Manj znano razgledišče

Gorenjski glas - Jelena Justin: Studor (1002 m) hspace=

Vas Studor v Bohinju je poznana predvsem po znamenitih stogih oz. dvojnih kozolcih, ki krasijo travnik pred gručasto vasjo, in po muzeju Oplenova hiša. Kaj pa strma vzpetina nad vasjo?

Ko se peljemo skozi Srednjo vas v Bohinju proti Stari Fužini, se peljemo tudi mimo gručaste vasi Studor, pred katero so na travnikih znameniti stogi oz. dvojni kozolci, nad vasjo pa se dviguje strma vzpetina z istim imenom, Studor, ki preseže nadmorsko višino 1000 m. Vrh pravzaprav deluje dokaj nedostopno, a nanj vodi prav lepa, neoznačena strma steza.

Zapeljemo se v Staro Fužino, kjer nadaljujemo v smeri proti dolini Voje. Na parkirišču na koncu vasi parkiramo in se odpravimo po markirani poti proti dolini Mostnice oz. do t. i. Hudičevega mostu. Zavijemo desno čez most in na drevesu zagledamo star, obledel smerokaz za Uskovnico. Skrenemo levo, strmo v breg in sledimo smeri proti Uskovnici. V spodnjem delu se pot strmo dvigne. Dosežemo makadamski kolovoz, ki ga prečimo, in nadaljujemo po grabnu navzgor. Ko pot začne zavijati levo, opazimo stezico, ki gre kar naravnost. Mestu nekateri rečejo »pri treh bukvah«. Sledimo omenjeni stezici, ki preči pobočje in se strmo dviga. Pot je videti povsem nova, nemarkirana in je dobro nadelana ter ojačana z manjšimi debli, narejene so celo stopnice. Resnično cenim prizadevnost domačina, da je uredil omenjeno stezo. Večino časa se gibljemo po robu, saj je na naši desni ves čas strmo gozdno pobočje. Približamo se skalam, pot sledi pot njimi in se strmo vzpne do vršnega travnika, kjer opazimo dve lični klopci in tablo, ki označuje, da je Studor tudi vzletišče za jadralne padalce.

Vrh ponudi čudovit razgled na Bohinjsko jezero ter verigo Spodnjih bohinjskih gora, pod nami pa se pokaže tudi Rudnica ter Zgornja Bohinjska dolina. Še lepši razgled na Zgornjo Bohinjsko dolino doživimo, če se sprehodimo do vzhodnega konca Studorja, kjer odrezana vzhodna stena kot trikot prepadno pada na vas Studor.

Na vrhu najdemo pot, ki se ponekod strmo spušča skozi gozd. Hodimo po neoznačeni stezi, ki nas pripelje do planine Blatca. Ko pred seboj zagledamo dva vikenda, se po stezi začnemo levo spuščati proti dolini. Smo na tisti markirani poti, ki korita Mostnice povezuje z Uskovnico. Sestopna pot od tukaj dalje poteka po gozdni grapi, ki je videti bolj kot korito. Ko dosežemo tisti ovinek, kjer smo prej nadaljevali naravnost, smo na znani poti z vzpona. Do avta nas loči še deset minut. Ko se vračamo proti avtu, se ustavimo še na kamnitem Hudičevem mostu. Pogled nam pade v globoko korito, v turkizno vodo Mostnice, ki je stisnjena med izjemno ozke in visoke stene. Moč vode oz. moč narave sta resnično neverjetni.

Z vrha Studorja lahko sestopimo tudi po poti vzpona. Tukaj bi opozorila, da je sestop resnično strm, dobršen del poti pa nevaren za zdrs, zato po dežju odsvetujem vzpon.