AN - 13.01.1992

Delo, Šport: ... Nova smer v Široki peči

V desnem delu severne stene Široke peči sta 3. t.m. preplezala novo smer Janez Kešner (AO Mengeš) in Marko Prezelj (AO Kamnik). Začela sta 10 metrov desno od vstopa Krivic-Cedilnik in poteka 3 raztežaje do kota, ki ga 20 m višje zapira velika streha. Tu sta prečila v desno čez raz (v tem delu se verjetno križa s smerjo Opium). Smer je visoka 250 metrov, ocena najtežjega mesta je VI+, ostalo, pa okoli V. stopnje. Plezala sta 7 ur, v steni pustila 3 kline. Tudi razmere sta imela zelo dobre, saj je bil sneg le na nekaterih policah.

Drugi vzpon v Kariesu
Iz športnega plezanja je tokrat najpomembnejša novica o vzponu, ki ga je opravil Marko Lukič (AO Kozjak). V Ospu je za Tadejem Slabetom kot drugi splezal smer Karies. Po njegovem mnenju naj bi bila ocena okoli 8a+/b.
Poleg lega je Lukič že v novembru v Arcu na pogled ponovil dve smeri z oceno 7c (Boulevard in Il boni cativi), pred kratkim pa prav tako na pogled v Mišji peči Kindergarten (7a+), smer levo od te (7b) in Figo (7b).

T. Č.

Lukič in Praprotnik v Travniku
V 27 urah efektivnega plezanja sta prva ponovila Tuhinjsko smer

KRANJ - Za tiste, ki ne spremljajo najbolj natančno alpinističnega dogajanja v stenah Julijskih Alp, je Tuhinjska smer v Severni steni Travnika malo manj poznana. Leta 1987 sta jo desno od mnogo bolj znane Zajede (v spodnjem delu pa je vmes še Črna zajeda) prva splezala Janez Jeglič in Silvo Karo. Takrat sta potrebovala 17 ur in ocenila, da smer v celoti gledano spada med najbolj zahtevne v naših stenah. Gre za kombinacijo težkega tehničnega plezanja (2 raztežaja A3 v zelo slabi skali) in prav tako prostega plezanja tja do spodnje VII. stopnje.
Marko Lukič (AO Kozjak) in Miha Praprotnik (AO Matica), ki sta jima z opremo pomagala Papi Sport in Treking Sport, sta v steno vstopila v ponedeljek, 6. t. m. Prvi dan sta splezala 3 raztežaje, prav toliko tudi drugi dan, tretjič pa sta že bivakirala praktično na robu stene. V četrtek, 9. t.m., sta vzpon končala in s tem tudi 1. ponovitev ter seveda 1. zimsko ponovitev. Efektivnega plezanja je bilo za 27 ur. za razmere pa sta povedala, da so bile kolikor toliko solidne. Za drugi tehnični raztezaj v spodnjem delu predlagata oceno A3+ (prej A3), za zadnji težji raztežaj (prej VI + ) pa menita, da bi lahko bil VII-.

T. Č.

ALPINISTIČNE NOVICE

Plezali v Italiji
Skupinica članov AO Kranj je med prazniki obiskala manj znani italijanski plezalni center Muzzerone pri La Spezii v Ligurskem zalivu, stene pa se pnejo tik nad morjem. Plezališče ima smeri vseh težavnostnih stopenj (od 4c do 8b), več sektorjev je orientiranih proti soncu, previsi in plošče iz apnenca pa nudijo užitkarsko plezanje z dobrim varovanjem. V tem plezalnem centru je Petra Vencelj opravila enajst vzponov težavnosti od 6a do 7a+. Med njimi sta najpomembnejša II Singolo (7a+, na pogled) in Pika nogavička (6c+, flash). Igor Kalan je plezal od 6b do 7b+: Galactica (7b, flash) in Aufwidersehen Schwarzenegger (7b+, flash), Dorian Sue pa je opravil drugi vzpon v smeri Triad (7c+/8a) ter prvi vzpon po že nadelani smeri in jo imenoval Carbonara e una Coca-cola (7c).

V spomin Milana Joliča
Janko Oprešnik, znan tudi pod vzdevkom Zumba, sicer pa član AO IMPOL iz Slovenske Bistrice, je na Silvestrovo preplezal severno steno Ojstrice po novi smeri. Poznavalci pravijo, da je to prvi prvenstveni vzpon v tej steni, ki je bil opravljen v zimski sezoni. Vstopil je po Herletovi smeri, ki ji je sledil do Grede (Prečenja) in nadaljeval poldrugi raztežaj po smeri Bumerang. Tu je začel po zasigani poči, potem obšel previs, da je prišel na gredino, z nje pa več ali manj kar naravnost navzgor prek plati (nekako vzporedno z Jančevo piramido, ki vodi levo od teh plati). Težave je ocenil na dveh mestih s. VI-, dve mesti sta A2 oz. A1-2. Tudi svedrovec je moral dvakrat zabiti. Izstop je opisal: »Nad svedrovcem še nekaj metrov po snegu in nato mimo opasti na vrh.« Sestopil je po Kopinškovi poti. Smer, ki jo je posvetil spominu na Milana Joliča-Džolija, je imenoval Džoli Džoker, ocenil pa VI-, A2/V, A1, 250 m (skupno 500 m), plezal pa 10 ur in pol.

F.S.

Podobe iz Tibeta
V sredo, 15. t. m., ob 19. uri bo v Kulturnem domu španskih borcev v ljubljanskih Mostah spet planinsko predavanje. Pavle Kozjek. udeleženec naše odprave Šiša Pangma '89, bo predstavil svoje videnje Tibeta in vzpon na edini povsem tibetanski osemtisočak, Šiša Pangmo (8027 m), ki sta ga po prvenstveni smeri - Slovenski steber - opravila z Andrejem Štremfljem.

F. S.

Zimski planinski tečaj
Alpinistični inštruktorji AO Kranj in člani GRS Kranj bodo priredili zimski planinski tečaj za planince in planinske vodnike. Tečaj bo na Kališču nad Preddvorom 25. t. m. z začetkom ob 8. uri. Bo enodneven in bo obsegal dve teoretični predavanji: oprema in nevarnosti v gorah ter praktični prikaz hoje z derezami, uporaba cepina in zaustavljanje z njim, prečenje plazovitega terena in varovanje. Cena tečaja je 700 SLT (tečaj, enolončnica, čaj). Prijave s plačilom do 22. t. m. sprejemajo na PD Kranj.

Nekateri se ne dajo
Stane Belak-Šrauf (51), ki so mu njega dni skušali vzdevek sloveniti v Vijak in je tudi drugače marsikaj skusil, še posebej v gorah, še vedno sodi med aktivne in kadar je govora, kje je kdo bil, ima kaj povedati. »Da se ne bo govorilo, kako so nekateri starčki izumrli«, poglejmo kaj je napravil v dneh okoli novega leta.
Na božični dan je preplezal Centralno smer v Brani pri -13° C in vetru 150 km/h. 29, in 30. decembra sta z Janezom Ruparjem, ki tudi spada nekako v isto generacijo, s turnimi smučmi opravila prečenje Košute, od Kofc do Jezerskega; bivakirala sta v gmajni pod Stegovcem. Na novega leta dan je potem Šrauf sam preplezal Grapo in Smer za stolpi v JV steni Turške gore, za konec praznikov pa sta s Tomom Zbrizajem preplezala še Dolgo Nemško smer v S steni Triglava; na Komarjevo, polico po razu, s Kugyjeve police pa na Kredarico. Bile so zelo zimske, toda dobre razmere, je komentiral ta vzpon.

F. S.

Sestanek PŠP
Podkomisija za športno plezanje vabi vse, ki žele s konkretnimi predlogi in pripombami sodelovati pri pripravi novega pravilnika Organizaciji in sojenju tekmovanj, da se udeležijo sestanka podkomisije za športno plezanje, ki bo 22. t. m. ob 17. uri v prostorih PZS.

13.01.1992

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice
pa izpis objav:

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Vir: arhiv planID, Priredila: I. K.