Tečaj NMA 2007 – 17.08.

V Katmandu so prileteli z zamudo – Terenski del tečaja bo v Langtangu

Tečaj NMA 2007

Vlado Schlamberger - Vako, zdravnik dr. Damijan Meško in vojaški inštruktor Rajko Lotrič.
KOTG, Nepal, 14. avgusta do 24. septembra 2007

19.09.: E-sporočilo iz Katmanduja
V Katmandu smo prišli 18. septembra zvečer. Imeli smo dan rezerve, vendar smo imeli veliko sreče pri prehodu plazu pri Ramchej. Čeprav je cesto odneslo v dolžini enega kilometra in še dva krajša plazova sta bila, se nismo predolgo zamudili in prišli dan poprej v Katmandu.
Tečaj je bil uspešen, razumeli smo se dobro. Inštruktorji so upoštevali naše mnenje - kar preveč ugodno za nas. Vsi smo zdravi, lče malo še kašljamo, Prvo polovico tečaja smo bili namreč stalno na dežju in v snegu, tako da smo se zvečer komaj pogreli v spalnih vrečah. Druga polovica tečaja je bila taka kot se spodobi - vreme kar primerno. Po izpitih smo na Kjachin Gompi imeli svečano podelitev slovenskih certifikatov in majhno slovesnost - kuhar nam je spekel torto, povedal sem nekaj o zgodovini šole in o našem sodelovanju. Čez dve leti bo 30 let!
Katmandu je poln turistov, v naš hotel je prišla skupina 24 Slovencev, vodi jih Burgar (Iz Pekinga v Lhaso z vlakom, z avtobusom v Ktm.). Maoisti so izstopili iz koalicije, pa saj je to kar normalno. V Ktm. vsak dan 1 uro dežuje, jutra so pa lepa. Še se bomo oglasili.

Lepe pozdrave od vseh treh. Vako

26.08.: Jutri odhajamo v Langtang
Včeraj smo imeli pregled opreme, danes imamo prosto za pripravo tovorov. Jutri zgodaj zjutraj gremo v Langtang: en dan z avtobusom do Ramcheja, nato eno uro peš, pa z drugim do Duncheja, od tam pa tri dni peš do Kjancin Gompe.
Število tečajnikov se je znižalo, ostalo jih je še 35. Od teorije sta nam ostali dve predavanji, ki jih bomo imeli verjetno na poti, nato pa se nekaj dni plezanja v skali. Potem pa naprej na sneg in led.
V Katmandu pridemo okrog 20. septembra.
Diplome PZS sem vzel s seboj in jih bomo podelili po končanih izpitih v Kjancin Gompi. (Če čakamo, da pridemo nazaj v Katmandu, se tečajniki radi preje razletijo na vse strani in jih je potem težko zbrati skupaj.
Mi trije smo v redu. Katmanduja smo se že malo naveličali in smo na odhod že težko čakali.
Ko se vrnemo nazaj v KTM se pa znova oglasimo.

20.08.: Pravkar sem prišel z obiska pri Deepaku,
prej pa sva bila z Damijanom od zjutraj na carini (prav tako včeraj ves dan) - neuspešno. Na NMA se niso kaj dosti potrudili, včeraj so nama dali za spremljevalca kurirja, danes pa prvega administratorja; zgleda, da mislijo, da se da vse rešiti s telefonom.
Problem so cena in spiski zdravil. Dvakrat sem bil pri chief customs officerju, pa me obakrat ni hotel razumeti, zakaj zdravila in zakaj tečaj NMA. Ker z gospodi na NMA ni bilo uspeha, sem prosil Deepaka, ta je takoj ukrepal. Na NMA so napisali še dodatne papirje (med drugim To whom it may concern, v katerem so potrdili, da PZS sodeluje z NMA že 30 let, priložili so fotokopije potnih listov, ko pa so hoteli še številke planinskih izkaznic, sem povprašal, če ne bi še številk najinih čevljev... Pa je pisar rekel: Saj ni zame!).
Deepakov človek je že na letališču. Sode bo gotovo dobil, ker ve katerega in koliko je treba podkupiti. Doktor, ki je letal okrog in nabiral zdravila, je bil pa ogorčen in me je že vprašal, kako se uredi letalska karta za takojšen odhod domov.... Kasneje je zatrdil, da ni mislil resno.
Danes je vreme boljše: plezanje v Baladžuju. Tečaj in inštruktorji so v redu.
Gremo v Langtang, vendar je cesta na treh mestih porušena. Je pa odhod šele 28., zato računam, da bo do takrat že kaj drugače (boljše ali slabše, ne ve se).

Pozdrav Vako, Damijan in Rajko

17.08.: V Katmandu smo prileteli šele včeraj zjutraj.
Letalo do Dohe je imelo zamudo. V Dohi pa smo morali skozi security check, iz treh letal hkrati. Ko smo bili gotovi, pa je letalo za KTM že odletelo. Tako smo preživeli 24 ur v tranzitnem območju.
Da Gombu nas je čakal na letališču, nas pa od nikoder! Ponoči sem sicer poslal e-pošto Da Gombuju in na NMA, vendar je niso prebrali. Na NMA sem tudi telefoniral, vendar iz vsega ni bilo nič: včeraj na letališču ni bilo nikogar.
Pa je potem Da Gombu je z Nimo prišel na obisk v Thorong Peak, tako da smo se včeraj vse zmenili. Danes sva z Damijanom že imela predavanja, Damijan o višinski bolezni, jaz pa o vremenu in prehrani v gorah. Tečajnikov je 41, od tega trije angleži in angležinja, nepalskih inštruktorjev pa je osem, Nima je chief Instructor. Gremo v Langtang, ker je cesto v Somdang na več mestih že do Syabru Besija odneslo. Bomo v istem BT kot lani.
Katmandu je poln turistov, včeraj in danes je z rahlimi presledki stalno deževal. Deepak nas je že poklical in v nedeljo greva z Damijanom k njemu.
Dokler bomo v KTM bom sproti sporočal kaj je novega.