Ljubeljščica

Sledi nekaj lahkotnega vzpona, zatem že dosežemo nekoč označeno mesto z napisom »Konec varne poti« ...Janez Pikon: Dosežemo tehnično najzahtevnejši predel na razgledni poti, kjer se s pomočjo varoval strmo spustimo do manjšega sedla.

Ob ljubeljskem predoru in mejnem prehodu z Avstrijo nas s parkirišča popeljejo planinske oznake do Koče na Ljubelju in že preko stopnic vodijo do stare ljubeljske ceste. Sledi zmerni vzpon dokaj široke makadamske ceste, ki je v zimskem času urejena in služi za sankaško progo od Koče na Ljubelju, kjer nas zaposlijo občasni pogledi na Košutico, Begunjščico in Veliki vrh. Poletni čas izkoristijo znamenito ljubeljsko cesto, ki je znana po dirkah med leti 1926 in 1961, kjer ponovno organizirajo prireditve starodobnikov, na katerih lahko sodelujejo motocikli in motocikli s prikolico do letnika 1961.

Zadržimo se za krajši čas ob Koči na Ljubelju, odkoder nas kasneje označena pot takoj vodi navkreber v smeri Zelenice in Povne peči ...Strmina kmalu popusti in pot nas skozi jesensko obarvano drevje pripelje na večinoma poraščen greben, s katerega se nam občasno odpira razgled vse do pod delno že opazni vrh Povne peči ...Katerega pot obide po severnem robu strmega pobočja, katerega skoraj obkroži pred razpotjem in zahodno pod vrhom, kamor se tudi povzpnemo ...Pogledi sežejo daleč severno po Koroški, Zelenici in oddaljena južna prostranstva z bledo meglenim morjem, ki se že izginja nad dolino ...Vrnemo s s Povne peči do razpotja in nadaljujemo v smeri Zelenice po grebenu Ljubeljščice ...

Zadržimo se za krajši čas ob Koči na Ljubelju, odkoder nas kasneje označena pot takoj vodi navkreber v smeri Zelenice in Povne peči. Strmina kmalu popusti in pot nas skozi jesensko obarvano drevje pripelje na večinoma poraščen greben, s katerega se nam občasno odpira razgled vse do pod delno že opazni vrh Povne peči. Katerega pot obide po severnem robu strmega pobočja, katerega skoraj obkroži pred razpotjem in zahodno pod vrhom, kamor se tudi povzpnemo. Pogledi sežejo daleč severno po Koroški, Zelenici in oddaljena južna prostranstva z bledo meglenim morjem, ki se že izginja nad dolino.

Steza proti zahodu nas sprva vodi po deloma gozdnatem grebenu, nato pa se prehodno strmo spusti ob robu strmega travnatega pobočja ...Ko se le ta položi in v grebenu zoži po severni strani prečimo izpostavljeno grapo, ter se kasneje se hitro vrnemo na greben ...Sledi nekaj lahkotnega vzpona, zatem že dosežemo nekoč označeno mesto z napisom »Konec varne poti,« vendar se je varna pot končala že pri prečenju prve grape ...Sledi zmeren spust po krušljivem izpostavljenem grebenu, nato se steza zopet prične polagoma vzpenjati z zmernim vzponom ...Razgibano nadaljevanje preko ožjih prehodov sledi vse do oznake z napisom v smeri Zelenica, ki nas popelje na slovensko stran grebena in se zopet vrnemo na razgledno in ozko stezo ...

Vrnemo se s Povne peči do razpotja in nadaljujemo v smeri Zelenice po grebenu Ljubeljščice. Steza proti zahodu nas sprva vodi po deloma gozdnatem grebenu, nato pa se prehodno strmo spusti ob robu strmega travnatega pobočja. Ko se le ta položi in v grebenu zoži po severni strani prečimo izpostavljeno grapo, ter se kasneje se hitro vrnemo na greben. Sledi nekaj lahkotnega vzpona, zatem že dosežemo nekoč označeno mesto z napisom »Konec varne poti.« Sledi zmeren spust po krušljivem izpostavljenem grebenu, nato se steza zopet prične polagoma vzpenjati z zmernim vzponom.

Razgibano nadaljevanje preko ožjih prehodov sledi vse do oznake z napisom v smeri Zelenica, ki nas popelje na slovensko stran grebena in se zopet vrnemo na razgledno in ozko stezo. Dosežemo tehnično najzahtevnejši predel na razgledni poti, kjer se s pomočjo varoval strmo spustimo do manjšega sedla. Sledi zmerni vzpon po zelo razglednem grebenu, nato pa nas oznake proti Zelenici in z varovano potjo usmerijo južno in prečno navzdol, kjer prečimo krajše melišče. Odkoder se s pomočjo varoval strmo vzpnemo na stranski greben in se s pomočjo varoval spustimo na nasprotni predel z vzponom na mejni greben do sedla Čez Pod, kjer jugovzhodno dosežemo Vrh Ljubeljščice.

Krajši odmor si privoščimo z ogledom po okolici, odkoder se kasneje spustimo južno do sedla, ki loči Vrh Ljubeljščice in Spodnji Plot, nato se spustimo ostro vzhodno in se pričnemo spuščati proti Zelenici. Nižje pot zavije rahlo vzhodno in se postopoma položi. Sledi še nekaj lahkotne hoje do planinskega doma, ki ga ob lepem vremenu že nekaj časa vidimo pred seboj. Posedimo na toplem soncu pred Planinskim domom na Zelenici in po daljšem odmoru sestopimo po običajni markirani poti in smučišču do parkirišča na Ljubelj.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Ljubeljščica

Vzpon nad meliščemSledi zmerni vzpon po zelo razglednem grebenu, nato pa nas oznake proti Zelenici in z varovano potjo usmerijo južno in prečno navzdol, kjer prečimo krajše melišče ... Planinski dom na ZeleniciOdkoder se s pomočjo varoval strmo vzpnemo na stranski greben in se s pomočjo varoval spustimo na nasprotni predel z vzponom na mejni greben do sedla Čez Pod, kjer jugovzhodno dosežemo Vrh Ljubeljščice ...
Greben LjubeljščiceDosežemo tehnično najzahtevnejši predel na razgledni poti, kjer se s pomočjo varoval strmo spustimo do manjšega sedla ... Na Ljubelju, 6. oktoberOb ljubeljskem predoru in mejnem prehodu z Avstrijo nas s parkirišča popeljejo planinske oznake do Koče na Ljubelju in že preko stopnic vodijo do stare ljubeljske ceste ...