Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Rota virus

Peter Bajec - Poli in Primož Bregar - Dalenjc sta v nedeljo, 11. avgusta, preplezala novo smer v Plaskem Voglu: V/II-IV+, 450 m

Plaski Vogel, SZ stena
Rota virus: V/II-IV+, 450 m, 7.30 h

Prva plezala: Primož BregarDalenjc in Peter BajecPoli (oba AO Železničar), 11. avgusta 2013

Smer poteka levo od smeri Lonca. Skala v smeri je večinoma dobra, v spodnje delu je nekaj skrotja in drobirja po policah, ki greni življenje varovalca. Možnosti varovanja so dobre, v smeri sta ostala dva klina.

Dostop: kot za ostale smeri v Plaskem Voglu. Od rampe nekaj časa po makadamski cesti nato pa po stezi, ki zavije levo. Slediš ji dokler te ne pripelje do uravnave, kjer visoko desno nad seboj zagledaš steno Plaskega Vogla. Po sitnih meliščih jo ubereš pod vstop v smer.

Opis: Vstop v smer je z druge gruščnate police, levo od vpadnice velike votline sredi stene (desno poteka smer Lonca).
Vstopno pečevje je previsno spodjedeno, vstopiš pa po plitvi, zeleni zajedi (edino mesto, kjer ni previsa). K sreči najdeš nekaj stopov v ploščati, desni steni zajede. Po njej navzgor na poličko, rahlo proti levi čez ploščo na novo poličko pod novo zajedo. Plezaš po njej dokler te smer ne odpelje v desno preko trav na novo poličko (IV). Še malo navzgor na polico (pod ogromnim stolpom z zajedo), rahlo levo in še čez en skok na novo gruščnato polico. Po njej proti levi do sidrišča pod novo zajedo (nekaj metrov desno od sidrišča je votlina). Od varovališča naravnost navzgor po nekoliko krušljivi strmi zajedi (IV, ok. 10 m) do lažjega sveta (II) in iskaje prehodov naravnost navzgor. Naslednji raztežaj zopet po skrotju navzgor nato pa rahlo levo v nakazan žleb (enostavno) in po njemu dokler ne stopiš na gruščnato polico v vpadnici očitnega strmega dela stene. Nad seboj vidiš strehasto zaporo, še višje (nad njo) pa ploščati strmi zgornji del stene. Desno nad seboj pa vidiš veliko votlino, ki je lepo vidna že iz doline.
Od stojišča greš po skrotju naravnost navzgor, v smeri strehaste zapore, ki pa na levi ponuja prehod po izraziti beli zajedi. Tik pred vstopom v zajedo je mali gruščnat grebenček, ki ga prestopiš (iz desni proti levi) in vstopiš v zajedo. Po njej navzgor (IV) v skrotje kjer si urediš varovališče. Od tu naravnost navzgor nato pa proti levi v strmo, težavno zajedo (IV+, nekaj trave). Po njej navzgor, dokler na stopiš na ozko poličko, ki te odpelje v desno. Zgleda težavnejša kot je v resnici, saj nudi dobre možnosti za varovanje (klin). Po tej polički proti desni, dokler ne prideš pod strmo zajedo, poč. Po njej (težavno, V, dobre možnosti varovanja) dokler ne stopiš na manjšo poličko, ki te odpelje v levo in nato še malce navzgor na varovališče. Od tam nadaljuješ navzgor, nato proti levi pod nekakšen žleb. Po njemu navzgor do vznožja ozkega kamina (zgleda drobljiv, a ni) in po travnati polici nekaj metrov levo do edine razpoke, ki ti omogoča izdelavo varovališča. Od tu nazaj po polici pod kamin in navzgor (IV-IV+, klin) v imenitnem razkoraku do nekakšne zapore, ki se ji izogneš levo in nadaljuješ s plezanjem navzgor do vrha nekakšnega stolpiča in nato desno po lahkem svetu do varovališča. Od tu po polici malce desno (skrajno desno je gruščnat žleb, ki ga zgoraj zapirajo ogromne strehe) in navzgor po nekakšni žlebasti zajedi do vrha, nato pa po gruščnati polici v levo dokler ne prideš pod kratko zajedico. Po njej do vznožja kamina. Zadnji raztežaj gre navzgor po lahkem kaminu (III-IV, 10 m), nato pa po lažjih prehodih bolj ali manj naravnost navzgor do grebena in roba stene (60 m).

Oprema: 10 – 15 različnih klinov ter nekaj metuljev in zatičev.

Sestop: po grebenu Plaskega Vogla (proti levi, gledano navzgor) do škrbine, ki te v lahkem plezanju popelje do sidrišča za spust. Opraviš 30 metrski spust, nato pa iskaje prehodov navzdol do široke gredine, ki te pripelje nazaj do vstopa v smer (v bistvu sestopaš po Sestopni smeri).

12.08.13, 14:53
Nova smer v Plaskem Voglu - "Rota virus" natisni E-pošta
Prispeval Poli / Ponedeljek, 12 Avgust 2013 14:53

Včeraj sva z Dalenjcem orala po Trenti in v SZ steni Plaskega Vogla potegnila novo smer - "Rota virus". Sicer spada v kategorijo "ni najlepša, je pa naša" ampak vseeno sva se naplezala, predvsem pa nahodila :). Za 450m stene sva nucala dolgih 7 ur in pol, saj stena ni ravno pregledna, tako da sva precej vijugala. Pa tudi prehode sva odkrivala sproti in ker desno ni šlo, sva se včasih vračala do zadnjega klina pa poskusila v levo :). Smer mestoma potipa petico, kjer je strmo je štirica, vmes pa trojke in dvojke. Skratka, je bilo kar fajn no :) Slike in ostala šara pa sledi...
13.08. so bile dodane fotografije ...