Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

AN - 15.07.08

Dobro vreme do zaključka tedna zakrivilo dobre vzpone. Novic o športnem plezanju pa nikjer.

Tokrat 'boljše' novice proti koncu. Ob poplavi smeri najin nedeljski vzpon v rahlem dežju pod steno niti ni bil potreben, tako pa sem si pridelal nov dolg. Je že tako, da se dolgovi pridno kopičijo, če jih sproti ne pokidaš. Zato najprej …

… stari grehi!

Zadnjič, tik pred objavo, pozno zvečer je prispela novica iz življenja AO Domžale (ki pa sem jo spregledal, a vseeno hvala Alešu), ki pravi, da so Jure Pezdirc in Tadeja Cerar v četrtek, 03.07., popoldan preplezala smer Kratkohlača (V-/IV, 360 m) v Z steni Planjave. Najbolj aktivni so bili v nedeljo, 06.07., ko so družina Pečjak in Nejc Šter (AO Kranj) preplezali Šentansko smer v Bornovi steni v Begunjščici, Matej Ogorevc in Luka Skočir Severni raz (IV-/III, 300 m) Male Mojstrovke in Andrej Stuchly, ki se je odločil nabirati kondicijo z prečenjem Brane: iz Kamniške Bistrice na Sedlo, nato po Zgornjem stebru in Šiji na vrh ter sestop po Kaptanskem grebenu.

Korošica

Pred hudim poslapšanjem vremena so v soboto, 12. 07., Dare Juhant, Benjamin Zwittnig in Ervin Mlakar (vsi AO Litija), opravili s Šarino počjo v Lučkem Dedcu. Slabo opremljen prvi raztežaj je tako rekoč brez klinov, a so enega dodali tudi sami. Kot se za poč spodobi, pa se veliko varovanja da urediti tudi z metulji. Malo jih je zmotila tudi ocena, saj se jim zdi  (namesto VI+) bolj realno VII-. Tako je bilo takrat, ko so bile šestice še 'zgornja meja' in so prve proste ponovitve le s težavo dobile VII-. Matej Zorko in Andrej Sotelšek sta isto soboto plezala Stopnice v nebo v Triglavu. 'V prvem raztežaju se res malo spotikaš, kot je rekel Mihelič, šesti raztežaj (VII-), pa je bil do previsa precej moker'. V smeri jima je sledila še ena naveza, Stena pa je v soboto baje doživela pravo invazijo alpinistov.

Stopnice v nebo

Kraljici

Kratka novica iz Dolomitov. Rok Blagus (AO Ljubljana_Matica) ter Luka Lindič (AO Celje) sta v sredo, 09.07., prosto preplezala Švicarsko smer v  Zahodni Cini. Najtežji raztežaj sta preplezala: Rok na flesh ter Luka v 2. poskusu, ostalo pa menjaje v vodstvu. Smer ima poleg najtežjega VIII+/IX-, še dva VIII+, dva VIII, en VIII- ter dva raztežaja z oceno VII . Naslednji dan sta preplezala še železno klasiko Gogno (VII/V+, 850 m) v Marmoladi. Da sta dobro pripravljena na bližajočo odpravo pove podatek, da sta od avta do avta potrebovala 12h.

Užaljena osvajalca

29.06 sta Tadej Golob - Tedi (AK Črna) in Peter Bajec - Poli (AO Železničar) zopet plezala v Plešivcu, čeprav je Tedi v tej steni že za vsakega družinskega člana preplezal svojo smer. Cilj: preplezati lepo drzno linijo, a so nedrja drzne lepotice v sebi skrivala sledi predhodnikov (po domače: našla sta klin novejšega datuma). Za vse informacije o predhodnem  plezanju v tej liniji-smeri se močno priporočata. Za morebitne ponavljalce opis:

Smer začne desno od Lepotičke, po izraziti poklini, ki se vleče od desne proti levi. Nekako na sredini je ostal klin. Ko se poklina zaključi, sledi prehod v Lepotičko (težavno, 2 klina) in naravnost navzgor v lažji svet. Od tu po poklini, ki poteka levo navzgor, nato pa naravnost navzgor po lepih prehodih do skopega stojišča. Nadaljuješ navzgor in rahlo proti desni iskaje prehode (klin) čez gladko ploščo v nov sistem poklin, ki te pripelje na vrh malega stebrička in udobnega stojišča. (klin). Od tu zopet naravnost gor po poči (težavno) proti ogromni strehi in pod njo levo ven (pod streho sta našla klin). Nato po poklinah, pod novo, manjšo streho proti desni. Varovališče urediš na desni strani strehe. Od tu desno za rob in navzgor po travnato-skalnem terenu do zelo udobnega stojišča. Od tu levo gor in čez previs ter levo v nov, lažji sistem poklin proti vrhu travnate glave, čez njo in travnato sleme do stene (stojišče). Od tu rahlo desno in gor v kamin ter iskaje prehodov do roba stene.

Alfa in Omega

Tržačana Erik Švab in Stefano Staffetta sta opravila prvo ponovitev in prvi vzpon na pogled v smeri Alfa e Omega v V stolpu Meisules nad prelazom Gardena v Dolomitih. Moderno smer s klasičnim varovanjem in težavnostmi do VIII+/IX- je prvi  preplezal Nicola Tondini z različnimi soplezalci. Smer spada v generacijo modernih 'trad' smeri in nudi težavno in zahtevno plezanje v odlični skali s težkimi obveznimi mesti. Varovanje je urejeno z nekaj klini in predvsem s premičnimi varovali. Erik pravi, da je ključni (drugi) raztežaj (VIII+/ X-) dolg 55 metrov in ponuja fantastično vzdržljivostno in kompleksno plezanje z iskanjem prehodov v odlični skali, z dokaj dobrim varovanjem, a tudi težkim obveznim mestom. Vzpon na pogled v tem raztežaju je Eriku vzel celi dve uri in če bi ga ocenili po angleški lestvici, bi mu gotovo pripadala ocena (E6, 6a). Sledi še tretji raztežaj z oceno (VIII+), ki je sicer krajši, a z bolj koncentriranimi težavami. 'Smer je izredno priporočljiva za vse tiste, ki si želijo zahtevnega plezanja z modernim prostim pristopom in klasičnim varovanjem v prvovrstni skali'.

Zaljubljeni v Ženske

Klubu alpinističnih 8a se je s svojo prvo pridružil tudi Andrej Erceg (AO Črnuče). Ženska za nagrado je kot prva podlegla že prenekateremu strumnemu alpinistu in tudi njemu se ni mogla prav dolgo upirati. Kljub nedeljskemu viharju, ko je šlo marsikomu vse narobe, bo 13.07. izvabljal nasmešek na lica Andreja. Vzpon sicer ni bil poceni, saj ga je najprej močno 'opralo' v smeri, a ker je bila Ženska mokra ravno na pravih mestih, uspeh ni izostal.

Po gorskih izletih se je Matjaž Jeran posvetil družinskim izletom v Bohinjsko Belo. Da ga ne bi življenjska sopotnica v kratkem prekosila je pokazal kdo (zaenkrat še) nosi 'taboljše' športnoplezalne hlače. V smeri Love story 8a+/b je odkril lažjo kombinacijo gibov po levi strani in jo tudi prosto preplezal. Smer si po tej kombinaciji gibov oz. obvozu, zasluži 8a+ in je zelo plezljiva. Uspeh je spodbudil tudi Alenko Pirih (oba AO Ljubljana-Matica), ki je preplezala svojo novo 7b+ - Sedečega bika.

In ker še vedno želimo vplesti vsaj malo športnega plezanja, naj omenim, predvsem pa pohvalim dosežek Klemena Bečana, ki je s tretjim mestom po dolgih letih priplezal stopničke na tekmi svetovnega pokala za moški del reprezentance.

Naj Vas sonce (pišem iz Kamnika) spremlja na vaših poteh,

Peter Mežnar

Stopnice v nebo: ko v Steni nisi sam

Plešivec: nekaj novega?

Meisules: Alfa e omega

Prvi raztežaj

Drugi raztežaj (VIII+/IX-)

Tretji raztežaj (VIII+)

Četrti raztežaj (-VIII)

3 komentarjev na članku "AN - 15.07.08"

Peter Bajec,

No, pa smo prišli zadevi do dna oziroma vrha, hehe:)

Hvala za podatek, linija je res lepa in vsekakor več kot priporočljiva smer. Vse kar je Darko napisal o lepih prehodih in dobri skali, takoj podpišem:)

LP, Poli

P.S.: Darko, se oglasiš na moj e-naslov prosim? velik(pika)poli(afna)gmail(pika)com. Hvala.

Peter Mežnar,

Iz posnetka, ki sem ga dobil sem pripravil objavo, v tokratne AN pa samo dodal link na objavo - da bo novica bolj popolna oz. celovita ter da ne bomo čakali do prihodnjega torka! Sicer nočem spreminjanjem vsebine po objavi - razen slovničnih popravkov oz. lapsusov!

Lep pozdrav, Peter

Darko Podgornik,

Pripomba na plezanje Tadeja Goloba v Plešivcu:

Približno v tej liniji sva plezala julija 1996 Podgornik Darko in Rejc Ivan, z razliko, da sva uvodni R začela po Lepotički. T

o je bil tudi najtežji R ( VII- ), ostalo je v mejah IV-V.

Zanimiva smer z lepimi prehodi in dobro skalo. Priporoćljivo.

Detajlni opis smeri pa sem poslal Petru M.