AN - 12.07.11

Lepo vreme je še naprej naklonjeno številnim vzponom!

Nadaljevanje lepega vremena tudi pretekli teden omogoča, da je trenutna plezalska aktivnost na višku, saj so stene polne po dolgem in počez. Nekatere novice, ki so prispele prepozno v obdelavo za objavo v preteklih AN so bile poobjavljene že na osnovni strani, vendar si za arhiv veljajo biti zapisane tudi tukaj.

Dejan Koren in Stanka Vidmar (oba AO Vipava) sta v južni steni Tofane di Rozes opremila in preplezala novo smer Il Mio Criceto (7b (7a obv.), 400 m). Smer odlikuje res fantastična skala, več pa na povezavi.

Hot line

Križevnik, Hot line

Luka Krajnc in Albin Simonič (oba AO Celje Matica) sta v steni Križevnika preplezala novo smer Hot line (7b+, 300 m). Smer sta navrtala lani, Lukatu je prosti vzpon uspel pred dnevi. Skica in galerija slik pa se nahaja tukaj.

Domen Kastelic (AAO) in Samo Opalk (AO Tržič) sta plezala klasično smer Bratov Schmid v severni steni Matterhorna. Tudi o tem vzponu je bilo že nekaj rečeno.

Andrej Grmovšek in Tanja Grmovšek (oba AO Kozjak) sta v preteklem mesecu dni prav tako dosti plezala in nabral se je lep spisek dobrih smeri: Pepelka (VIII, 250 m) v južni steni Pece, Grande Guera (7a, 250 m) v Castelletu pri Tofani, resna smer Via Calispera (7c+/8a, 200 m) v stolpu Dusso in Abadonov nasmeh (VII+, 250 m) v osamljeni steni Križevnika. Več informacij o avanturah pa na njuni strani.

Tri Cine

Mitja mi je poslal novico od preteklega vikenda o dobrih vzponih v vertikalah Treh Cin: Za vikend sva se v Treh Cimah mudila Jernej Arčon in Mitja Mikuž (AO Nova Gorica). v soboto sva splezala v zahodni Cini, Cassin Ratti (VIII-/VI-VII, 500 m). Znamenita prečnica dolga dva skoraj dva raztežaja ponuja slikovito plezanje za ljubitelje prečmic tja do ocene 7a. Naslednji dan sva v veliki Cini začela z navrtano smerjo ISO 2000 (7a+ 500 m), na polovici smeri ko so glavne težave mimo sva zavila v sosednjo Comici Dimai in po njej vse do vrha. Jernej je splezal obe smeri na prosto, le v ISO 2000 je enkrat poletel tako da je on-sight poletel z njim, jaz pa sem za njim pridno molzel komplete in se spraševal čemu?

Povsod naokoli

Kot že omenjeno se je bujna plezalna aktivnost v stenah nadaljevala tudi pretekli teden. V Triglavu je bilo zaslediti naveze v praktično vseh klasičnih smereh. Od Slovenske, Nemške, Bavarske, smeri v Skalaškem turncu, Skalaške, Čopovega stebra ter smeri v zahodnem delu.

Marko Albreht in Janez Rutar (oba ŠD Freeapproved) sta plezala klasično Skalaško smer v kombinaciji z Ladjo (V+, 1000 m). Galerija slik in kratek film se nahaja tukaj. Marko mi je omenil, da so bile v smeri tri naveze, dve sta zavile v zgornjem delu v Čopov steber. Pravi pa tudi, da je bilo slišati vrtanje svedrov v monolitnem delu stene med Ladjo in Čopovim stebrom.

Na straneh AK Ravne sem zasledil vzpon po Prusik - Szaleyevi smeri (V/IV+, 1000 m). Bolj zanimiv je zadnji odstavek zapisa Andreja Gradišnika (AK Ravne): Na prostrani skalnati uravnavi Plemenic srečava mladega kozla, ki nama dobrodušno pozira. Mnogo nižje, ob potoku pod melišči, pa srečava stara gorska kozla, alpinistični legendi – Frančka Kneza in Janeza Skoka, ki sta v skrajno desnem delu stene preplezala novo smer. Sivi panterji se ne dajo! Informacij o novi smeri še ni.

Triglav stena
Stena

Gregor Malenšek in Neda Podergajs (oba AO Ljubljana-Matica) sta v Vežici plezala smer Petek 13. (7a+, 200 m). Neda mi je posredovala informacije o smeri: Smer je po frikovsko navrtana, tako da razen kompletov ne potrebuješ ničesar. Po pogovoru še z nekaterimi drugimi, ki so smer plezali, mislim da bi bilo dobro opozoriti na ocene. Po avtorjevo (Silvo Karo) naj ne bi presegle 6c, ampak kdo, ki pleza tja do 7a, v to smer še vstopiti ne bi mogel. Predlagava ocene po raztežajih: 7a+, 6c+, 5b, 7a, 6b+, 6c.
Drugače sta pa prvi in drugi raztežaj zares z občutkom speljana in plezanje prav estetsko.

Blaž Tehovnik in Arne Jeglič (oba ŠD Freeapproved) sta plezala Aschenbrennerjevo smer v Travniku (VI, 800 m). Blaž pravi, da je bilo zanimivo srečanje s starejšim gospodom na Vršiču, ki je z zgodovinsko smerjo opravil 40 let nazaj. O lepem dnevu v smeri pa naj več povedo slike.

Boštjan Kožuh (AO Kočevje) in Boris Bokavšek (AO Matica) sta v okviru tabora AO Ljubljana-Matica na Korošici plezala Lepo smer (IV, 100 m) v SZ steni Vršičev.

Člani AO Kranja so plezali Kovkov sindrom v Grintovcu ter Humar Škarja v Planjavi. V Planjavi je bila plezana tudi Kratkohlača.

Črnučani so plezali Steber revežev v Zadnji Mojstrovki.

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice

vežca1

Vežica, Petek 13., foto: Gregor Malenšek

ALP AN novosti

3 komentarjev na članku " AN - 12.07.11"

Branko Ivanek,

Popravek: Andrej Grmovšek in Tanja Grmovšek (oba AK Kozjak) - pravilno "(oba AAO Kozjak Maribor)".

Bor Šumrada,

Korektura gre med Belo pastjo in Bohinjsko, torej desno od Wisiakove; Roža vetrov pa poteka levo ob Šlosarski med previsi.

Smeri sta bili predstavljeni tukaj: http://www.gore-ljudje.net/novosti/67675/

Aleksander Bjelčevič,

Skok in Knez sta splezala dve smeri, prejšnja gre levo od Wisiaka, zadnja mislimda vijuga med strehami v območju Ljubljanske. Obe sta zlezla na frej med sprotnim nameščanjem varovanja (razen enega cuga), prvo v treh urah, drugo dvakrat dlje.