Napovedi

Bilten, napovedi vremena, razmer, SPIN, ...

Lešarjeva peč, podstenje Razorja nad Mlinarico

Lešarjev zob, Trinajsti, dan 0: VI/III-V, 120 m (dolžina smeri 165 m), 2.30 h - prva preplezala Peter Podgornik - Vladimir Makarovič 13. avgusta 2015

Smer poteka v območju raza, ki gleda proti zatrepu Mlinarice in pripelje na vrh markantnega zoba sredi stene Lešarjeve peči. Iz obstoječe literature ni znan noben vzpon na ta oster zob, ki nekako izstopa iz stene. Avtorja plezanja nista našla nobenih znakov predhodnih vzponov, kar pa ne izključuje možnosti le-teh.

Smer je dokaj resna, mestoma krušljiva in zahteva dobro mero zbranosti. Če zob – stolp nima imena predlagata zanj ime Lešarjev zob.
Ker je na vrhu zoba zelo oster greben sta bila avtorja smeri na samem vrhu ločeno. S stojišča pod vrhom sta se po doseženem vrhu zoba, kjer sta uredila vršno stojišče varovala do mesta koder sta na razu zoba uredila stojišče za prvi spust po vrvi.

Opis: Prvih trideset metrov poteka smer po položni, razčlenjeni dokaj kompaktni pečini vrhu katere se stena postavi pokonci in postane krušljiva. S stojišča sledimo razčlenjeni steni rahlo levo, vse do razčlembe, ki nam s kočljivim plezanjem proti desni dovoli vstop v navpično zajedo. Sledi delikatno plezanje po zajedi (VI) vse do njenega vrha, kjer se stena spet položi. Nad naslednjim stojiščem se stena počasi postavi pokonci, smer išče prehode med naloženimi skladi – velikimi luskami. Ker je stena na samem razu v tem delu strma in brez razčlemb, nas smer pelje desno okrog roba. Približno petnajst metrov pod vrhom je v strmi, krušljivi razčlembi prostor za stojišče. Višje še par metrov po razčlembi do njenega konca, nato po odprti, kompaktni steni do nazobčanega vršnega grebena.

Priporočljiva oprema: Dvojna vrv dolžine 60 metrov, dvanajst klinov in komplet metuljev (poudarek na večjih).

Dostop:
a) Z Mlinarice: Pri cestarski hiši ob vršiški cesti, od koder se vidi SZ ostenje Planje, pustimo vozilo in sledimo kolovozu, ki pelje v Mlinarico. Okrog 50 metrov za rampo zavije steza levo iz kolovoza (slabo vidno) in nas vodi skozi gozd levo nad strugo Mlinarice. Višje poteka mimo podrte lovske koče, vse do melišč pod steno, kjer se steza izgublja v skrotju in rušju.
Stena Lešarjeve peči je lepo vidna pred nami, levo od SZ stene Planje. Za smeri št. 1, 2, 3, 4 … v zahodni steni (levi bok) Lešarjeve peči sledimo slabo vidni stezi v smeri sedla Škrbina. Od cestarske hiše uro in pol.
b) Z Vršiča: Sledimo markirani poti za Kriške pode – Razor vse do zatrepa Mlinarice. Stena Lešarjeve peči je pred nami (podstenje Razorja). Z Vršiča približno 1.30 h.

Sestop: Na vrhu zoba sta povezana klin in neskončna zanka. Približno petnajst metrov nižje je na razu stebra napravljeno stojišče za spust (60 m). Nižje je levo od prvega stojišča še eno stojišče od koder se z 60 metrov dolgo vrvjo spustimo v široko grapo za zobom. Po njej sledi lažje plezanje do izhodišča pod steno in sestop v smeri pristopa (spuščanje po zobu in sestop v dolino traja okrog 2.30 h).

PrimorskeStene.com  16.08.2015
Lešarjev zob, Trinajsti dan, dan 0

Petrova razlaga imena smeri:
Prav v četrtek je minilo leto od operacije na srcu, Dan 0 je takrat pisalo na moji medicinski dokumentaciji v UKC-ju. Marsikaj sem v tem letu doživel, preživel, spoznal ...
Želja po plezanju pa je ostala enaka kot pred skoraj štiridesetimi leti, ko smo začeli v stenah na južnem robu Trnovskega gozda.