Snežnik skriva veliko pasti

Delo, Kronika - Dragica Jaksetič: 30 gorskih reševalcev, policistov in drugih je iskalo pogrešanega
GRS Ljubljana: Iskalna akcija na Snežniku

Sestopal s Snežnika in zašel v gozd proti Gomancem

Ilirska Bistrica – V nedeljo so ilirskobistriški gorski reševalci pod Snežnikom že tretjič to zimo iskali izgubljenega. Pogrešanega Postojnčana je iskalo skoraj 30 ljudi, nepoškodovanega pa so našli pozno popoldne na Mareli na območju Gomancev.

V nedeljo pred dobrim tednom je ilirskobistriški planinec in gorski reševalec Vlado Dekleva svoj prostočasni izlet na vrh Snežnika končal tako kot nekateri drugi njegovi kolegi, v vlogi gorskega reševalca. Iz brezna na vrhu Snežnika so potegnili Litijana, nato pa ga je na zdravljenje odpeljal helikopter. V soboto popoldne pa se je Dekleva s še dvema članoma reševalne skupine spet odpravil na Snežnik, da bi posušili in pospravili reševalno opremo, ki so jo uporabili pred tednom dni.

V bivaku na vrhu Snežnika so srečali možakarja, doma iz Postojne, o katerem so pozneje izvedeli, da je član ekipe, ki na smučišču na Sviščakih ureja parkiranje. Postojnčan se je naslednjega dne takoj po 6. uri še v mraku, v vetru in ob slabi vidljivosti odpravil v dolino. Bistričani so mu ob odhodu rekli, naj se, ko prispe na Sviščake, oglasi, da bodo vedeli, da je na varnem.

A ker klica do 8. ure ni bilo in tudi nihče s Sviščakov o Postojnčanu ni vedel nič, so ga začeli iskati. Marko Lučič se je z vrha Snežnika odpravil iskat sledi in jih odkril v sedlu pod kočo. Šel je po sledeh, ki so se odcepile od glavne poti, tako pa je zašel tudi v obširno območje nepreglednih snežniških gozdov in kraškega površja, ki ni pokrito s telefonskim signalom.

Ilirskobistriški reševalci so alarmirali še postojnske in ljubljanske gorske reševalce. Med poizvedovanjem so pri hrvaškem mobilnem operaterju izvedeli, da je izgubljeni poskušal vzpostaviti telefonski stik s hrvaško številko 112. Klic so zaznali, po njem ugotovili, da se pomika proti jugu in ne proti Delnicam, kakor so sprva domnevali, s Postojnčanom pa se niso mogli pogovarjati. Reševalci so (eden tudi z motornimi sanmi) med tem pregledovali ceste in doline na tistem območju. Ob 18. uri so policisti Postojnčana in Bistričana našli na cesti Gomanci–Zabiče, Marko Lučič pa je povedal, da je Postojnčanu sledil čez Grčovec in naprej po cesti ter ga ob 13.30 dohitel na Mareli.

Dragica Jaksetič

GRS Ljubljana, 20.01.09:  Iskalna akcija na Snežniku

Pa smo še eno nedeljo preživeli na akciji, letos je to že četrta na Snežniku.
Za bistriške, postojnske in ljubljanske gorske reševalce ter policiste, je bila nedelja nadvse delovna. Na Snežniku in pod njim smo iskali 42-letnega Postojnčana, za katerim se je po spustu z vrha izgubila vsaka sled.

Zgodba se je začela zapletati ob 6.15, ko se je 42-letni Postojnčan po preživeti noči na Snežniku začel spuščati v dolino. Na Snežnik se je povzpel v soboto in se zaradi slabega vremena odločil, da bo v koči prespal. Spuščati se je začel v temi, gosti megli in sneženju pri štirih stopinjah pod ničlo, za povrh pa je pihal še močan jugo.
Ko se je spustil do prve ravnine pod samim vrhom Snežnika, je še pred “skalo” namesto desno proti Sviščakom, zavil levo in se začel spuščati navzdol po napačni smeri. Očitno je mislil, da je na pravi poti in nadaljeval spust, dokler se ni znašel v Grčevcu, kjer je najverjetneje ugotovil, da je zgrešil, malo taval naokoli, nato pa našel glavno cesto, po kateri se je odpravil do Marele.

Njegov oče ga je začel klicati na njegov prenosni telefon ob 8.30. Ker ga nekaj časa ni uspel priklicati (v tistem delu ni telefonskega signala), je poklical na pomoč Vladimirja Deklevo, ki se je nahajal na Snežniku. Ob 9.45 je Vladimir Dekleva obvestil 112 in sprožil iskalno akcijo.
Za pogrešanim se je prvi odpravil bistriški gorski reševalec, ki je prav tako kot pogrešani prespal na Snežniku in je bil takrat še na vrhu. Medtem smo v Ilirski Bistrici začeli organizirati iskalno akcijo. V akciji je sodelovalo enajst bistriških, tri postojnski in osem ljubljanskih gorskih reševalcev, šest vodnikov z reševalnimi psi, pridružila pa sta se še dva bistriška policista, ki sta bila takrat na Sviščakih.

Dva naša člana sta takoj preiskala vrh Snežnika, proti breznu in proti Gašperjevemu hribu, nato pa se je eden spustil pod vznožje in kmalu našel sledi pogrešanega. Bile so edine sledi, saj se v nedeljo zaradi slabega vremena na Snežnik ni povzpel nihče drug. Megla je bila tako gosta, da reševalec ni videl deset metrov pred seboj in je komaj sledil stopinjam v snegu. Tačas sta s Sviščakov že krenila dva reševalca na smučeh proti Travnim Dolcam in Grčevcu, občana z motornimi sanmi pa smo zaprosili, da je odšel pregledat Grdo Drago in nekaj kilometrov proti Mašunu.

Ena skupina gorskih reševalcev se je nato odpravila proti vrhu Snežnika, druga po sledeh pogrešanega in reševalca, tretja pa je čakala na Sviščakih. Na Sviščakih nam je bistriški jamarski reševalec prijazno odstopil kočo, v kateri smo uredili štab. Kasneje so se proti vrhu Snežnika odpravili tudi vodniki z reševalnimi psi. Ves čas smo bili v stiku s policijo, ki je s Cerkniškega poslala proti Leskovi dolini patruljo s terenskim vozilom. Medtem smo preko policijskega OKC skušali izslediti signal telefona pogrešanega, vendar so naši operaterji ugotovili, da je njegov signal že na hrvaški strani. Zato se je policija povezala s hrvaškimi kolegi, ti pa z njihovimi mobilnimi operaterji, ki so signal telefona pogrešanega zaznali z zelo oddaljene bazne postaje. Hrvaški policisti so o dogodku obvestili tudi hrvaške gorske reševalce z Delnic, ki so nam ponudili pomoč, vendar smo se zanjo zahvalili in se priporočili za drugi dan iskanja, če v nedeljo ne bi bili uspešni.

Medtem pa se je drama 42-letnega Postojnčana že srečno razpletala. Ob 13.30 ga je na Mareli našel gorski reševalec, ki se je spustil z vrha Snežnika. Pogrešani je bil dobro fizično in psihično pripravljen, s seboj je imel tudi spalno vrečo in bil dobro opremljen. Ko ga je reševalec našel, se je pripravljal za bivakiranje, vendar nam tega ni mogel sporočiti, saj na območju ne delujejo ne prenosni telefoni ne radijske zveze. Dobro uro kasneje sta ju našla še gorska reševalca na smučeh in skupaj so nadaljevali pot proti Zabičam. Okoli 17. ure so končno dosegli signal in sporočili , da so pogrešanega našli. Sedem kilometrov nad Zabičami so jih nato pobrali policisti s terenskim vozilom. Naj omenim še to, da je na Snežniku pihal tako močan jugo, da je skupina, ki je šla na vrh, hodila po vse štirih. Konec akcije je bil ob 21.40. Danes sem poklical očeta pogrešanega, ki se nam je še enkrat lepo zahvalil. Dejal je, da je sin že odšel v službo in da je vse v redu.