Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Žar jeseni

Peter Podgornik in Milan Velikonja sta v soboto, 19. oktobra 2013, v čudovitem jesensko obarvanem ambientu preplezala novo smer v Glavi pod Planjo

Polna luna nama je svetila na pristopu vse do prečne lovske poti po kateri dosežeš divji svet pod malo obiskanim ostenjem Glave pod Planjo.
Čudovito jesensko vreme in toplo sonce naju je božalo po steni z lepimi naravnimi prehodi, ki so naju pripeljali do spodnje meje novozapadlega snega, ki se je obdržal na osojnih straneh gora. Po strmih travnatih vesinah in po kratkih skalnih žlebovih sva v sestopu sledila gamsjim stečinam in lovskim prehodom po katerih sva dosegla čudovito jesensko obarvan gozd.
Pot s Kriških podov proti Trenti že pridobiva listnato podlago po kateri sva v prijetnem klepetu in obujanju spominov na doživetja iz sten nad Belim potokom prišla v Zadnjico. Za nama (z Milanom imava skupaj 110 let) je ostal skrivnosten prehod

Planja - južna stena / Glava pod Planjo
Žar jeseni
: V/III-IV+, 290 m (dolžina smeri 360 m), 3 h
Peter Podgornik in Milan Velikonjam 19. 10. 2013

Smer poteka v skrajnem desnem delu južne stene Glave pod Planjo. Desno od nje je markantna grapa, ki loči južno od jugovzhodne stene Planje.

Dostop: S parkirišča v Trenti po markirani poti za Kriške pode. Na višini okrog 1500 metrov se odcepi levo slabo vidna steza, ki nas skozi rušnat predel pripelje do lovske koče v zavetju pod veliko previsno skalo. Omenjena steza vodi pod celotnim južnim ostenjem Glave pod Planjo. Od koče še približno pol ure do pod markantne grape pod še bolj markantnim kaminom v steni nad glavo (z doline dobri dve uri hoje).
V lahkem plezanju sledimo območju grape, ki se višje nekako izgubi pod skalnim ostenjem. Ozek žleb nas pelje navzgor pod najbolj markantno razčlembo nad glavo/markanten kamin po katerem poteka smer Gumagin. Razčlemba postaja zmerom bolj strma, na višini okrog 1750 metrov zaviješ pod strmo zaporo desno v lažji svet po katerem prečiš še vsaj 150 metrov desno in rahlo navzgor do pod vstopa v smer. S steze do tu je vsaj 250 metrov plezanja s težavami do tretje stopnje.

Opis: >>>

Sestop: Z vrha smeri iščeš logične prehode desno preko strmih trav in položnejših skalnih skokov čez katere prideš nad grapo s krajšim skokom. Navzdol po grapi pod katerim slediš stečinam preko gruščnatega in travnatega pobočja v smeri pod JV steno Planje. Od tam lahko proti koči na Kriških podih ali pa po mešanem gorskem svetu v smeri markirane poti iz Trente. Stečine te pripeljejo na lep lovski prehod med Rušjem po katerem sestopaš v območju pod tovorno žičnico vse do stika s markirano stezo, ki jo dosežeš malo pod markantno votlino pod Šplevto/pod Osojno krnico. Z roba stene do doline vsaj dve uri in pol hoje.

PrimorskeStene.com  20.10.2013

S travnate gredine zaplezaš v vabljive položne plošče, ki te desno zapeljejo v nekakšno zajedo, katera se višje spremeni v kamin (IV/III, 55 m). Po kratkem kaminu navzgor v odprto steno z razčlembo, ki vodi desno. Ko postane stena strmejša prestopiš desno in preko kompaktne stene dosežeš grapasto razčlembo, ki te sama vodi navzgor do rušnatega grma, primernega za dobro varovališče (IV+/III - IV, 55 m). Sledi lažji raztežaj do travnate gredine pod vršno stensko pregrado (II - III, 55 m). S travnate gredine se višje prestopi v razbit skalnat raz, ki mu slediš do pod markantne plošče (IV/III, 55 m). Desno ob plošči in po odprti steni, ki zahteva precizno gibanje do območja raza in ob njem do edinega rušnatega grma, ki ponuja mesto za dobro stojišče (IV+/IV, 45 m). Po in ob razu vse do pod markantnega kota/kamina pod robom stene (IV/III, 55 m). Po strmem kotu (V, 20 m) do položne rame nad katero je še krajša skalna stopnja pred travnato glavo.
Smer je ostala čista, za vzpon se priporoča vrv dolga 60 metrov, deset različnih klinov in metulji št. ½ do 4.