Informacije

Objave z informativno vsebino.

Reševanje v grapi med Travnikom in Šitami

GRS Rateče - Jure Jeršin: Uroš je še zadnjič zapustil dolino, ki ponuja prelesti in v njih samo nam razumljive užitke v snegu, ledu, skali ... žal včasih spremeni svojo podobo in terja svoj davek v najkrutejši obliki.

V torek, 1. 3. 2011, zvečer okoli 18.20 nas je Dušan Polajnar obvestil o plezalcih Maji Lobnik in Urošu Gračnerju, ki sta plezala Grapo med Travnikom in Šitami, po izstopu iz grape pa zaradi slabega vremena in megle nista našla sestopa. Plezalca sta bila dolgo časa nedosegljiva in se na sporočila, ki so jima bila posredovana, nista javljala. Odločitev je težka, vendar se glede na razmere, ki vladajo na hribu, odločimo, da počakamo na povratno informacijo plezalcev in se nato odločimo, kako naprej.
Ob 22.37 je načelnik Marko prejel kratko sporočilo, da sestopata po grapi in nimata signala. Kontakt z njima ponovno ni bil možen. Sklepati je bilo mogoče tudi, da sestopata po smeri vzpona. O dogajanju je bil obveščen RECO Kranj, ki je za težave plezalcev že vedel in načelniku vezal reševalce GRS Bovec. Bovčani povedo, da jih po obvestilu centra iščejo v zadnji Trenti že od 18. ure, razdeljeni v skupine. Po izmenjavi informacij je centru dano navodilo, naj začne z obveščanjem reševalcev.
Ob 0.38 je bilo razposlano sporočilo z ReCO Kranj: »Zbor v garaži, reševanje Tamar - Špička«.
Ob 1.20 smo v garaži Marko, Toni, Klavdij in Jure. Z Nissanom in prikolico odhitimo v Tamar. Cesta je snežena, a trda, tako da Nissan nima težav. Med potjo, ob 1.29,  je alpinistka preko SMS sporočila, da je soplezalec Uroš padel in mu ni več pomoči. Upamo, da vsaj njo najdemo živo. Informacije so zelo skope, kar se tiče lokacije alpinistov. Alpinistka še vedno trdi, da sestopata v Trento. Mi se napotimo v izvidnico, proti vstopu v grapo, če sta vendarle sestopila v Tamar. Eden od podatkov je bil, da sta po vzponu popolnoma izgubila orientacijo na grebenu Travnika.
Po prihodu v Tamar se s Klavdijem z minimalno opremo podava v megleno noč pod steno Travnika. Po dvajsetih minutah hoje srečava alpinistko. Izkaže se, da gre za pogrešano. Pove, da fantu ni pomoči. Sledi šok, ko nama pove, da je prepričana, da se nahaja v Trenti! Megla in noč sta naredila svoje. O stiku obvestim Marka, ta pa naprej bovške reševalce, ki so lahko zaključili s celonočnim iskanjem.
Punco spremiva v Tamar, kjer celotno zgodbo zaupa Marku. Nekako pridemo do zaključka, da sta sestopala po smeri vzpona in da fant leži pod smerjo Grape med Travnikom in Šitami. V Tamarju se nam pridružijo še reševalci iz Kranjske Gore s Klemenom, Mihom, Brankom, Štefanom in dr. Andrejem na čelu.
Sledi preverjanje žoln, nakar se z vso opremo odpravimo v zgodnje megleno jutro. Po uri hoje smo pri ponesrečencu, kjer Andrej ugotovi, da fantu žal ni pomoči. Sledi nameščanje ponesrečenca v UT 2000 in nekaj spustov z vrvjo na sidriščih s pomočjo cepinov. Ob 7.30 smo s ponesrečencem pri koči v Tamarju, kjer ga za nekaj časa pustimo pred kapelico in se vsak po svoje poslovimo od nesrečnega alpinista. Ob 8.30 smo s pokojnikom v Planici, kjer ga prevzame pogrebna služba.

Za sodelovanje v akciji se zahvaljujemo GRS Kranjska Gora, policijski postaji Kranjska Gora ter oskrbnikoma Ladu in Vesni v Tamarju za bedenje in razvajanje v koči ter seveda reševalcem domače postaje.