Zima ustavila trojico planincev pod vrhom Krna

Mirko Kunšič: Ksenjo, Matjaža in Leopolda je iz stene potegnil vojaški helikopter - Za tolminske gorske reševalce je bilo to letos že triinpetdeseto reševanje. S toliko reševanji so absolutni rekorderji med vsemi postajami GRS

Troje planincev s primorske je med sobotnih vzponom na Krn zašla - Ksenjo, Matjaža in Leopolda je iz stene potegnil vojaški helikopter - Bila je to že 53. letošnja akcija GRS Tolmin.

Tolmin, 28. novembra - "Za konec novembra sta dve reševanji v enem dnevu že kar preveč," se je po sobotnem uspešnem zahtevnem stenskem reševanju na Krnu, ob pomoči pilotov vojaškega helikopterja Slovenske vojske, v dolini pošalil Žarko Trušnovec, načelnik postaje GRS Tolmin.

Skupina s Primorske, Ksenija, Matjaž in Leopold se je v soboto namenili iz Drežnice na 2244 metrov visoki Krn. Ker je ponekod pot slabo vidna, so očitno v vrhnjem delu zgrešili stezo in se kmalu znašli v skalnem področju, s strmimi in snegom zapihanimi nevarnimi zdrsljivimi travnatimi vesinami. Ujeti v mišnico na srečo niso tvegali preveč. Raje so poklicali po mobilniku dežurnega v novogoriškem centru za obveščanje (112).

"Ob 13.50 so me obvestili o trojici v Krnu. Dopoldne nas je bilo devet, ki smo po klicu ob 9.45 odšli najprej na območje Bučenice, gozda med Tolminom in Mostom na Soči. Veja je padla na glavo enemu od domačinov, ki sta spravljala les iz gozda. Nudili smo mu prvo pomoč in poskrbeli za prevoz do Zdravstvenega doma Tolmin. Za reševanje na Krnu sem takoj zaprosil za pomoč pilotov helikopterja. Trojico na klasičen način sami ne bi do noči spravili na varno. Treba je bilo pohiteti. To kar je storila posadka helikopterja Slovenske vojske; pilota Milan Remih in Andrej Mihelač s tehnikom Tomažem Košenino je bilo za rešene, pa tudi vse nas reševalce in zdravnika, dr. Petra Najdenova iz Kranjske Gore, največ kar so lahko naredili v temi, ki je zagrinjala zasneženi Krn," pove o reševanju Žarko Trušnovec.

Z malim (belim) krogcem je označeno mesto, kamor so zašli trije planinci.

Za tolminske gorske reševalce je bilo to letos že triinpetdeseto (53) reševanje. S toliko reševanji so absolutni rekorderji med vsemi 17. postajami GRS. Pokrivajo veliko območje in specifična reševanja, od niza reševanj pilotov jadralnih padal, do ljudi iz sotesk in voda. Statistično so opravili letos kar četrtino vseh reševanj GRS v Sloveniji, ki jih je za 6 odstotkov več kot lani.

"Pilota sta naju z Davorinom Žagarjem pripeljala s helikopterjem do enega skalnih pomolov Krna. 30 metrov sva sestopila po zaledeneli snežni skorji, pod katero je nesprijet sipek sneg na travnih vesinah. Davorin se je takoj lotil sidrišča, jaz sem plezal navzdol do dekleta. S prižemo (žimarjem) se je ob vrvi takoj začela vzpenjati sama proti Davorinu. Treba je bilo hiteti. Na en konec vrvi sem navezal drugega "ujetnika" in se tudi sam s prižemo vzpenjal navzgor. Medtem sta pilota že priletela po dekle, ki so jo z jeklenico potegnili v plovilo. Z Davorinom sva poskrbela, da sva do pomola varno spravila še zadnjega in po tretjem poletu, že v mraku, smo bili vsi v helikopterju. Dobesedno zadnji trenutek. Večerna zarja je ugašala z njo tudi kratek dan," vesel pove vodja reševanja.

V Drežnici in v Tolminu je bilo pripravljenih še 11 gorskih reševalcev. Lahko bi se kaj zapletlo in bi po trojico odšli na klasičen način. Peš. To bi seveda pomenilo, da bi zaradi varnosti bivakirali v steni in šele v nedeljo končali reševanje.

Tudi zato je še kako pomembno, da posadke helikopterjev poznajo reševalce - letalce posameznih postaj in da si, skupaj z zdravniki gorskimi reševalci - letalci, ki so sestavni del helikopterske reševalne ekipe, zaupajo.

Gorski reševalci postaje GRS Radovljica so v soboto pozno popoldne šli pomagat lovcu LD Bled, ki je med zasledovanjem zastreljene divjadi zdrsnil z Osojnice nad Zako. 50 metrski zdrs je dobro prestal. Oskrbeli so ga in prenesli do reševalnega vozila. Lovci sami pa bodo (so) v nedeljo dopoldne sami poskrbeli še za psa, ki je ponoči ostal na Osojnici.

Reševanja so zahtevna, v zimskih razmerah še za odtenek več.

Mirko Kunšič
Foto: Peter Najdenov

Objavljamo nekoliko drugačno verzijo pisanja Mirka Kunšiča, kot je bila objavljena 29. novembra 2004 v Slovenskih novicah pod naslovom Ujetnike Krna rešili še pred nočjo, tudi fotografije zdravnika gorskega reševalca - letalca Petra Najdenova so originalne.