Informacije

Objave z informativno vsebino.

Zdrs na Krnu usoden za Davida Fajta

Primorski dnevnik: Včeraj pred Gomiščkovim zavetiščem našli njegov nahrbtnik, čelado in smučko - Ponesrečil se je med pripravami na spust v dolino

Krn z oznako usodnega padca; tik pod vrhom se nahaja Gomiščkovo zavetišče, spodaj pa planina ...

Zdrs na Krnu je bil v nedeljo usoden za Davida Fajta, izkušenega alpinista iz Sovodenj, ki bi aprila dopolnil 41 let. Včeraj so tolminski policisti sporočili, da so pri Gomiščkovem zavetišču na skoraj 2.200 metrih višine našli Davidov nahrbtnik, čelado in eno smučko; to po vsej verjetnosti potrjuje, da je do nesreče prišlo, medtem ko se je David pripravljal na turno smučanje po južni steni Krna. Njegova smrt je takoj odjeknila v Sovodnjah in vseh okoliških vaseh, saj je bil David zelo poznan in cenjen zaradi vedrega in družabnega značaja. Postopek za vrnitev trupla iz Slovenije v Italijo se je že začel, trajal pa bo nekaj dni. Zaradi tega datum pogreba še ni bil določen, po vsej verjetnosti pa bo potekal proti koncu tega tedna.
David se je na Krn povzpel skupaj s 37-letnim prijateljem Massimom Caudijem iz Sovodenj in 30-letno Manuelo Cragnolin iz Tržiča v soboto popoldne; nameravali so prenočiti v zimski sobi Gomiščkovega zavetišča in se v nedeljo vrniti v dolino. David je s seboj vzel tudi turne smuči, Massimo in Manuela pa ne, saj sta nameravala tudi sestop z gore opraviti peš.
»Med vzponom proti vrhu nismo imeli nobenih težav, čeprav je bila stena poledenela. Bili smo zavarovani z vrvjo in opremljeni s cepini in derezami, tako da smo se usmerili naravnost proti vrhu in ga dosegli okrog 21. ure,« nam je včeraj pojasnil Massimo Caudi, ki nas je obiskal v uredništvu, da bi nam prinesel fotografijo svojega pokojnega prijatelja, s katerim se je v preteklosti povzpel na Krn v zimskih razmerah in osvojil tudi številne druge vrhove. »Noč s sobote na nedeljo smo prespali v bivaku, ker je bilo mraz in je pihala močna burja, smo se zjutraj odločili, da takoj sestopimo v dolino. David nama je rekel, naj greva naprej, saj naju bo s smučmi dohitel. Vprašal sem ga, ali se čuti smučati po poledeneli steni. Odgovoril mi je, da je že opravil s Krnom v podobnih, če ne še slabših pogojih, tako da sva ga z Manuelo pustila pred bivakom in začela sestop. Po približno desetih minutah, ko sva bila kakšnih sto višinskih metrov pod kočo, sva zaslišala krik in zagledala, kako je le nekaj metrov stran od naju David po ravni in poledeneli krnski plošči drsel v dolino,« se tragičnega dogodka spominja Massimo, ki je skupaj z Manuelo lahko le nemočno opazoval usodni padec. »Po pobočju je David drsel izredno hitro, naenkrat pa ga nisva več videla. Razumela sva, da je bila nesreča zelo huda, zato sem takoj skušal klicati na pomoč. Zavrtel sem številko italijanskega oddelka prve pomoči 118, toda na tisti višini ni bilo signala. Potem ko sem sestopil še nekaj metrov, sem se uspel postaviti v stik s prijateljem iz slovenske gorske reševalne službe,« je pojasnil Massimo. Tolminske reševalce je o nesreči skoraj istočasno - okrog 8.30 - obvestil tudi planinec, ki je naključno naletel na truplo. Do njega je zatem prispelo deset reševalcev iz tolminske gorske reševalne službe, ki so ga nato prepeljali do parkirišča na planini Kuhinja.
Massimo je o nesreči takoj obvestil tudi Davidovega očeta Vilka. »Poklical sem domov svojo mamo, ki mi je poiskala številko Davidovih staršev. Zatem sem očetu sporočil tragično novico,« nam je s solzami v očeh razložil Massimo in povedal, da sta Davidova starša takoj prispela v vas Krn. Njunega sina so zatem prepeljali z mrliškim avtomobilom v vežico tolminskega pokopališča, kjer je ležal še včeraj. Postopek za vrnitev trupla v Italijo se je sicer že začel; priprava dokumentacije bo trajala nekaj časa, vsekakor pa naj bi pogreb potekal še pred koncem tega tedna.

Tolminski policisti so včeraj pojasnili, da so pred zimskim bivakom Gomiščkovega zavetišča našli Davidov nahrbtnik, čelado in eno smučko. »Pred bivakom je manjša ploščad, na kateri poleti postrežejo s hrano. Pozimi je seveda prekrita snegom in je poledenela, sploh pa v zimskih razmerah do bivaka pridejo le izkušenejši alpinisti. Ko smo mi dospeli do njega, smo morali očisti njegov vhod, ker je bil prekrit s snegom. Ko smo vstopili in se vpisali v vpisno knjigo, smo opazili, da so bili v bivaku zadnji obiskovalci decembra,« je še povedal Massimo Caudi in pojasnil, da ploščad pred bivakom meri par kvadratnih metrov. Na njej se je David v nedeljo dopoldne pripravljal na spust v dolino, ko je iz še nepojasnjenih razlogov zdrsnil po poledenelem pobočju. Tolminski reševalci in policisti sumijo, da je David izgubil ravnotežje zaradi nenadnega sunka vetra. Morda si je skušal nadeti smuči, ko je zdrsnil in padel po strmem pobočju.
Na Krnskem pogorju se je v preteklih let že pripetilo več smrtnih nesreč. Decembra pred dvema letoma se je med vzpenjanjem proti Srednjemu vrhu, med Maslenikom in Batognico pod Krnom, ponesrečil 46-letni Novogoričan Radoslav Dominko, julija leta 2007 pa je nedaleč od koče pri Krnskih jezerih umrl 60-letni Maurizio Rosini iz Moša. Obležal je pod plazom skalovja, ki ga je sprožil takratni potresni sunek. Zadnje dni decembra pred štirinajstimi leti je Krn vzel štiri življenja; umrli so alpinist iz Kobarida in trije italijanski državljani. (cl, dr)

09. 03. 2010

Pred Gomiščkovim zavetiščem našli Davidov nahrbtnik, čelado in eno smučko

David Fajt konec januarja na Levi grapi pod Mangartom. Foto: M.Caudi

Najdba in prenos ponesrečenčevega trupla v dolino. Foto: Carmen Leban

DAVID FAJT Rad je smučal in kolesaril
Pri devetih letih prvič na Triglavu
»David je ljubil gore. Prvič je bil na Triglavu pri devetih letih starosti, potem pa je osvojil še nešteto drugih vrhov. Rad je tudi smučal in kolesaril, poleg tega je preplezal številne zelo zahtevne stene. Izkušenj mu ni manjkalo, predrznost pa nedvomno ni bila vzrok za njegov usodni padec, saj ga je povzročilo nesrečno naključje, do katerega lahko v gorah vedno pride.« Vilko Fajt nam je včeraj pojasnil, da je imel njegov sin David gore resnično v srcu, saj je vanje zahajal že od mladih let. »Ko sta bila otroka, sem se s sinom in hčerko skoraj vsako leto povzpel na Triglav,« pravi Vilko Fajt in razlaga, da je njegov sin kot otrok nekaj časa igral nogomet s Sovodnjami. Brcanja žoge se je kmalu naveličal, po drugi strani pa je z obiskovanjem gor nadaljeval, tako da je postal zelo dober alpinist in smučar. David je bil član SPDG, po besedah očeta je še pred dvema tednoma obnovil člansko izkaznico.
V Sovodnjah je bil pokojnik zelo poznan, saj je bil veselega in družabnega značaja. Marsikoga je zvabil s sabo v gore in ga »okužil« z ljubeznijo do pohodništva. Skupaj s prijatelji iz Sovodenj je konec lanskega leta sodeloval pri pripravi koledarja v spomin na prerano umrlega Daniela Boškina. Dvanajst obrtnikov se je takrat fotografiralo v Adamovi obleki, izkupiček prodaje koledarja pa so izročili svojcem pokojnega Boškina.
David Fajt je živel s starši v Sovodnjah, točneje v Škrljah, zaposlen pa je bil v goriškem podjetju Friulmatic, ki se ukvarja s prodajo avtomatičnih naprav za pripravo kave. David je bil odgovoren za skladišče in je skrbel za naročila in dostavo blaga. V imenu občinske uprave in celotne vaške skupnosti je včeraj izrazila sožalje družini županja Alenka Florenin. Vest o smrti je še toliko bolj žalostna, ker je pred slabima dvema letoma v tragičnih okoliščinah umrla tudi Davidova sestra Nadja.