Dušni mir

Gorenjski glas - Jelena Justin: Ogradi (2087 m) – Obisk bohinjskih planin je vedno navdušujoč,

... a naš glavni cilj bo tokrat vrh Ogradi, ki se razprostira med planinama Laz in Krstenica. Razglednik miru in tišine, spokoja za dušo.

Bohinjske planine postrežejo obiskovalcu z vsem tistim, kar v hribih išče; s planšarsko idilo, avtentičnostjo, predvsem pa energijo, ki napolni izpraznjene baterije. Naš tokratni cilj bo gora med planinama Laz in Krstenica. Ja, obiskali bomo Ograde. Zapeljemo se v Bohinj in pri jezeru zavijemo proti Stari Fužini, kjer tik pred mostom zavijemo ostro in strmo levo navzgor proti planini Blato. Cestnina je 12 EUR in pobirajo jo od 5. ure dalje. Sledi nekaj kilometrov vzdrževane, asfaltirane ceste, ki pelje na Vogar, potem pa zavije desno po makadamu do planine Blato. Z Blata se podamo proti planini Jezero. Po približno 10 minutah hoje se desno odcepi pot direktno do planine Laz. Pot, ki poteka skozi gozd, se ponekod precej strmo vzpne in po približno uri in pol smo na planini Laz. S planine Laz se usmerimo desno na markirano pot, ki pelje proti Krstenici. Pot nas vodi pod Ogradi in na levi strani kmalu zagledamo dva ogromna možica in tablo Ogradi. Od tod dalje pot ni markirana, je pa lahko sledljiva. Pot še vedno teče prosti vzhodu. Najprej strmo, potem pa v okljukih se lepo vzpenja do južnih travnatih pobočij, kjer opazimo ruševine nekdanjega planšarskega stana. Hodimo mimo barvite skalne stene. Pri ruševinah steza zavije levo in se začne vzpenjati prečno po travnatem pobočju. Pot je vse bolj razgledna, saj se pred nami kažejo Kreda, Slatna ter Prvi, Srednji in Zadnji Vogel. V teh dneh so pobočja posuta s cvetjem; avrikelj, jeglič, svišč … Na naši desni je eden od predvrhov, obhodimo večjo kotanjo in se na drugi strani ponovno povzpnemo na rob. Od tu v daljavi že vidimo naš današnji vrh, ki ga označuje križ. Vmes za trenutek celo malenkostno izgubimo višino, nato pa se mimo dišečega borovega ruševja precej strmo po travnatem pobočju povzpnemo do vrha. Razgled z vrha Ogradov je fantastičen; proti severu je pred nami Triglav z Rjavcem, pa Mišelj vrh, Škednjovec itd. Ko pogledamo proti Krstenici, se greben nadaljuje v Krsteniški Stog, Jezerski Stog, Adama in Evo, Prevalski Stog. V naši neposredni bližini je Debeli vrh, zadaj vidimo Kanjavec … in še bi lahko naštevali.

Z vrha sestopimo po poti vzpona do markirane poti, kjer smo prej zavili proti Ogradom. Nadaljujemo levo, proti planini Krstenica. Markirana pot poteka skozi gozd, se ponekod celo malce spušča. Na svoji levi strani bomo opazili stezico, ki nas pripelje direktno na Krstenico. Sprehodimo se med stanovi na planini in če se ozremo v smeri prihoda, se pred nami lepo razprostejo Ogradi. S planine nas čaka ponekod precej strm sestop, ki je zaradi obilja korenin in zemlje v mokrem precej zoprn za zdrs. Ko že vidimo planino Blato, dosežemo kolovoz, ki ga prečimo, in se po izklesani, zavarovani polici sprehodimo do parkirišča, kjer nas čaka jekleni konjiček.