Iz preteklosti

Poobjave starejših  dokumentov (člankov,  fotografij), zgodovinske predstavitve ...

Od Sedmerih do Triglava

GRS Bohinj - Damjan Gašperin: V Bohinju se v septembru kar vrstijo nočne reševalne akcije. Začelo se je 8. septembra, ko sta se starejša zakonca izgubila na gozdni poti na Voglu, na območju Lopate.

Pričelo se je mračiti in okoli 19. ure sta poklicala na pomoč. Gorski reševalci smo nemudoma odhiteli na Vogel, kjer smo izgubljena na omenjenem območju našli in jih pospremili do postaje žičnice na Rjavi skali.

Še isti večer smo preko centra za obveščanje v Kranju prejeli sporočilo, da gre za poškodbo hrbta na območju Ribčevega laza. Poškodovano smo zaradi skopih informacij po približno eni uri iskanja našli pod sklalo pri domu na Skalci. Angležinja je nameravala noč prespati na prostem, na robu skale, kjer ji zdrsnilo in je padla približno 10 metrov globoko na brežino bohinjskega jezera. Poškodovano smo oskrbeli in jo prenesli do doma na Skalci, od tu pa so jo kolegi z NMP-ja prepeljali v jeseniško bolnišnico.

10. septembra ob 19.55, smo prejeli obvestilo, da sta pri sestopu z Malega Triglava proti koči Planika omagala dva planinca. K sreči, so vremenske razmere dovoljevale, da je posadka LPE vzletela in s pomočjo naprav za nočno letenje je helikopter poletel, v Bohinju pobral gorskega reševalca in zdravnika ter jih prenesel do koče Planika. Izkazalo se je, da je omagal 19 letni sin, pri njem pa je bil oče. Pri povratku z vrha jih je ujela tema imela pa sta eno ročno svetilko na dinamo, ki za tak pohod ni najbolj primerna, saj pri plezanju največkrat uporabljamo obe roki. Reševalec in zdravnik sta omaganega oskrbela in jih pospremila do Planike, kjer jih je čakal helikopter in jih odpeljal v dolino.

12. septembra ob 22. uri, na večer, ko je lilo kot iz škafa, v višjih legah pa je že naletaval sneg, smo prejeli obvestilo, da sta pogrešana dva belgijska planinca, ki se še nista vrnila z Lepega špičja. Omenjena naj bi ta dan prehodila pot iz Prehodavcev preko Lepega špičja do Triglavskih jezer. Enajst bohinjskih gorskih reševalcev nas je to noč krenilo proti Koči pri Triglavskih jezerih. V močnem nalivu smo dne 13. septembra ob približno 2.20 prispeli do nje. V koči je vse spalo, kar je bilo glede na uro povsem normalno, ko pa smo prebudili oskrbnika, nam je le ta povedal, da spita tudi pogrešana Belgijca, kar nas je dodobra pogrelo. V kočo sta se vrnila ob 21.15, se pravi prej, kot je bila aktivirana reševalna akcija. Izgovori, da kasneje za preklic ni bilo signala mobilne telefonije, so po mojem mišljenju neumestni, saj je po našem prihodu bil. Doma smo bili ob 6.30. Nekateri so odšli naravnost v službo.

18. septembra nekaj po 21. uri smo preko 112 prejeli klic na pomoč onemoglega planinca pod vrhom Triglava. Šlo naj bi za skupino planincev, ki so se ob 18. uri odpravili s Kredarice na Triglav in naprej do koče na Doliču. Omenjeni planinec je omagal deset minut pod vrhom Triglava v smeri Škrbine. Pri njem je ostal kolega, skupina pa je sestopila do Doliča. Skupaj sta imela eno čelno svetilko. Velika zahvala gre Letalski policijski enoti in posadki helikopterja, ki so bili pripravljeni poleteti, zopet s pomočjo naprav za nočno letenje v Bohinj, ter pobrati zdravnika in še pet gorskih reševalcev in nas prenesti do koče Planika. Pri onemoglem smo bili okrog 23. ure, če bi šlo za klasično reševanje bi pri njem bili težko pred 5. uro zjutraj. Za nameček je bila vremenska napoved zelo slaba, nad 1100 metri tudi sneženje. Dr. Andrej Kunstelj je onemoglega oskrbel do te mere, da se je sploh spravil na noge. Po dveh urah in pol smo prispeli v Planiko. Stanje onemoglega se tudi zjutraj ni bistveno spremenilo, zato smo vnovič zaprosili za helikopter. Ponovno je priletel helikopter in posadka LPE tik pred vremenskim preobratom. Onemoglega smo odpeljali v jeseniško bolnišnico, kjer je ostal v nadaljnji oskrbi, zdravnika in reševalce pa nazaj v Bohinj.

Glede na zgoraj opisana reševalna posredovanja, je še vedno očitno, da se nekateri požvižgajo na vremensko napoved, celo na trenutne slabe vremenske razmere. Še vedno je psihofizična pripravljenost nekaterih zelo slaba in je izbrana tura daleč od njihovih zmožnosti. Na srečo so se omenjena posredovanja gorskih reševalcev iztekla skoraj idealno, že samo malenkost slabše vremenske razmere pa bi lahko potek spreobrnile v situacijo, ko lahko življenje ponesrečenca visi na nitki.

Damjan Gašperin
GRS Bohinj

1 komentarjev na članku "Od Sedmerih do Triglava"

Peter Strgar,

Gorski reševalci iz Bohinja, jaz se vam samo še čudim, da ste se po takem dogodku, kot je zgodba z dne 12. septembra, sploh še pripravljeni nositi svoje življenje naprodaj, v temi in obupnih vremenskih pogojih. Se vam je kdo vsaj opavičil? Če sem prav videl je na domu pri Dvojnem jezeru zunanja antena, ki poskrbi za dovolj signala za telefon. Sicer pa, kot piše avtor, ste reševalci ob prihodu v koča signal imeli. Mislim, nimam besed ... Res svaka vam čast!!