim, čas mineva in počasi se pot obrne nekoliko v levo, travnike zamenjajo skale, po katerih se vzpnem na kamniti greben, ki se suče v smeri glavnega vrha, s katerega ravno stopa planinka, s katero se srečava, pozdraviva in pohvaliva čudoviti dan, ki nudi veliko radosti v svetu gora. Je prva in edina, ki sem jo srečal na celotni poti do vrha Kalškega grebena.

Z vrha stopim dalje na sosednji vrh, s katerega vidim v nadaljevanju celotni greben do Kalške gore in prekrasen pejsaž pobočij vrhov in dolin v polkrogu od Kočne do glavnega vrha Kalškega grebena. Lepoto je treba užiti in kar ne morem odtegniti pogleda od gora, ki se kopljejo v soncu.

Nič ni večno in zato se obrnem in grem nazaj na 2224 m visoki vrh s piramido iz kamenja in vpisno skrinjico, ki mi razkrije ime predhodnice, še svoje dodam in zaprem. Le kje so pernati prijatelji, se sprašujem, ko užijem dobrote iz nahrbtnika in ostajam sam na vrhu. Končno snamem rokavice, ko sonce ogreje ozračje in oprtam nahrtnik ter stopim na pot povratka.

Kot bi naredil kopijo. Stopam z vrha, na katerega prihaja naslednja planinka. Pozdrav in že sva mimo drug drugega in pred menoj je prazna pot, ki me spremlja vse do razpotja na Škrbini, kjer odvijem proti planini Dolga njiva. Slabe pol ure stopam po poti med ruševjem in tratami, se spustim po kamnitem drobižu v lepo dolino, kjer listavci menjajo barvo listja preden bo le to odpadlo v prihodnjih hladnih dneh. Pred seboj zagledam majhno bajto in ko sem na drugi strani, se razveselim znanega obraza planinke iz Kranja, ki sem jo srečal pri vzponu na vrh Kalškega grebena in beseda da besedo. Oba bova naredila isto krožno turo in tako v pogovoru stopava dalje preko planine, kjer je še ena opuščena bajta. Kot na planini Koren tudi tu ni žive duše in sama zapuščava planino in se vzpenjava pod grebenom Ježa potem, ko sva sprva spregledala markacije, a hitro našla pravo smer. Pogled nazaj razkrije lepoto planine in istočasno ugledava meglice oblakov, ki s severa pritiskajo na Kalški greben in prete zakriti nebo. Pospešiva korak in severno pobočje se umakne zahodnemu. Ozreva se. Oblak je zakril Kalški greben in potuje na Zvoh, midva pa prečiva pobočje v smeri Krvavca. Oblaki so prekrili Storžič in meglica je zajela Zvoh, midva pa se razideva. Planinka gre do kapelice, sam pa prečim pobočje nad Kriško planino proti vzhodu in se spustim na planino pod pobočje Kržišča.

Pri zadnji koči se pasejo konji in ne gre brez fotografiranja, nato pa pot pod noge in nazaj na Jezerca, kjer se obisk gora konča. Zamenjam obutev, se zadnjič danes ozrem na Krvavec in odpeljem v dolino domu naproti.