AN - 10.06.1977

Delo, Šport: ... Še veliko snega

Čeprav se je poletna plezalna sezona že pričela in so bile preplezane tudi že zelo težke smeri, celo prvenstvene, moramo ponovno opozoriti na nevarnost, ki jo predstavlja še vedno debela snežna odeja. Vse dostopne poti na vrhove in v visokogorske postojanke so v glavnem še prekrite s snegom. Potreben je vsaj cepin, ponekod tudi vrv, dereze. Posebno organizatorji izletov številnejših skupin, se morajo pred odhodom posvetovati z GRS, priporočamo pa tudi spremstvo vodnika ali izkušenejših alpinistov.
V ilustracijo, koliko je še snega, samo podatek: še vedno je možen turni smuk z Rink in to skoraj do gozda!

Kako varno v gore?
V sredo, 16. t. m., ob 17. uri bo na prvem programu radia enourna problemska oddaja v živo, ki ima delovni naslov »Kako varno hodimo v gore«. Pri njeni realizaciji bodo sodelovali: Marijan Krišelj, Franci Pavšer, Pavle Šegula, Danilo Škerbinek in Bine Vengust.

Planinske postojanke
PD Radovljica nam je sporočilo, da bo Valvasorjev dom pod Stolom v soboto, 11. t. m. povsem zaseden in obiskovalci ne morejo računati na prenočišča. PD Javornik - Koroška Bela pa je javilo, da bo Prešernova koča na Stolu od nedelje dalje redno oskrbovana.

Spet vlom v bivak
Že večkrat smo poročali o vlomih v bivake, o njih poškodbah in težavah z vzdrževanjem le-teh. Mimo lahko tudi zapišemo, da ima na tem področju največ problemov AO Jesenice, ki je imelo z bivaki lani 14.000 din izgube.
Jeseniški alpinisti pa so v soboto ponovno našli bivak III vlomljen (ali odprt s ponarejenim ključem) in v njem opremo četverice mladih, ki se razen tega niso niti vpisali, kam gredo in kdaj se vrnejo, kot to veleva osnovna preventiva!
Ključe jeseniških bivakov lahko dobi vsakdo (za minimalno odškodnino), ki svojo željo pravočasno sporoči na naslov: PD Jesenice - 64270 JESENICE, Cesta železarjev 1 ali po telefonu na 064 81-291. Dvigne pa jih lahko v društveni pisarni (med uradnimi urami vsak delavnik med 6. in 14. uro, ob ponedeljkih, sredah in petkih pa tudi med 14. in 119. uro) ali celo pri hišniku.

Rumeni odlom v Temenu
V soboto in nedeljo sta Stane Belak (Matica) in Roman Robas (Šmarna gora) v nekaj manj kot 28 urah preplezala zajedo levo ob rumenem odlomu v Temenu. V zgornjem delu sta se umaknila v Medvoško smer, ker bi nadaljevanje zahtevalo vrtanje. Ocena; VI/V+, 350 m (ves vzpon okoli 600 m), zelo krušljivo.

Tri nove smeri na tujem
V soboto, 21. maja, sta Tine Mihelič in Janez Rupar (oba AAO) preplezala novo smer v vzhodni steni Male device (Picola Vergine), dan za tem pa še v zahodni steni Vrha nad Laštami (Cime Rondini II). Prva smer ima oceno IV, 300 m, druga pa IV - večinoma II-III, 400 m. V obeh stenah doslej vzponi niso bili znani.
V soboto, 4. t. m., sta Rupar in Vlado Schlambergar (AAO) opravila še prvenstveni vzpon v JZ steni Vrha nad Špranjo (Višova skupina, Cima de Liscodis) po diagonalni poči, ki se vleče prek vse stene, Ocena: V, večinoma IV, 9 ur, dolžina smeri okoli 700 m (stena okoli 700 m), zračno.

40-letnica AO pri SPD Maribor
V soboto, 21. maja, so se v koči na Žavcarjevem vrhu (Kozjak) na tovariškem srečanju zbrali planinci in alpinisti, da proslave 40-letnico ustanovitve AO pri SPD Maribor. Od 25 članov, kolikor jih je odsek štel pred vojno, jih je ostalo le 15. Umrl je načelnik Mirko Lorger, v vojni pa so padli Miran Cizelj, Božo Gajšek, Zvonko Berlič, Alfred Detiček in drugi.
Iz razgovorov velja omeniti, da se je mariborski AO (bil je prvi v SPD) že v letu 1938 opredelil za napredno, levičarsko miselnost njegovi člani pa so se odločili za partijsko delo po direktivah Mirka Lorgerja, ki je bil član KP.
Po prevajanju diapozitivov, ki jih je prikazal prof. Vogelnik je Dušan Vodeb, eden od ustanoviteljev AO, seznanil zbrane, da sta z Urošem Zupančičem v Julijcih poiskala novo »smer« (Planica -Pokljuka) in v spomin na umrle
tovariše predlagal, naj se poslej imenuje smer PP - mariborska. Tovariško srečanje je minilo v razgovorih o tistih časih, ko so gozdovniki in alpski smučarji ustanovili AO, o odlično organiziranih taborih in drugem.

Vzponi vsepovsod
V soboto sta Franček Knez in Jože Zupanc ponovila steber Šit v desetih urah. Navezi Gomze-Zupan in Knez-Reberčnik pa sta preplezala novo smer (srednji steber) levo od Diehlovega žleba v Mrzli gori - ocena III-IV (vsi AO Celje), Zvone Andrejčič in Janez Reberšak (oba Radovljica) sta v nedeljo, 23. maja opravila (verjetno) prvo ponovitev smeri Rupar-Šteblaj desno od direktne v J steni Rušice. V soboto, 4. t. m., pa sta v 10 urah opravila drugo ponovitev levega raza v Velikem Draškem vrhu, z varianto 113 a.
Franci Gselman (Kranj) in Marjan Koren (Kozjak) sta 38. maja plezala v Škofovi kapi (Kočna). Vstopila sta po smučarski varianti na direktno smer in nadaljevala po novi varianti (»Popl-hopl«, III-IV, 120 m) desno navzgor na izstopno polico.
V nedeljo sta Slava Mrežar in Matevž Suhač (oba Matica) v 7 urah ponovila smer Geršak-Grčar v Vežici, ki sta jo 21. maja plezala tudi Pavle Oman in Drago Šegregur (oba Kranj). Tržičana Dušan Srečnik in Vili Vogelnik pa sta isti dan opravila ponovitev smeri Perko-Štremfelj v Vežici. V isti steni so plezali tudi Postojnčani: Rado Fabjan-Matjaž Lenassi Akademsko, Bojan Kranjc-Bojan Biščak pa Lahovo smer. 21. maja pa sta Peter Markič in Marko Štremfelj (oba Kranj) ponovila Hunikino smer.
Jeseničani so v nedeljo plezali v Tamarju, Navezi Hanžek-Javorški in Kocjančič-Trušnovec sta ponovila Hornovo smer, potem pa še Zeleno zajedo v Koglu.
V nedeljo so Velenjčani plezali predvsem na Okrešlju. Navezi Vovk-Urbanc in Čulk-Gradnik sta plezali Igličevo smer v Mali Rinki, ocena IV. Razmere so bile letne.

Dinamično varovanje
V petek ob 16. url bo akademski AO pripravil na Turncu prikaz dinamičnega varovanja, ki ga bo vodil Stane Jurca, eden «prvih zagovornikov le-tega pri nas.

Odprava »Andi 77« napreduje
Člani mojstranške odprave ».»Andi 77«, ki se je namenila v Cordillera Huayhuash, so srečno potovali. Kot je znano, so iz Ljubljane odpotovali v petek, 3. t. m. ob 16.30, na slednji dan so bili pa že v Limi, glavnem mestu Peruja. Tu je bilo že vse pripravljeno za pot naprej, za kar je poskrbela njihova predhodnica, ki je odšla v Južno Ameriko teden dni pred njimi. 5. t. m. so na kamionih prispeli v okoli 300 km oddaljeno naselje Chiauian, ki leži že v višini 3553 m, naslednji dan pa so odšli že v gore. V spremstvu domačinov in njih tovorne živine so nadaljevali navzgor do, sotočja Rio Pamapata in Rio Llamak ter mimo naselij Llaca in Pogpa prek prelaza Camino (4500 m) vse do jezera Corhua (4138 m), kjer imajo namen postaviti bazno taborišče. Njih cilj je JV greben Jirishance, 6126 m.

10.06.1977

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice
pa izpis objav:

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Vir: arhiv planID, priredila: I.K.