AN - 03.11.1977

Delo, Šport: ... Nova smer v Pelcu

Janez Bizjak (Trbovlje) in Jelko Flajs (SAAS) sta v nedeljo, 23. oktobra, opravila prvenstveni vzpon po direktni zajedi v južni steni Pelca nad Klonicami. Ocena smeri je IV, A1, večinoma III, višina 400 m, čas plezanja 4 ure, dostop iz Bavšice prek Bale v Klonice pa 2-3 ure. V sestopu sta prečila grebene do Malega Pelca. (Smer v glavnem sledi kaminom in široki zajedi, ki poteka v vpadnici glavnega vrha).

Vrnitev izpod Annapurne
V nedeljo so se prek Frankfurta in Zagreba vrnili udeleženci (11) planinskega popotovanja (trekkinga) okoli Annapurne, ki ga je organizirala komisija za inozemski turizem pri PZS. Na svoji poti so prišli do višine 5200 m, čeprav se na vrhove niso vzpenjali. Popotovanje je vodil Kazimir Drašler.

Alpinistična šola v Novi Gorici
Alpinistična sekcija PD Nova Gorica pripravlja že tretjo alpinistično šolo. Pričela se bo 9. t. m. ob 10. uri v prostorih elektrogospodarskega šolskega centra v Novi Gorici, Cankarjeva 10. Interesenti se lahko vpišejo v društvenih prostorih na Delpinovi 34, pojasnila pa lahko dobe tudi po telefonu (065) 23030 - ob torkih in četrtkih med 15. in 18. uro.

Sprejem na Španovem vrhu
Člani AO pri PD Jesenice se po novem sestajajo ob petkih, in sicer ob 18. uri v društvenih prostorih na Cesti železarjev 1. Določili so tudi že datum »sprejema« lanskih tečajnikov med pripravnike, pripravnikov pa med alpiniste. Ta bo 19. t. m. na Španovem vrhu.
Drevi ob 20. uri bo sestanek članov Akademskega AO (v društvenih prostorih na Trgu osvoboditve 1/56). Osrednja točka dnevnega reda je »sprejem«, na katerega je pripravljenih sedem pripravnikov, ki bo že to soboto v Tamarju. Alpinistična šola pa se bo začela šele spomladi.

Ponovitve
V nedeljo sta Vanja Matijevec in Franci Luštrek (oba AO Šmarna gora) v štirih urah ponovila Debeljakovo v Mali Rinki, južni greben Skute in še greben Rinka-Skuta.
Stane Belak-Šrauf (Matica) pa je sam prav tako v nedeljo in v 4 urah preplezal Drofenikovo smer v S steni Planjave. Skalo je imel dokaj mokro, na vrhu pa sneg in led. Izplezal je levo od žleba na SZ greben.

Sam v Šitah
V četrtek je Marjan Manfreda (Matica) sam plezal v desnem delu Šit. Vstopil je, kot bi hotel plezati smer Jesih-Potočnik, potem pa nadaljeval naravnost navzgor desno ob grapi. Ko se je ta razširila je prečil levo pod izrazito trikotno steno in prek nje nadaljeval do roba stene. Na sledove plezalcev je naletel spodaj (kakih 50 m nad tlemi: klin z inicialkama RK in klin z zanko za spust) in pri izstopu (dva stara klina). Kdo je plezal tod?

Zimski tečaj pod Skuto
V nedeljo, 23. oktobra, je AO Kranj na ledeniku pod Skuto priredil tečaj pred zimsko sezono. Udeležilo se ga je 5 alpinistov in 11 tečajnikov-pripravnikov, vodil pa ga je načelnik AO Matjaž Dolenc.
21. oktobra sta Peter Markič in Žare Trnušovec ponovila jubilejno smer v Dolgem hrbtu. Dan kasneje sta Franc Kaučič in Dušan Moštrokol plezala južni raz Skute, Andrej Štremfelj sam SZ greben Križa, navezi Matjaž Dolenc-Ana Prosen in brata Ferenc ter Peter Markič pa »Trojko« v Dolgem hrbtu. V nedeljo pa je Pavle Oman preplezal SZ greben Križa, brata Štremfelj pa sta ponovila Helbo v Triglavu (7 ur).

Smer v Kalški gori
Irena Markuš in Dušan Podbevšek sta 16. oktobra preplezala novo smer v Kalški gori. »Miškino grapo« sta ocenila s III-IV, 250 m, poteka pa nekako v sredini med Mihovo grapo in Sončno smerjo. Dan pred tem sta Klemenc (Domžale) in Pollak ponovila smer treh svedrovcev v Štruci. Ažman in Pollak sta 16. oktobra ponovila smer za stolpom v Skuti. Janez Plevel in Dušan Podbevšek 21. oktobra Glavo v Planjavi. Istega dne sta Pollak in Stanislav Rudzinski (Poljska) preplezala Perčičevo smer v Vežici, ki sta jo dan kasneje ponovila tudi Plevel in Podbevšek.

Koče so zaprte
Visokogorske postojanke bodo prek zime praktično vse zaprte, letos celo Erjavčeva koča na Vršiču. Tisti, ki gredo na ture, naj načrtujejo tako, da jih noč ne zaloti previsoko v gorah. Na razpolago je sicer nekaj zimskih sob, toda nočitev v njih ni prav prijetna, če ni potrebne opreme, še huje pa je, če prejšnji obiskovalci za seboj ne zaprejo vrat in se v sobi nabere sneg. Prav bi bilo, če bi alpinisti, ki so pogosti obiskovalci gora pozimi, na to še posebej opominjali.

Knjižne novosti v SSSR
Sovjetski zvezi vse pogosteje izdajajo alpinistično literaturo, in to v velikih nakladah (25-30.000 in več izvodov). V prihodnjem letu načrtujejo izid brošure »Alpinistično varovanje« (Abalakov, Anufrikov), »Skalolazenje« (Antonovič), »Vzhodni Kavkaz« (Anohin), »Suganskie Alpi« (Ivanov, Ždanof), »Tien Šan« (Popov) in »Belorusija« (Kirillova).

03.11.1977

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice
pa izpis objav:

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih