Karakorum 2007 - 17.08.

Če ste kaj spregledali: kronološki pregled sporočil o odpravi na BP in K2

Karakorum 2007

Irena Mrak (AO Tržič , vodja), Mojca Švajger (AO Tržič), Mira Zorič (AO Slovenska Bistrica), Benjamin Blažič (GRS Kranj), Jernej Breščak (Akademski AO), Matej Kovačič (Akademski AO), Drago Frelih (PK Škofja Loka), Ludvik Golob (AK Ravne), Andrej Zorman (AK Ravne), Janez Levec (AO Vertikala), Kazimir Perko (PD Ormož), Marco Schenone (Italija), Franz Seiler (Nemčija), Joseph Stiller (Nemčija)
Odhod 24. junija, povratek pa 6. avgusta (skupina Broad Peak) oz. 3. septembra (K2)

Poobjava vesti, ki smo jih našli na straneh voditeljice odprave, del na ALPIKOR ...

28.08.
Sva v Skarduju, urejava kargo in se navajava na udobje. Sledi še dva dni božnje v Islamabad. Urejanje formalnosti tam in nato 3.9. let domov. Lp

20.08.
Po tednu dni slabega vremena sva danes vstopili v Česnovo smer, ki jo letos oblegajo Američani. Na višini nekako 5800 metrov sva obrnili, ker me je zadela skala. Poškodbe so onemogočile nadaljnji vzpon. Prav tako se ponovno slabša vreme, nama pa se bivanje tule izteka. 23. bova zapustili bazo in začeli dolgo pot domov kamor se vrneva 3.9.. Lp Irena

13.08.07
Po tednu dni slabega vremena smo se v sredo 8.8. Iki, Matej, Mojca in Irena ponovno odpravili na goro. V 2 dneh smo dosegli T3, kjer smo ugotovili, da nam 1 šotor z vso opremo manjka. Nič novega. Na tej odpravinam je bilo okradenih 5 spalnih vreč, 2 višinska šotora, lopate... V zadnjem primeru pa še vsa Ikije in Mojcina oprema - puhovka, rokavice... za vzpon na vrh. Iki se je odločila za sestop, Matej in Irena pa za vzpon proti vrhu ob 2. uri zjutraj. Zaradi ozblin nog in slabega počutja sem se po 2 urah vrnila na T3, Matej pa je nadeljeval vzpon v globokem snegu še ves dan in dosegel višino 7900 m. Od tam je sestopil, vmes pa so se mu dogajale vsemogoče stvari, ki jih bonajbolje kdaj opisal sam vsekakor pa so povezane z visoko nadmorsko višino. V bazo je prispel včeraj. Z Mojco sva v petek postavili T4 na 7500 m. Zaradi slabih snežnih razmer pa sva za borih 500 m višine potrebovali kar 8 ur. V soboto sva vzpon proti vrhu začeli ob 7. uri. Pestil naju je predvsem mraz - spet imava ozeble prste - in veter. V 5 urah sva dosegli sedlo na 7800 m nato pa je sledil zelo sunkovit in zahteven vršni greben. Ob 15.30 sva dosegli predvrh na 8035 m, na glavni 12 m višji vrh pa se zaradi izjemno močnega vetra nisva mogli povzpeti. Sestop je trajal dva dni in je bil zaradi novega snega in prepolnih nahrbtnikov zelo naporen. Vsekakor je bilo v bazi danes veselo snidenje. Iki in Matej odhajata jutri proti domu, midve z Mojco pod K2, kjer imava čas ravno za 1 poskus. Lp Irena

ALPIKOR, 9. avgusta
Dobra novica in novo upanje izpod Broad Peaka!
Andrej Zorman, ki se že vrača proti domu in je skupaj s še nekaj člani odprave že v dolini, javlja, da so Irena, Mojca in Iki ponovno na poti proti vrhu. Trenutno (09.08.07 15:00) naj bi bili na T2 (približno 6200 m).

02.08.07
Mira, Mojca, Iki in Irena smo 31.07. dosegli 7700 m, kjer smo zaradi globokega snega, vetra, mraza in poslabšanja vremena obrnili. Drago in Andrej sta obrnila na 7400 m. Včeraj smo sestopili v bazo in s hriba odnesli večino opreme. Iki, Mojca in Irena bomo poskušali še enkrat. Sedaj celimo rane v bazi - opekline, ozebline, izčrpanost. Lp vsem, Irena

ALPIKOR, 2. avgusta
Na Broad Peaku jim kljub enotedenskemu podaljšanju odprave ne gre vse po načrtih.
Že včeraj je Andrej Zorman sporočil, da se je obrnil na višini 7460 m ter da izmučen sestopa s tabora 2 proti bazi.
Danes (02.08.07) smo prejeli še SMS Ikija Goloba: “VCERAJ PO 5D SPET V BAZI*DOSEZENA VISINA 7700M; ZORIC, MRAK, SVAJGER, GOLOB*RAZMERE SLABE:GAZENJE NAD 7T DO […]

27.07.07
Od sobote nas pesti slabo vreme in smo v bazi, kjer pa je stalno živahno. Zadnje dni smo pomagali pri evakuaciji ponesrečencev pretežno s K2-ja. Včeraj popoldne jih je v Skardu odpeljal helikopter, sicer pa jutri Sepp, Franz, Marco, Kazimir, Janez, Beno in Nejc zapuščajo bazo in grejo proti domu. Ostali gremo nazaj na goro in upamo na ugodno vreme ter na poskus na vrh v ponedeljek. Lep pozdrav v Slovenijo. Irena

ALPIKOR, 24. julija
Malce zapoznel SMS izpod K2 in Broad Peaka (po slogu pisave bi sklepal, da je od Ikija):
“VCERAJ SE VTNIL Z GOR PO 5 DNEH*3NOCIT2;SNEG,VETER NE GOR NE DOL IN 1NOC T3;7100M*SLEDI 4DNEVNO POSLABSANJE POTEM UPAM DA ALAH DA 3 LEPE DNI ZA VRH SAJ SE 30 ZE ZACNE VRACAT*DRUGACE VREME TU POGLAVJE ZASE PRAVTAKO NAPOVEDI*VCERAJ […]

22.07.07
Trenutno smo vsi v bazi. Slabo vreme nam stalno križa načrte. T3 na 7050 m smo dosegli Mira, Iki, Sepp, Drago, Mojca in Irena za poskus na vrh pa nam je zmanjkal dan lepega vremena. Matej in Nejc sta zaradi nevarnosti plazov in globokega snega vzpon v JV steni zaključila na 7100 m in sta se danes vrnila v bazo.
Časa je še za en poskus proti vrhu 30.07. 12 članov odprave začenja dolgo pot domov, 2 članici pa se bova preselili pod K2. Na vrhu te gore je bilo letos že 7 plezalcev.
Deževno-snežni pozdrav domov

17.07.07
Slabo vreme z obilnim sneženjem nas je za skoraj teden dni zadržalo v bazi. Včeraj so šli na T2 Janez, Iki, Mira, Franz, Andrej in Kazimir. Čez noč jih je spet zasnežilo. Janez in Franz sta danes sestopila, ostali bodo jutri. Jutri gremo na T2 Mojca, Drago, Beno, Marco, Sepp in Irena. Cilj je okrepiti T3 in morebiten poskus proti vrhu. Matej in Nejc sta se včeraj podala pod JV steno in bosta jutri začela plezati. Lp Irena

ALPIKOR, 16. julija
SMS od enega od dveh Koroscev, ki se trenutno nahajata nekje pod Broad Peakom! Poslano iz Zormanovega telefona, “ajd” pa bi lahko bil Ikanov!???
“Vreme se izboljsuje, jutri gremo na hrib. Cilj je spanje v dvojki, nato v trojki na pribl. 7000 m. Baterija tel. je prazna, ostane v bazi, nekaj dni se ne […]

13.07.07
Matej in Nejc sta včeraj postavila šotor na 7100 m in se danes vračata v bazo. Ostali smo sestopili včeraj. Vreme je slabo, takoj ko se izboljša gremo okrepiti T2 in T3 s šotori in ostalo opremo potem pa počasi proti vrhu. Na vrh je včeraj stopilo 14 plezalcev, po nekaterih podatkih so bili med njimi 4 domačini iz Baltistana, ki delajo za nekatere odprave kot višinski nosači. Lp Irena

09.07.07
Mira, Miro, Andrej, Beno in Drago so danes postavili T1 na 5000 m. Jutri se vračajo v bazo. Na T1 gremo Mojca, Marco, Sepp, Franz, Janez in jaz. Prespali bomo na T1 in poskusili v sredo postaviti T2. Po normalni smeri se aklimatizirata tudi Matej in Nejc, ki sta si že začrtala smer v vzhodni steni. Tja bosta odšla, ko bosta dobro aklimatizirana. Vse se sicer dobro počutimo. Lp Irena

06.07.07
Dosegli bazni tabor. Matej in Nejc sta postavila ABC pod steno Broad Peeaka. Vsi se dobro počutimo. Lp

02.07.07
Prispeli smo do Payuya, zadnjega tabora pred ledenikom Baltoro. Jutri imajo nosači dan počitka, potem nas čaka še 3 dni hoje do baze. Malo nas pestijo prebavna težave, sicer smo OK. Lp

30.06.07
Po velikih težavah zaradi odnesene ceste smo v 2 dneh končno dosegli ASKOLE (3000M). Jutri začenjamo dnevno hojo do baznega tabora. Lp

28.06.07 Iz Skarduja
V ponedeljek, 25.06. smo zgodaj zjutraj prispeli v Islamabad in se isti dan opravili vse formalnosti. Odpravi se je pridružil zvezni oficir Jamil, doma iz Abottabada in v torek, 27.6. smo šli na dvodnevno voznjo do Skarduja.
Danes (sreda, 28.6.) smo uspeli pripraviti tovore za nosače (po 25 kg) in jutri nadaljujemo pot v vas Askole, od koder gremo naprej pes. Bazo bomo predvidoma dosegli 5.7. Vzdušje je super, skupina pa zelo smejalno naravnana, kar je pa tudi zelo veliko vredno:) Lep pozdrav domov od vseh. Irena

ODHOD
Na pot odhajamo jutri, 24.06.07 in se vračamo 06.08.07 (Broad Peak skupina) oz. 03.09.07 (K2 skupina). Aktualne novice bodo objavljene predvidoma 2x na teden.