Brati gore

ob mednarodnem dnevu gora = pobuda nemškega predsedstva Alpski konvenciji 2015-16 v okviru mednarodnega dneva gora.

Osnovna ideja je spodbuditi dogodke, posvečene branju alpske literature na različnih mestih v Alpah na mednarodni dan gora (11. december).
Njen cilj je promocija moderne alpske literature in alpske kulture, ki predstavljata pomemben del Alp, kot jih poznamo.
Vsaka partnerska organizacija, ki sodeluje v pobudi, prosto izbere alpsko literaturo za svoj dogodek.

In kako/kje bo pri nas(Zavedajoč se, da ni znano vse!)

Bohinjska Bistrica: Center TNP Bohinj, Stara Fužina, 10. december ob 19. uri: Brati gore, jih prehoditi in fotografirati
Foto zgodbe Gregorja Skoberneta od Ratitovca do Triglava in odlomki iz gorske literature.

Brežice: Knjižnica, 11. december ob 19. uri: Brati gore
Kulturno druženje z javnim branjem odlomkov iz knjig z alpsko oziroma planinsko vsebino, razstava knjig in planinske periodike ter glasbeni točki.

Dramlje: OŠ Dramlje, 10. december ob 11. uri: Čez planine in …

Gorica pri Slivnici: OŠ Slivnica pri Celju, 14.–18. december: razstava gorniške literature in bralni teden z učenci na temo Brati gore

Idrija: Osnovna šola Spodnja Idrija, 11. december ob 11. uri: S knjigo v gore
Mestna knjižnica in čitalnica Idrija, 11. december ob 17. uri: Pravljica o Zlatorogu

Kamnik: Knjižnica Franceta Balantiča, 11. december ob 19. uri: Brati gore: Vladimir Habjan in Mojca Volkar Trobevšek
Gore so neizčrpen vir navdiha za literarne, glasbene, filmske, likovne in druge umetnike. Njihova večna lepota, ujeta v kamniti svet višav, še posebej zaznamuje ustvarjalce, ki živijo pod njimi. Kako brati gore in kako gore preberejo nas, se bosta pogovarjala domačina Vladimir Habjan, publicist, urednik in novinar, ter Mojca Volkar Trobevšek, kulturna ustvarjalka, scenaristka in učiteljica. Na klavirju bo njun pogovor spremljal avtorski glasbenik Simon Skalar.

Koper: Knjigarna Libris, 11. december ob 19. uri: Slavnik – naša domača gora

Ljubljana:
Knjižnica Otona Župančiča, 11. december ob 11. uri: Pravljične poti v gorah
Prireditev z vabljenimi mladimi bralci, na kateri bodo gorske pravljice pripovedovali Irena Cerar, Ida Mlakar in Tone Obadič ter priložnostna razstava priporočenih knjig z gorniško tematiko.
Knjižnica Šiška, 11. december: Brati gore – razstava planinske literature
Manjša razstava in izbor knjig z gorniško oz. planinsko tematiko.
OŠ Karla Destovnika - Kajuha, 11. december: Napisal sem knjigo

Mojstrana: Slovenski planinski muzej, 11. december ob 18. uri: Planinski vestnik – stodvajsetletnik
Pogovor o vsebinah, posebnostih in zanimivostih oblikovanja Planinskega vestnika bo s člani uredniškega odbora vodila Marta Krejan Čokl. Filmska projekcija muzealcev ob zaključku akcije Beremo Planinski vestnik. Razstava o zgodovini Planinskega vestnika. Zabava s planinskim stand-up komikom Urošem Kuzmanom.

Nazarje
Galerija Muzeja Vrbovec, 11. december ob 18.05: Mednarodni dan gora - Brati gore v Nazarjah
Odprtje razstave planinskih fotografij članov PD Nazarje v letu 2015. Marija Sodja Kladnik bo v gorenjskem narečju brala iz knjige Bohinjske pravljice (Naš voča so včas zapodval - Bohinjske pravljojce), ki jih je po pripovedovanju svojega očeta zapisala Marija Cvetek.

Planina pri Sevnici: OŠ Planina pri Sevnici, 10. december ob 12.30: Na Planini v planine s pravljicami

Šentjur: 20. november–20. december: Brati gore: razstava gorniške literature iz bogate zbirke Knjižnice Šentjur.
Knjižnica: 8. december ob 18. uri: Predstavitev plezalnih vodnikov in gorniškega delovanja Toneta Golnarja
Ipavčev kulturni center: 10. december ob 18. uri: Brati gore: Skupaj na planinskih poteh
Predstavitev PD Dramlje, Slivnica pri Celju in Šentjur ter pogovor odgovornim urednikom Planinskega vestnika Vladimirjem Habjanom o zgodovini, dejavnosti, pomenu in poslanstvu najstarejše še izhajajoče slovenske revije. Na ogled bo tudi razstava Planinski vestnik – 120 let z nami na planinskih poteh.
Knjižnica Šentjur, 15. december ob 10. uri: Knjižna čajanka Brati gore

Tolmin: Knjižnica Cirila Kosmača Tolmin, 11. december: Razstava literature na temo Julijskih Alp

Trst: Narodna in študijska knjižnica (čitalnica), 11. december ob 17. uri: Brati gore s tržaškimi in goriškimi avtorji, planinci in alpinisti
Branje odlomkov iz del domačih avtorjev, planincev in alpinistov: Dušana Jelinčiča, Rafka Dolharja, Igorja Škamperleta, Bojana Pavletiča in Goričana Mateja Klemšeta, ter priložnostna razstava planinske literature.