Alpinistične novice 05.09.06

Idealno vreme in lepo število vzponov širom Sloveniječ. Novi smeri v Kalški gori in Kuželjski steni.

Alpinistične novice

V visokih stenah

Konec minulega tedna se je vreme končno popravilo in ustalilo. Zavladala je velika modrina, značilna za indijansko poletje. Ni boljšega za plezanje. Vplezanost je na višku, motivacija še vedno drži. Vse to se je poznalo tudi pri številu preplezanih smeri. Začnimo pregled ponovno v Triglavu, ki je bil oblegan konec tedna z vrhom na vrhu. Poslovni veljaki in pripadniki vladajoče barve so dokaj masovno oblegali Slovensko in Kratko nemško smer. Slednjo je preplezal tudi premier v navezi z Urško Bačovnik. Isti dan je Pavle Kozjek prišel v Vrata na popoldanski trening. V uri in deset minut je preplezal Dolgo nemško in bil v vsega 3.45 nazaj pri avtu. V ponedeljek je odšel proti Čo Oju.

Kasneje med vikendom se je prej omenjene smeri plezalo v vlakcih, drugje pa je bilo plezalcev malo manj. Rok Blagus in Samo Krmelj (AO Matica) sta kot druga preplezala zanimivo kombinacijo Direktne v Črni graben in Srpa (VII-/VI, 1000 m) v osrednjem delu Stene. Srp je dokaj redko plezana smer, ki poteka levo od Čopovega stebra. Najtežji del smeri se od Čopa odcepi pod veliko Rdečo luknjo. Vem za dve navezi v smeri Kunaver – Drašler (VII+/VII-, VI, 270 m). Gregor Malenšek in Neda Podergajs ter Tine Ščuka in Tadej Kodrič so pristopili pod Sfingo po Skalaški, pod Hlebcem desno na Zlatorogove steze in po njih v Amfiteater. V Sfingi so plezali prosto na pogled.

V Rakovi špici je Rok Blagus dan pred zgoraj omenjeno plezarijo z Mitjo Šornom preplezal Švicarsko smer (VI, 500 m). Kot vsi sta potrdila presenetljivo kvaliteto skale in dobro plezarijo z besedami: "Kot v Dolomitih...".

Darko Podgornik in Peter Mežnar sta se v nedeljo popoldan potrkala po prsih in dejala: "Presneto, še nisva za v staro šaro!« In res je tako, preplezala sta Črni biser (VII/VI, 800 m), potrdila njegovo lepoto, gostoto klinov in ne (več) epski karakter smeri.

Parižanko (VI+) v Debeli peči sta minuli četrtek preplezala David Debeljak (AO Rašica) in Miha Zupin (AO Kranj). Vreme je bilo hladno in David se je zato odločil, da ga v soboto ne bo zeblo. Z Milošem Urhom sta v Kuželjski steni preplezala novo smer, levo od JZ raza. Ocena Koštrunastega oblaka je (VII+/VII-, IV, 190 m). Vstopila sta petnajst metrov levo od JZ raza. V glavnem je skala odlična, v smeri pa sta pustila sedem klinov. Skica je na desni strani.

Borut Kozlevčar in Maja Lobnik sta trznila na mojo provokacijo in odšla plezat dokaj neznano, redko plezano veliko lepotico. V nedeljo sta namreč preplezala Centralno smer (VI+, 700 m) v Zadnjem Prisojniku. Dejala sta, da ima smer nekaj mest, ki ne poznajo šale in se potemtakem pridružujeta mnenju Benjamina Ravnika, ki je dejal, da je bila smer preplezalna korak pred časom.

Nad Kamnikom in Savinjo

V Kalški gori sta verjetno novo smer preplezala Franc Miš in Lado Kladnik. Njun namen je bil sicer preplezati Belačev steber a sta ga falila, nadaljevala po svoje in speljala smer med smerjo bratov Gregorin in Belačevim stebrom. Kot zavedna lokalpatriota sta smer imenovala Kamniška smer (IV+/IV, 150 m). V smeri sta v spodnjem delu našla dva klina, enega z obročkom. Sklepala sta, da je nekdo tam obrnil.

Direktna v Štajerski Rinki (VI/V, 600 m) je bila, kot znana lepotica, v soboto deležna velikega obiska.. Plezale so jo štiri naveze a bojda se je le ena, Nejc Bevk in Andreja Plazl izognila mamljivemu izstopu po gredi in nadaljevala po smeri do vrha.

Sappada

Igor Vidrih se je oglasil z novico o ponovnem obisku Sappade. Marko Bokan (Soški AO) tam še ni plezal zato ga je Igor vzel s seboj in mu razodel lepoto smeri Wiegele – Heinricher (IV+, III-IV, 400 m).Vreme, skala in razpoloženje -odlično!

AO Celje

Celjani so se odločili, da bodo preplezali tudi kaj kar ne gleda na Logarko dolino in obiskali Gorenjsko. Darja in Mišo Primc, Drago Kovačič in Marija Vok Lipovšek so preplezali kopno Kramarjevo smer v Storžiču. Darja in Mišo naslenji dan nista več zdržala brez pogleda na Logarsko in se vrnila bližje domu. V Brani sta preplezala Zgornji steber.

Rok Dečman in Sašo Ocvirk sta že prvi dan špricala šolo in odšla plezat v Dedca nad Korošico. Preplezala sta Pintarjevo smer (V-/IV, 150 m). V steni je bilo hladno, na policah pa še ostanki snega. Ker ju je zeblo sta se prestavila v Vršiče, ki so bili malo bolj poletni in preplezala Mimo votline ( IV+, 120 m) in Lepo smer ( IV/III, 100 m), sestopila pa po Grapi dolgočasja (III/II,150 m) na Korošico.

Srečno!

Tomaž Jakofčič

1 komentarjev na članku "Alpinistične novice 05.09.06"

Franc Miš,

Belačev steber sva preplezala, zgrešila sva smer bratov Gregorin. Da je nekdo obračal, sva sklepala po najdenem klinu z vponko. Našla sva tudi že lastnika vponke, ki je najino sklepanje potrdil.