Najvišji

Gorenjski glas, Planinski kotiček - Jelena Justin: ... vrh Banjške planote - Lašček (1071 m)

Lašček (1071 m) – Vrh, ki je skrit v gostih gozdovih Banjške planote, ponudi lep razgled. Visoka kraška planota, s tipičnim kraškim svetom, ki je v meni vedno vzbujal malce mističnosti in misterioznosti.

Tokrat se bomo spet zapeljali precej daleč, zato je najbolje, da obisk najvišjega vrha Banjške planote združimo še z obiskom kakšne druge kulturne ali naravne znamenitosti. Banjščice, kot planoti rečejo domačini, so ogromne in raznolike. In ker je to tipično kraški svet, primanjkuje vode. Ogromno vrtač, ki so skrbno obdelane, hiše pa združene v zaselke in skrite sredi gozdov. Če se odločimo, da raziščemo Banjšice, je nujno imeti zemljevid pri roki; cest je namreč veliko in dobre so, kolovozov pa ogromno.

Skozi Gorenjo vas se zapeljemo čez prelaz Kladje v Cerkno, kjer nadaljujemo proti Tolminu. Ko pridemo v Most na Soči, nasproti bencinske črpalke zagledamo smerokaz Lom, 5 kilometrov. Med hišami ostro zavijemo levo in sledimo smerokazom za Lom; naprej je Tolminski, nato še Kanalski Lom. Izhodišče našega vzpona je vas Kal nad Kanalom oz. vas Cvetrež. Na vseh pomembnih križiščih so smerokazi. Ko dosežemo razpotje poti, kjer je trenutno ogromno lesa, zagledamo planinsko oznako za Lašček. Tukaj parkiramo.

Kljub temu da tukaj začnemo svoj vzpon, se pot na začetku spušča. Hodimo nekaj minutk, ko na drevesu, na desni strani, zagledamo markacijo in puščico, ki nas usmerita desno. V zložnem vzponu pridemo do ponovnega razpotja, kjer nadaljujemo po levem kolovozu. V tem delu se pot strmo dvigne in kolovoz se hitro spremeni v skromno stezico. Hodimo skozi bukov gozd, kjer se še vedno poznajo posledice žledoloma leta 2014, saj je veliko drevja še vedno podrtega. Stezica se prehodno položi, zavije desno in nas pripelje na travnik. Prečimo travnik; z desne se nam pridruži s travo zaraščena pot. Nadaljujemo mimo hiše, ki je videti opuščena, a nosi hišno številko Kal nad Kanalom 197. Nadaljujemo mimo hiše, po zložnem klancu. Gozd postaja vse redkejši in za nami se odpirajo razgledi. Dosežemo večji travnik, na vrhu katerega je preval. Na prevalu se usmerimo desno in nadaljujemo na drugi strani obore. Pot se začne zmerno vzpenjati skozi grmičevje, med številnimi skalami. Kakšen tipičen kraški svet; skale, poraščene z mahom, vrtače itd. Ko se približujemo vrhu Laščka, je videti, kot da je vrh označen s cepinom, a je to le informacijska plošča, ki nam razloži, kaj vse vidimo. In vidimo res veliko; saj se nam odpre pogled na Julijce s Triglavom, pa Kanin, Krn, greben od Rodice do Črne prsti. Na vzhodu nas čaka Poldanovec, najvišji vrh Trnovskega gozda, na zahodu je Furlanija - Julijska krajina z Dolomiti v ozadju, na jugu pa Jadransko morje. S kančkom sreče bomo morda videli celo kakšno ladjo.

Z vrha sestopimo po poti vzpona. Možnost vzpona je tudi iz vasi Srednji Lokovec, ki je na drugi strani Laščka. Vsekakor zanimiva možnost vzpona, saj se med vzponom seznanimo s kovaško preteklostjo in zanimivo kulturno dediščino, ki so jo zapustili predniki.

Trajanje: 2 uri
Zahtevnost: 1 / 5

10.01.2016

Vzpon skozi bukov gozd, kjer so še vedno močno vidne posledice