Informacije

Objave z informativno vsebino.

Profesor omahnil s Triglava

Slovenske novice: Med sestopom s Triglava je na praznično soboto v smrt omahnil 51-letni Boris Simšič
GRZS: Reševanje v konti pod Malim Triglavom

Spodrsnilo mu je na ledeni plošči, skriti pod snegom — Letos že devet mrtvih gornikov

Prvomajski vzpon na Triglav se je za 51-letnega planinca, po naših podatkih Borisa Simšiča iz Žej pri Postojni, končal tragično. Med sestopanjem proti Triglavskemu domu na Kredarici mu je spodrsnilo, padec prek stene Malega Triglava pa je bil zanj usoden.

Simšič in njegov 47-letni znanec, prav tako iz okolice Postojne, sta se na najvišji slovenski vrh po zavarovani planinski poti odpravila v soboto ob šestih zjutraj. Vzpon je potekal brez težav, zataknilo se je med vračanjem. Malo pred pol enajsto dopoldne je Simšič, sicer diplomirani inženir strojništva in priljubljeni gimnazijski profesor v postojnskem šolskem centru, z derezami stopil na sneg, pod katerim je bila ledena plošča. Pri tem je sneg začel drseti po ledu, zaradi česar je Simšič izgubil ravnotežje. Najprej je padel na bok, potem je zdrsel po pobočju in padel prek stene Malega Triglava.

Pri reševanju s helikopterjem Slovenske vojske so sodelovali gorski reševalec letalec, zdravnik, član Gorske reševalne službe Kranjska Gora in policist gorske enote, vendar možu, ki je obležal na snežišču, niso mogli več pomagati. Gorski reševalci opozarjajo, da se razmere v gorah slabšajo zaradi otoplitve. Paziti je treba na vsak korak, so sporočili po sobotni nesreči planinca, ki je pri sestopu zdrsnil z grebena, ko je z derezami stopil na ledeno ploščo.

V četrtek je bil n a Triglavu tudi Miha Studen. Njegovi so posnetki z vrha in grebena, kjer je vidna uhojena gaz tistih, ki so se namenili na teme Triglava. »Iz Krme sem se namenil malo po četrti zjutraj in v še ne treh urah prišel do Triglavskega doma na Kredarici. Po pol urnem počitku sem nadaljeval vzpon z derezami in cepinom do vrha. Ob devetih sem že začel sestop. Pod snegom sem večkrat začutil, kako dereze dobro prijemljejo v ledu. Brez težav sem sestopil n a Kredarico in šel nazaj v dolino,« nam je povedal Blejec, ki ima za seboj veliko izkušenj z zimskimi vzponi in turnim smučanjem z dvatisočakov. Tokrat je smuči pustil doma. Očitno razmere v soboto niso bile več takšne kot dva dni prej in to je bil eden od vzrokov za zdrs in nesrečo planinca. Po podatkih Gorske reševal ne zveze Slovenije je letos umrlo že devet gornikov, lani jih je življenje izgubilo 24. (M. D., M. K.)

GRZS, 03.05.: Reševanje v konti pod Malim Triglavom
Praznična majska sobota se je začela tragično. Poziv iz 112 smo prejeli ob 10.40, takoj je stekla reševalna akcija ter sklic moštva in opreme. Zbral smo se na Prodih v Mojstrani. S helikopterjem Slovenske Vojske je poleg posadke priletel zdravnik reševalec letalec. V plovilo sva se vkrcala še policist in reševalec - letalec. V pripravljenosti pa je bilo še šest reševalcev. Takoj smo odleteli v konto pod Malim Triglavom, vendar ponesrečenemu planincu nismo mogli več pomagati. Truplo planinca smo prepeljali v Mojstrano, kjer ga je prevzela pogrebna služba. Akcijo smo zaključili ob 13. uri.