Informacije

Objave z informativno vsebino.

171 krat

Kamničan.si - Klemen Hančič: ... peš na Malo Planino v letu 2010

V nedeljo smo poročali o podelitvi medalj tistim, ki so se največkrat v lanskem letu podali na Sv. Primož. Obstajajo pa tudi rekreativci, ki »tekmujejo« v številu vzponov na Malo planino. Tako se Kamničana Vido Klemen iz Perovega in Silvo Balantič na to pot podajata skupaj že kar 5 let. Ostali člani, ki se pohoda udeležijo ob četrtkih in nedeljah pa so: Marko Merše iz Črnuč, Kregar Ljubo iz Spodnjih Stranj, Marko Hrovart iz Ljubljane in Andrej Hrovat iz Kamnika. Slednji so se letos podali na to pot malo čez 100 krat.

Pred kratkim me na poti proti Pasjim pečinam dohiti možakar srednjih let. Med potjo proti Jarškemu domu pa med pogovorom ugotovim,da to ni običajni planinec, ki se v gore odpravi le ob lepem vremenu. Pravi, da mu je ime Vido, ki se je proti Jarškemu domu odpravil iz Stahovice kar 171-krat v letu 2010 in da se mu pridružijo tudi kolegi, ki se skupaj dobijo na cilju v Jarškem domu. Skoraj mu nisem verjel, ko pa v koči srečam še ostale člane mi je vse jasno. Dogovorimo se, da se jim na eni takih (rund ) tudi pridružim.

Dobimo se na Vegradu, kjer parkiramo avtomobile. Danes se jih udeleži le polovica od stalne šesterice. Vido Klemen, Silvo Balantič in Marko Merše se predstavijo, nato pa z hitrim tempom nadaljujemo po poti proti Sv. Primožu. Pravijo, da se na to pot podajo ob vsakem vremenu in da to ni ovira, da bi se kakšen dan odpovedali pohodu. Pred desetimi leti so hodili vsak zase nato so se spoznali in začele so se ustvarjati skupine, ki so ob torkih, četrtkih in nedeljah skupaj krenile iz Stahovice proti Mali planini.

Pridemo do razcepa, kjer se pot loči desno proti Sv. Primožu in levo proti odcepu za Kisovec. Tu se pot začne strmo vzpenjati in upam da bodo fantje v ospredju vsaj malo popustili tempo, vendar nič od tega. Malo jih še povprašam o letih pa pravijo, da so vsi že 50 +, pa saj jim čisto ne verjamem in si mislim ,da me malo vlečejo za nos. Tempo je res hiter in z mojimi vprašanji počasi zaključim le še za kakšen posnetek jih prepričam, da se ustavijo. Na prečnici pod Pasjimi pečinami naklon malo popusti in laže jim je slediti. Pogovor zopet nanese, da se pohoda lotevajo iz Stahovice poleti tudi čez Rigelj ali Dol, vendar največkrat iz Stahovice. Vedno se ustavijo na isti točki, kjer popijejo požirek tekočine, si oblečejo v vetrovke in nadaljujejo proti vršnem delu Male planine.

Sredi prečnice pod Pasjimi pečinami pa srečamo tudi Miro in Dušana Papež, ki sta prišla peš od doma v Podjelšah na Veliko planino in sestopata nazaj proti domu. Tu se zamislim, koliko zmore človeško telo, če je le volja.

Malo pred kočo začne močno pihati. Veter in mraz bičajo obraze, fantje pravijo, da je to ravno idealno vreme za hojo. V koči pa nas prijazno pozdravita oskrbnika koče Mojca in Mare Štritof. Topla peč, okusna hrana in prijazna beseda je tisto kar fantom največ pomeni. Zato se z oskrbnikom res lepo razumejo in so ena družina. Kako da ne, saj večino življenja preživijo skupaj. Skupaj so vsi v en glas zatrdili: »Jarški dom je naš drugi dom«.

Zunaj je že tema in v sloju čelnih svetilk se podamo nazaj proti dolini. Pred Žagarjevo bajto kakor pravijo se vedno ustavijo in tudi tokrat smo v noč zapeli tisto znano pesem »Oj zdaj gremo, nazaj še pridemo«. To ponovimo tudi sredi Pasjih pečin.

Pravijo, da imajo to že nekaj let v navadi. Meni se je zdelo zelo lepo. Nasploh so ti pohodi nekaj posebnega, ni le zbiranje nekih številk o vzponih, temveč je prisotnih polno čustev in humorja, vsaj tako sem jaz to začutil. Fantje res ste nekaj posebnega in malo takih na svetu. Le še tako naprej in srečen korak.

Statistika :

Vido Klemen 171 x
Silvo Balantič 145 x
Marko Merše 94 x

Klemen Hančič

06.01.2011

Več fotografij v spletnih albumih Picassa - 2011-01-06 Jarški dom

7.10.2010  - Pri Žagarjevi bajti: »Oj zdaj gremo, nazaj še pridemo«.