Iz preteklosti

Poobjave starejših  dokumentov (člankov,  fotografij), zgodovinske predstavitve ...

Na boljše čase

AO Železničar - Pater Bajec: V soboto sva s Primožem Bregarjem v Zidni steni preplezala novo smer

Zidna stena, severna stena
Na boljše čase:
V/III-IV+, 300 m, 5 h

Smer vstopi dva koraka levo od smeri Psihoanaliza, desno od travnato-rušnatega stebra.
V spodnjem delu poteka levo ob globoki grapi, v zgornjem delu pa desno od smeri Ni še poletje vse do zadnjega stojišča, ko se združita.
Skala je večinoma zelo dobra, v spodnjem delu je malce težje nameščati varovanje.

Prva plezala: Peter BajecPoli in Primož BregarDalenjc (oba AO Železničar), 2. avgusta 2014

Dostop: od cestarske hiše ob vršiški cesti se napotiš po poti, ki vodi v Mlinarico. Okrog 50 m za rampo steza zavije levo iz kolovoza (slabo vidno) in te vodi skozi gozd levo nad strugo Mlinarice mimo podrte lovske koče vse do melišč pod steno. Tam se usmeriš proti grapi, ki te pripelje pod Zidno steno. Tu uloviš slabo vidno stezo, ki te ob steni pelje v desno vse do vstopa v smer. Od cestarske hiše slabo uro.

Opis: smer vstopi tik levo od vstopa Psihoanalize (levo od črnega, pogosto mokrega žleba/kamina), na vstopu je vdolbina v steni. Plezaš po nekaki ploščati steni navzgor, ki jo označujejo nekake luske in trave. Višje uloviš nekako zajedico, ki je usmerjena rahlo levo navzgor in te pripelje na položen svet tik pod širšo gredino. Od tu greš naravnost navzgor na gredino in v strmejšo ploščato steno nad katero se bohotijo črni mokri previsi. Desno slutiš strm žleb/kamin. Vzpenjaš se naravnost pod previse (slabše možnosti varovanja) in sicer na njihovo desno stran, ki nudi nekak prehod. Sidrišče tik pod zajedico, po kateri premagaš previsje (klin). Po njej navzgor (klin) in nato levo po ploščati steni tik nad previsi proti nekakšni strmi rampici, ki se končuje z ošiljenim stebričkom. Levo je črna ploščata stena, ki se jo po težavnem prestopu oprimeš in po njej naravnost navzgor skozi zajedo na poličko in po še eni zajedi (klin) na stojišče. Od tu rahlo proti levi v zajedo sredi ploščate stene navzgor (desno še vedno slutiš globok žleb), kjer se oprimeš travnatega raza (sedaj že vidiš prej omenjeni žleb). Sidrišče je na skalnem ušesu, nad tabo pa sta dva mala stolpiča. Od tu prečiš v žleb in po kratkem kaminčku v novi žleb navzgor do gredine. Po zajedici navzgor čez nekakšen travnat hrbet in v žlebič, ki ga na levi omejuje steber. Po žlebu dokler se ne odcepi levo (stojišče). Od tu je še en raztežaj lahkega sveta čez ploščato steno desno ob manjšem previsku do roba stene in stika s smerjo Ni še poletje.

Oprema: 8 različnih klinov ter nekaj metuljev in zatičev.

Sestop: takoj z roba stene prečiš proti desni po stečinah proti travnatemu sedlu, kjer najdeš prehod čez ruševje (na levi imaš razbito grapo). Ubereš to varianto, ki te v nekaj minutah pripelje do izstopa smeri »Sprema se oluja« in »Tihi zmaj«. Nato nadaljuješ po sestopu iz omenjenih smeri.

1 komentarjev na članku "Na boljše čase"

Franci Savenc,

Iz e-pošt: Dne 04. avgust 2014 15.23 je Franci Savenc = Peter, hvala, sem se takoj lotil dela in - objavil že ob 10:42; ko drugje - preverjeno pri Friko in Železničar - še ni bilo. Zdaj pa ima Friko čas objave 9.17, torej predenj si jim (domnevam namreč, da istočasno kot nam) poslal; daj prouči in sporoči, če imam prav.

Peter Bajec: hvala za objavo. na naši strani še nisem objavil, ker bom komaj zvečer prišel do slik. Sem pa tebi poslal prvemu, tako da ne vem kako je to z urami urjeno na friko.si. Je pa res da vedno pošljem na oba portala, ker pač oba pokrivata plezalno tematiko in v tem ne vidim nobenega problema. Poleg tega istočasno pošljem tudi Petru Podgorniku, da dopolni podatke v svojem spletnem vodničku.