Planinski vestnik - januar 2012

S smučmi v gore / Med Dunjo in Reklanico / Nova Ulina smer v Severni steni Triglava / Wilder Kaiser - tabor 505.
Uživajte v oblikovno prenovljeni številki Planinskega vestnika.

Vsebina - Članki

UVODNIK
V ritmu z naravo. Marjan Bradeško

TEMA MESECA
S smučmi v gore. Alpinistično smučanje. Dejan Ogrinec
"Vlečni konji". Organiziranost alpinističnega smučanja skozi čas. Andrej Terčelj
S smučmi tako ali drugače. Turno in alpinistično smučanje ter freeride. Borut Črnivec
Smučarska V- ali Z+? Ocenjevanje težavnosti alpinističnih spustov. Marko Kern, Borut Črnivec, Jaka Ortar, Andrej Terčelj

INTERVJU

Zuc dal Bor, 2195 m. Andrej Stritar
Montusel, 1881 m. Andrej Stritar

DOŽIVETJA PRILETNE ŠTOPARKE
Nimate nič rožic? V vročini je bolje kakor iskati cvetlice najti senco. Nada Kostanjevic

NEKOČ JE BILO TAKO
S krepko rokó ti bolje bo šlo! Alpinistični treningi v prvih povojnih letih. Peter Muck

OB STARIH MEJNIKIH
Skozi Drage. Poti, ki imajo svoje zgodbe. Franc Temelj

HUMORESKA
"Križev pot" movraškega in sočerskega grebena. Kako in zakaj sem kupil ženske pohodne čevlje. Gorazd Gorišek

DEJAVNOST V GORAH

VARSTVO NARAVE
Sejalec bele omele. Carar. Dušan Klenovšek

VREMENSKE STOPINJE IN OPRIMKI
Široko odprta jesenska vrata vzpetih pokrajin. Vreme in razmere v gorah v meteorološki jeseni 2011. Miha Pavšek, Gregor Vertačnik

IZ MOJEGA NAHRBTNIK
Bela gora. Boštjan Kokalj

NOVICE IZ VERTIKALE
NOVICE IZ TUJINE
LITERATURA
PLANINSKA ORGANIZACIJA

V ritmu z naravo. Marjan Bradeško

"Spat, spat so šli," sva z bratom nenadoma ugotovila v jedilnici Zasavske koče na Prehodavcih. In to ob pol desetih zvečer! Ker v gorah ponavadi odhajam spat med prvimi, mi je bilo kar malce nerodno, osamljena sva sedela tam v praznem prostoru ... Resda je bilo zunaj že temno, je le bil že september, res je ta koča malce stran od tistih najbolj "zmagovalnih" triglavskih poti, pa vseeno. Prijetno planinsko presenečenje. Noč je pač za spanje. In tako se je nadaljevalo tudi naslednji dan, pa čeprav so Triglav oblegale "stotnije" in "vrhovi". Na Doliču, ob pol osmih zjutraj, ko sva tja prišla prek Kanjavčevih polic, že vse lepo prazno. Rana ura, zlata ura. Tudi na vrhu, dopoldne, čeprav je bil dodobra zaseden, ni bilo nobenih "junaških zmagovalcev", vse lepo, prijetno, živahno in prijazno. Čez Plemenice je bilo tisti dan, ob spustu, res zelo prometno, a spet sami prijazni in dobro opremljeni ljudje. Glede na to, da po triglavskem pogorju nisem lazil že kar nekaj časa, sem se v dolino vrnil s samimi dobrimi izkušnjami.
Dobrih štirinajst dni kasneje sem po klasični poti s Pokljuke vodil ameriške sorodnike, tri skoraj sedemdesetletnike. Velika želja osvojiti Triglav se jim sicer ni uresničila, ker pač "This is not park walking! (To ni sprehod po parku!)" Smo pa spet doživeli polno dobrih stvari. Ko je sorodnica že zelo zdelana prišla do Vodnikovega doma, je prijazna oskrbnica postorila prav vse, da se je ameriška gospa dobro počutila. Pa čeprav je prav v tistem trenutku v kočo prišla večja skupina mladih. Moški smo nadaljevali do Kredarice in se z vsemi, ki smo jih srečali, prav lepo pogovorili, malce pošalili, kot v starih dobrih časih. Sorodnika sta bila navdušena, kako se vsi ogovorimo in kakšno rečemo (priznati pa je treba, da je bilo ljudi konec septembra bistveno manj kot ob poletnih konicah). Na Kredarici je bil, kljub kar obljudeni koči, spet prijeten planinski večer, tihi pogovori, ki so še pred deseto utonili v miru gorske noči.
Čeprav je bilo še temno, je bila naslednje jutro ob šestih jedilnica polna. In kljub vetru in megli zunaj so ljudje vstali zgodaj. Po planinsko. Mi smo se iz več razlogov odpravili v dolino, in ker smo šli bolj počasi, smo lahko še bolj opazovali okolico. "Hej, pa kar ne morem verjeti, nikjer nobene smeti," je nenadoma vzkliknil eden od sorodnikov. In tudi sam sem opazil, kako čista je bila glavna triglavska magistrala. Z veliko truda smo daleč pod potjo kasneje le videli eno pločevinko. Res, nenadoma sem bil prav zadovoljen in ponosen. Toliko se vedno pritožujemo, pa je nazadnje polno stvari, ki jih je človek res lahko vesel.
Na tisti poti sem čutil, da sem del pristne gorske narave. Saj to je pravzaprav eden od glavnih razlogov našega zahajanja v gore. Čutiti noč, jutro, dan. Se stopiti z naravo. Ujeti njen ritem! To nam v današnjih časih, ko dostikrat nimamo prave usmeritve, ko smo zmedeni ali nas je strah, omogoča pristno sozvočje z naravo. S tem pa dosežemo tudi boljše sozvočje s sočlovekom, predvsem pa sozvočje - s samim seboj.
Na letošnjih poteh v gorski svet torej ujemite ritem narave. Zadovoljni se boste vračali v dolino.

Marjan Bradeško

Kazalo objav v vseh letnikih PV

Arhiv PV: objava celotnih številk (PDF)
letniki 2007-2001 + 1895

Strmo smučanje z Grintovca v Dolce.
Foto: Marko Kern

Novosti BIB SLO Vse objave
BIB novosti PV

1 komentarjev na članku "Planinski vestnik - januar 2012"

Filip Vidmar,

OB STARIH MEJNIKIH

Skozi Drage. Poti, ki imajo svoje zgodbe. Franc Temelj

V prispevku je avtor najbrž nehote zamešal Rupnikovo linijo in rapalsko mejo (ki je za pohodnike označena z oranžno - in ne rdečo - črko R na beli podlagi). Verjetno pri lektoriranju pa sta se kmetiji Pésk in Plesk (široki e) komasirali :)