Vojska z Italijo – 12.06.1915

Slovenec: Avstrijsko uradno poročilo.

Dalmatinci odbili Italijane pri Gorici. — Vsi italijanski napadi na celi fronti odbiti.
Dunaj, 11. junija. Uradno se poroča: Predvčerajšnjim in včeraj so bili vsi italijanski napadi na vseh frontah odbiti. Nov napad proti delu goriškega utrjenega mostu se je zrušil v ognju dalmatinske deželne brambe, pravtako brezuspešen je bil napad sovražnika severno od Ronkov. Artiljerijski boj ob soški fronti traja dalje.
Ob koroški meji je bil včeraj popoldne odbit močan sovražni napad na Freikofl in slabši napad pri volajskem jezeru.
Na Tirolskem se je izjalovil napad pri Cortinu d'Ampezzo vpadle italijanske brigade ob naših postojankah pri Peutelsteinu. Novi napadi v tem kraju in ponočni boji pri Landru so se pravtako končali z umikanjem sovražnika. V ostalem se vrše na tirolski meji neprestani topovski boji in za naše orožje uspešni spopadi.
Namestnik načelnika generalnega štaba pl. Hofer, fml.

Poročilo mornariškega vodstva.
Naš podmorski čoln potopil italijanski podmorski čoln.
Dunaj, 12. junija. (K. u.) Uradno razglašajo: Neki naš podmorski čoln je na severnem Jadranskem morju torpediral in potopil italijanski podmorski čoln »Medusa«. Drugi častnik in 4 možje so rešeni in ujeti.
Mornariško poveljstvo.

Italijanski poraz ob Soči.
Iz vojnega poročevalskega stana poročajo: V soški dolini so Italijani končno prvič resno napadli. Naše čete so jih pustile v bližino in nato otvorile hud ogenj Italijani so bežali. Naša artiljerija zahodno od Gorice je pričela od strani streljati na bežeče Italijane. Napravila je cele ulice med bežečimi Italijani. Šest italijanskih topov je bilo porušenih, Italijani so jih popustili z moštvom in s konji vred.

Italijani od Soči izgubili nad 4000 mož mrtvih in ranjencev.
Kolin
. »Kolnische Zeitung« poroča o prvih večjih spopadih med italijanskimi in avstrijskimi četami ob Soči, v katerih so izgubili Italijani 4000 mož mrtvih in ranjencev.

Izjalovljen napad italijanske pehote.
Dunaj
. Vojni poročevalec Roda Roda piše 9. junija: Zlomil se je prvi veliki napad italijanske pehote. Italijani so sipali na našo bojno črto ogenj težke artiljerije vseh kalibrov. Nastopila je nato pehota v široki vojni črti. Naša artiljerija je napadla napadalčevo napadalno črto in krilo, Italijani so bežali v našem ognju nazaj in so zapustili kupe mrličev pred našimi četami.

Kaj, zavira italijanski napad.
Haag
. »Daily Chronicle« poroča iz Lugana: Italijanski napad proti Tolminu zavira, ker so velike avstrijske množice izborno krite v strelskih jarkih, ki so deloma vsekani v skale.

O bojih na planoti Lavarone.
O dosedanjih bojih na visoki planoti Lavarone in Folgarija se poroča »Berliner Tagblattu« še naslednje: Italijani so pričeli 25. maja zgodaj zjutraj obstreljevati Lusern, nemški jezikovni otok južno od Levico. Vas je popolnoma porušena, več oseb je ubitih, ker vsled nepričakovanega obstreljevanja vas še ni bila popolnoma izpraznjena. Tudi neko drugo nemško vas so italijanski topovi popolnoma porušili. Popoldne so poizkušali Italijani obstreljevati sugansko železnico, pa niso imeli nobenega uspeha. Naslednji dan so pričeli streljati s težkimi topovi. Tri dni in tri noči je trajalo obstreljevanje, pa ni napravilo posebne škode. Nato so napravili Italijani naskok, pa so bili s krvavimi izgubami odbiti.

Težke izgube Italijanov.
Dunaj
, 10. junija. (Kor. urad.) Iz vojnega časnikarskega stana se poroča: Italijani na južnem bojišču dozdaj kljub ponovnim poizkusom nimajo uspehov. Italijansko vojno vodstvo najbrže zato do zdaj še ni izdalo seznama izgub, dasi razpolaga z zadostnim gradivom. Pobočje Krna pokriva na stotine trupel alpincev, ki jih vsled močnega ognja še niso mogli pokopati. Italijansko vojno vodstvo pa o izgubah molči, ker že dosedanjega izdatnega števila mrtvih in ranjencev ne more s kakim znatnim uspehom opravičiti.

Samo šele priprave.
Lugano
, 8, junija. Na podlagi današnjega poročila Cadorne listi ugotavljajo, da se štirinajsti dan vojske armada šele pripravlja za napad in dela prehode čez reke in kritja. Resnih bojev še ni bilo, samo pri Tolminu se vrše večji boji. Kako se pa ta boj razvija, o tem molči tudi današnje poročilo.

Italijanski kralj na fronti ob Soči.
Curih
, 9. junija. Italijanski vojaški krogi pripisujejo bojem ob Soči velik pomen. Tako je razumljivo, da so kralj, načelnik generalnega štaba Cadorna in general Torro na tej fronti.

Pariško poročilo z italijanskega bojišča.
Rotterdam
. »Journal je smel odposlati poročevalca na italijansko bojišče. Po naročilu italijanskega generalnega štaba popisuje težave ob prodiranju Italijanov v tirolskih gorah. Veliko besedi rabi, ko popisuje, kako so plezale italijanske čete v ognju avstrijskih vojakov na nek gorski vrh. Častnik generalnega štaba, ki ga je spremljal, mu je rekel: Dopustili smo, da ste prišli sem, ker hočemo, da si ozemlje sami ogledate in da svojim rojakom lahko pojasnite, kakšno nalogo smo prevzeli in da ne postanejo v Franciji nepotrpežljivi in da ne bodo pričakovali kmalu zmage. Uvedli smo dejansko veliko obleganje. Prepričali ste se, da je morala naših čet dobra. Vemo, kam hočemo priti, a potrebno je, da tudi drugod znajo, kako veliko in težavno da je naše podvzetje. V svojem predolgem poročilu opisuje Francoz grmenje topov v goriških gorah, a o junaštvu italijanskih čet ne poroča niti besedice …