Prečenje Nepala - 038

Matjaž Čuk: 5. oktobra 2012, (38.) etapa Chauta (2810 m) - Jumla (2390 m)
Pri delovnih strojih pa že ne bomo spali!

Sonce ne bo posijalo v to "luknjo" še dolgo časa, zato danes odhajamo še v globoki senci.

Prijetno hladno, pravzaprav prav mrzlo je, ko se vzpenjamo po široki poti na bižnji prelaz. Točno 3000 metrov nameri moj višinomer, ko se pot prevali na drugo stran. Sedaj prečimo pobočje mimo osamljenih hiš dokler pot ne zavije strmo navzdol. Čez leseno brv prečkamo stranski potok in se vzpnemo na greben. Dolg, položen spust nas pripelje do reke, ki me po svoji smaragdno zeleni barvi in bistrosti spominja na našo Sočo. Dolgo hodimo ob njej mimo manjših vasi in zaselkov. Viseči most nas sedaj popelje na drugo stran, kjer se začne zadnji vzpon na visoki prelaz Daphne Lagna, pregrado, ki nas loči od mesta Jumla.

Danes se bomo vzpeli čim višje, jutri zgodaj zjutraj gremo čez. Brez postanka do Jumle, kjer načrtujem prosto popoldne.

Po začetni hudi strmini se pot položi, kmalu nato pa spet strmo vzpne. Hodimo po gozdu, pot je valovita, polna lukenj, ki so jih naredile karavane tovornih živali, povečini oslov, ki nosijo riž, sol in ostalo hrano do bližnjih, višjeležečih vasi, kjer teh dobrin nimajo. Visoko nad nami slišim trušč in brnenje stroja. Kmalu pridemo do široke, blatne, sveže zgrajene ceste, ki pripelje z desne.

Moje slutnje in predvidevanja izpred nekaj dni so se izkazale za resnične. Jumla je povezana z mestom Gamghadi. K sreči se ohranja pešpot, saj smo po cesti hodili zelo kratek čas. Upam, da bodo pustili biser, jezero Rara, neokrnjen. Ščiti ga narodni park, a to v Nepalu pomeni kaj malo - le upravičenost do pobiranja denarja in polnjenja nekaterih žepov. Po cesti se vzpnemo do kraja Tarmali, kjer stojijo bager in delovni stroji. Tu smo danes načrtovali prenočišče.

Kraj je grd in služi kot baza delavcem, zato se po kosilu skupaj odločimo, da gremo naprej. Čez pol ure prispemo do travnate ravnice Daphne Lagna Base Camp. Nekaj skromnih koč ob novi cesti ponuja neudobno bivališče in mrzlo noč na višini 3500 metrov. Nikomur od nas to ne diši preveč, zato se odločimo, da podaljšamo današnjo hojo do Jumle.

Vzpon na prelaz Daphne Lagna (3730 m) je kratek. Le nekaj metrov naprej se nam odpre čudovit pogled na mesto.

Malce posedimo na razglednem kraju, nato pa se odpravimo navzdol. Strme serpentine nas pripeljejo do kraja Chere, pastirskega naselja, kjer se je pred tremi leti končala moja pot – enodnevni izlet, ko sem čakal, da prispeta moja nosača iz mesta Surkhet. Le malo naprej pridemo na cesto, ki se je izognila prelazu desno in pelje daleč naokrog v Jumlo. Še naprej sledimo pešpoti, ki nas pripelje do prvih hiš in pol ure zatem, v center mesta.

Hodimo po prašni umazani cesti mimo letališča. Strnjenih hiš ni več, le še revne osamljene zgradbe so ob poti. Vodič pa ne kaže še prav nobene volje, da bi se ustavil. Končno, čisto na robu mesta, se le ustavimo pred ogromno, napol dograjeno stavbo. Notri ni nikogar, kot da bi bilo zapuščeno, izumrlo. Po desetih minutah čakanja le nekdo pride. Pokažejo mi lično sobo s tušem in evropskim straniščem. 1000 rupij na noč, zahteva gostitelj. Nikjer ni pravega dnevnega prostora, kjer bi človek lahko sedel. Smo daleč od centra, vodič in nosač sta jutri prosta in nimam pojma kaj  - in ali bom sploh dobil za jesti in piti. In to mi je bistveno bolj pomembno od udobja sobe. Tu mi ni prav nič všeč. Ne, tu prav gotovo ne bom naslednja dva dni.

Vodiču povem to. Skomigne z rameni in si oprta nahrbtnik. Brezvoljno, vidim, da mu ni prav. Ne morem mu pomagati. Nič ni vprašal, samo trmasto je hodil. Kje bom preživel današnje popoldne in cel jutrišnji dan, mi je pomembno.

Odpravimo se po isti dolgi poti nazaj v mesto. Nazadnje pristanemo prav tam, kjer sem prenočeval pred tremi leti.

Soba je OK in pol cenejša od tiste spodaj, osebje in hrana pri roki.

Zadovoljen sem. Ne bo mi težko preživeti tu večer in cel jutrišnji dan.

Za kosilo pojem dvojno porcijo makaronov in z vodičem skupaj popijeva mrzlo pivo. Še kava z mlekom in čas je za spanje.

Hoja 8 ur. Vreme sončno, popoldne delno oblačno. Temperatura zunaj 11,5 °C, v sobi 18,1 °C. Prenočevanje v hotelu, v mestu Jumla (2390 m).

Matjaž Čuk

Prečenje Nepala

Reka, podobna naši Soči

Pri nas ni visečih mostov ...