Manj znan

Gorenjski glas - Jelena Justin: ... razgledni malček Monte Flop (1715 m)

Gora, ki ponudi razgled v nedrje tisočerih stolpov. Razgled, ki navduši in da vedeti, koliko je še gora, ki nas čakajo. Neznan in redko obiskan v soseščini mogočnih.

Karnijske Alpe so me prevzele, navdušile. Vsakič, ko se povzpnem na kakšnega od njihovih vrhov, se spisek prihodnjih ciljev zgolj še podaljša. Monte Flop, ki leži na severni strani Crete Grauzarie in Monte Sernia, je bil na spisku daljši čas. Ko je napočil trenutek, je tudi on prišel na vrsto. Pojdimo na goro, ki ponudi razgled na tisočere skalne roglje in stebre mogočne Crete Grauzarie.

Do izhodišča se zapeljemo skozi Rateče in skozi Trbiž, kjer zavijemo na staro cesto proti Vidmu / Udinam. Nadaljujemo mimo Tablje / Pontebbe, skozi Kluže / Chiusaforte do vasi Možac / Moggio Udinese, kjer zavijemo desno v vas. Nadaljujemo po glavni cesti skozi vas in sledimo oznakam za Val Aupo. Peljemo mimo vasi Dordolla, ko na levi strani zagledamo smerokaz za kočo Grauzaria / Rif. Grauzaria. Parkiramo na levi strani, kjer je ekološki otok za odpadke. Po tej cesti se bomo vrnili, vzpon pa bomo začeli na drugi strani potoka Fontanaz, kjer se začne pot številka 436. Po asfaltirani cesti se povzpnemo mimo nekaj hiš, ko dosežemo manjši mostiček, pa zavijemo desno in se začnemo vzpenjati ob potoku Cialderucis. V okljukih se pot prijetno vzpenja skozi bukov gozd. Ko dosežemo cesto, ji sledimo v desno, a kmalu nas smerokaz spet usmeri v gozd. Nadaljujemo z vzponom skozi bukov gozd, a strmina postaja večja. Odpirajo se nam razgledi na Monte Grauzario. Pot je sicer prijazno speljana v okljukih, a strmina je precejšnja. Ko prehodimo strmino, nadaljujemo skozi gozd, skoraj po ravnem, ko dosežemo kolovoz. Sledi vzpon po njem do neoskrbovanega zavetišča Zouf di Fau, na višini 1331 m. Izpred zavetišča je razgled na naš Monte Flop, za njim pa se vidi delček Grauzarie. Od zavetišča nadaljujemo naprej po kolovozu in dosežemo sedlo Zouf di Fau, 1392 n. m. Na sedlo zavijemo levo na mulatjero številka 435. Široka mulatjera najprej preči zunanje pobočje, nato pa zavije levo in se začne vzpenjati po notranjem pobočju. Odpirajo se čudoviti razgledi, naš Monte Flop pa je na naši levi strani. Videti je, kot da bi obhajali nekakšno krnico. Občasno precej strm vzpon, ki je bil januarja 2019 celo malce snežen, nas pripelje na sedlo. Ko stopimo na njegovo drugo stran, pa se skoraj zaletimo v Creto Grauzario in njegovega soseda Monte Sernia. Na drugi strani doline zagledamo Monte Chiavals, ki smo ga že obiskali, ter njegove sosede Zuc Dal Bor, Monte Crostis in Monte Pisimoni. Pod sedlom vidimo skromno stezico, ki se vzpenja na Monte Flop. Malce sestopimo po poti naprej in pri možicu zavijemo levo, nato se začnemo vzpenjati na Monte Flop. Pot, ki daje občutek, da je bila nekoč mulatjera, nas pelje povsem na drugo stran gore in na njen vrh, ki ga označuje velik možic. Pot na Monte Flop ni markirana. Razgled z vrha napolni dušo: Veliki Koritnik, Konjski špik, Creta dal Cronz, Monte Chiavals, Zuc dal Bor, Creta Grauzaria, Monte Sernio, Monte Tersadia, povsem zadaj Monte Coglians, s kančkom sreče tudi Dolomiti.

Z vrha se vrnemo nazaj na pot 435, po kateri sestopimo na sedlo Foran de la Gialine, 1503 m, kjer zavijemo levo na pot številka 437. S sedla sestopimo do koče Grauzaria, od tam pa še do jeklenega konjička, ki nas čaka ob glavni cesti v dolino Val Aupa.

Trajanje: 6–7 ur
Zahtevnost: 3 / 5

Gorenjski glas, 25.04.2019 11:12
Manj znan razgledni malček

Monte Flop s poti proti zavetišču Zouf di Fau / Foto: Jelena Justin

Zadnji del vzpona na Monte Flop, ki je neoznačen / Foto: Jelena

Občasno strma in v tem primeru zasnežena pot našega vzpona.