Teden bolderiranja

AK Črna - Gašper Fasun: ... v zelenem raju na Češkem (Bor)

V tednu od 8. do 15. oktobra smo se člani kluba AK Črna: Andrej Jež, Jure in Miha Ozimic, Davo Mihev, Gašper Fašun, Denis Arnšek, ter pridruženi član iz AK Matice Aleksander Krajnc, potepali po severuvzhodu Češke.

Namen našega potovanja je bilo bolderiranje v območju imenovanem Bor. Gozdnato območje z neskončno količino maha na trenutke spominja na naše domače Pohorje. Mogoče smo se zato že takoj počutili precej domače. Kar pa naredi Bor vrhunsko destinacijo za ljubitelja balvanov, pa je ogromno število velikih balvanov z raznolikim značajem ter v večini primerov varnim “landingom”.

V petek, 8. oktobra, smo se torej po službi odpravili proti Češki. S koroške smo s kombijem štartali Korošči, medtem ko sta Denis in Aleksander šla s svojim avtom. Razlog za to ni v tem, da smo Korošči nedružabni, ampak v tem, da smo potrebovali dovolj prostora za vse crashpade in čokolino ter nekaj ostale hrane. V soboto ob enih zjutraj po devetih urah vožnje končno prispemo v našo hiško. Nekako takoj se odpravimo spat, saj že vsi komaj čakamo naslednji dan. Vremenska napoved je bila nekje do torka solidna, zato smo hoteli čimbolj izkoristiti prve dni.

Sobota je torej prvi dan ko gre zares. Zapeljemo se do kraja Machov, kjer majhno parkirišče označuje izhodiščno točko za pohod proti balvanom. Med hojo nekaterim zmanjkuje potrpežljivosti in že kar na poti do glavnih dnevnih ciljev vidijo “ful dobre kamne, a veš kera linija”. Po dobri uri hoje (in še malo…) prispemo do iskanega sektorja, kjer že takoj najdemo znan blok z linijo Climax, ki se izkaže za zelo primerno za začetno motivacijo. Prvi dan torej mine zelo hitro z enim kupom ciljev za naslednje dni.

Za naslednje dni ugotovimo, da je bolje, da se malo dlje peljemo, ker je potem potrebno bistveno manj hoje. Zaradi tega se za vse naslednje plezalne dni izbere izhodišče na poljski strani, ki je sicer znotraj nacionalnega parka, kar pomeni, da je treba seveda malo plačati. Ampak…bolje plačat, kot pa hoditi v hrib. Logika balvanskega plezalca pač…sicer iskreno mislim, da je tudi alpinističnem delu “odprave” takšen pristop kar ustrezal.

Na prvi dan počitka se odločimo, da si gremo ogledat Adršpach, ki slovi po 1000+ peščenih stolpih. Stolpi nas vse popolnoma očarajo, predvsem pa nas šokirajo mesta, kjer so navrtane skalne zanke za varovanje pri plezanju. Neverjetno, kaj vse Čehi plezajo … Za Adršpach velja namreč zelo stroga etika plezanja, kjer naj ne bi uporabljal magnezija ter naše klasične varovalne opreme. Ko pobožaš enega od stolpov, ti je kar hitro jasno, da ima celo tako nora ideja nekako smisel. Stolpi se namreč pod dotikom roke kar precej drobijo. Kljub vsemu Ježu in Davonu uspe dobiti eno majhno plezalno izkušnjo iz tega območja.

Naslednji dan se spočiti ponovno odpravimo bolderirat. Osebno za mene je bil to najboljši dan izleta. Razmere so kljub oblačnem vremenu dovoljevale, da smo lahko vsi naredili kar nekaj dobrih vzponov. Na ta dan sta se npr. splezala Panorama ter ADR Fitnes, ki sta zares odlični 7A liniji (poleg še nekaj ostalih dobrih linij …).

Nov dan, nov dan počitka. Pogledat si gremo še drugo večje območje za bolderiranje – Ostaš. Razmere ponovno zelo slabe, od torka naprej namreč vseskozi malo dežuje, zaradi tega je Ostaš skoraj v celoti zamočen. Ježu kljub vsemu ne manjka motivacije, in nekaj malega popleza pod veliko streho, ki ponuja res osupljive linije, tako balvanske kot za štrik. Ostali pa se malo razgledamo naokoli in soglasno zaključimo izvidnico, da bi se splačalo kdaj iti.

Četrtek spet mine v plezalnem duhu. Kar nekako ne moremo verjet, da še vedno najdemo dobre linije za plezat, kljub temu, da vseskozi dežuje. Pozna pa se, da smo že vsi malo utrujeni od prejšnjih dni, ter da so se mikro-poškodbe že dobro akumulirale. Kljub vsemu Miha spleza 7A+ balvan, ostali pa prav tako splezamo nekaj dobrih balvanov (ali pa jih vsaj poskusimo hah).

V petek se ponovno zapeljemo v Bor, v upanju, da izkoristimo še zadnji dan. Ampak celotedensko deževje je nekako le namočilo kamne in zaradi tega se še isti dan odpravimo nazaj v Slovenijo.

AK Črna, 21.10.2021
Teden bolderiranja v zelenem raju na Češkem (Bor)