Vrh z znamenito Rožo

Gorenjski glas - Jelena Justin: Kamniški vrh (1259 m) - Vrh, ki ga že od daleč označuje izrazito melišče, nima visoke nadmorske višine, vendar je proti njegovemu temenu pot nesramno strma.

Zanimive skalne skulpture nas popeljejo v svet domišljijeVerjetno ima skoraj vsak kraj, ki leži v okolici hribov in gora, en kucelj, kamor dnevno zahajajo rekreativci; za nabiranje kondicije, za treniranje hitrosti ali pa preprosto zato, da nekaj naredijo zase. V Kamniku je en tak vrh Kamniški vrh, ki ga bomo mi obiskali danes. Ker pot poteka ves čas po južni strani, bodite zelo zgodnji za vzpon in ne pozabite na zaščito pred soncem.

Skozi Kamnik se zapeljete do Stahovice, kjer pred mostom, ki zavija desno, zavijete levo v zaselek Kregarjevo. Vozite naravnost skozi vas, nato pa sledite levi asfaltirani cesti in dosežete Bistričico, se peljete skozi vas, nato pa kmalu na koncu vasi zagledate rdečo planinsko tablo, na kateri piše Slevo – planina Osredek. Zavijete desno v klanec in se zapeljete še skozi vas Slevo, kjer na koncu, na levi strani, pri manjšem kamnolomu, parkirate avto.

Nad parkiriščem vas markacije usmerijo levo po travniškem kolovozu. Širni travniki so ograjeni in na desni strani je tabla, kjer vas lastniki le-teh prosijo, da se držite markiranih poti in da ne hodite po travi. Spoštujte ta napis! Nekaj časa hodite po kolovozu, mimo smerokaza za planšarijo, ko pridete do lese, pa imate na voljo dve poti: leva gre po kolovozu dalje, desna pa se dvigne čez travnik. Poti se malo višje srečata. Pojdimo po levi poti naprej, dokler spet ne dosežemo na drugi strani travnika lične lese. Kamniški vrh je ves čas pred vami. Tukaj imate pa različne možnosti za vzpon. Prečite leso. Takoj za leso lahko zavijete strmo levo navzgor in proti sedlu pod vrhom se boste povzpeli po gruščnati in trdi poti, ki vodi ob grapi, kjer je melišče. Ta del se imenuje Kamniška oz. Slevška Roža. Če nadaljujete naravnost skozi gozd, prečite melišče. Na koncu melišča je še nekaj metrov gozda, na koncu katerega zavijete levo strmo navzgor preko travnika. Stezica je shojena in rahlo neudobna in spolzka po dežju. Ta ista pot, če ne zavijete po travniku navzgor, vas pripelje na pot, ki gre na vrh po grebenu iz Stahovice. Po tej se bomo mi vrnili.

Na vrhu travnika, ko je za vami že strm del poti, se priključite poti in nadaljujete levo. Povzpnete se do sedla med Kamniškim vrhom in Planjavo. Prijetna pot se vije v okljukih preko travnikov. Odpira se vam razgled na ljubljansko kotlino, loški konec itd. Ob poti lahko opazujete skalne gmote zanimivih oblik in se še enkrat čudite nad stvaritvami matere Narave. V dneh, ko sem tam hodila, so bili travniki polni Kranjskih lilij. Na sedlu se vam bo z leve strani pridružila pot s Planjave, vi pa zavijete desno in zagrizete v zadnje višinske metre pod vrhom.

Teme Kamniškega vrha je v gozdu, kjer sta tudi vpisna knjižica in celo dva žiga. Če pa se po potki sprehodite naprej, pa dosežete razgledni balkonček, kjer je nekaj "natur klopc" za počitek. Na vaši levi strani bo mogočna Velika planina, pred vami ljubljanska kotlina in vasice okoli Kamnika, loško hribovje, na desni strani pa Krvavec z radijskim in televizijskim oddajnikom.

V dolino se lahko vrnete po poti vzpona, ali pa se z razglednega balkončka spustite po gruščnati poti približno 250 višinskih metrov navzdol. Pot je strma in zaradi polzečega terena je potrebna previdnost. Tik pred klopco, ki jo vidite že od daleč, zavijete desno. Nahajate se na poti, ki preči melišče. Nato prestopite še leso in se po levi poti vrnete nazaj do izhodišča. Ta del poti vam bo že znan, saj boste pod seboj oziroma vzporedno lahko opazovali pot, po kateri ste se vzpenjali.

Če pa bi radi obiskali še Planjavo, se z vrha vrnete po poti vzpona do sedla med Kamniškim vrhom in Planjavo, kamor vas popelje strma pot. Z vrha se spustite še do Planine Osredek ter se vrnete po markirani poti nazaj v vas Slevo. Dobro ste "zašpilili" današnjo klobaso.