Z mladimi varno v gore

Petra Gregorc: Dvodnevno planinsko druženje starejše planinske skupine Planinskega krožka Osnovne šole Ljubečna na Mozirskih planinah

Vremensko nadvse ugoden zadnji vikend v januarju, še pred letošnjim vdorom hladnega zraka, je več kot dvajset mladih planincev starejše skupine Planinskega krožka Osnovne šole Ljubečna, izkoristilo za doživeto in poučno dvodnevno planinsko druženje na Mozirskih planinah, in sicer kot obliko planinske šole v naravi, ki bi jo lahko tudi poimenovali Z otroki varno v gore pozimi.

Na območje osamele kraške planote, imenovane tudi Golška planota, so se mladi planinci v spremstvu spremljevalcev in planinskih vodnikov, pripeljali z avtobusom iz Ljubečne preko Mozirja, Šmihela nad Mozirjem in mimo Planinske ravne, v neposredno bližino Mozirske koče, ob trenutno nedelujočem smučišču Morava, na višino okoli 1350 metrov nadmorske višine.
Dobrodošlica s sončnimi žarki in jasnim nebom, ter s planinsko pesmijo oskrbnika pred Mozirsko kočo, planinskega doma na višini 1344 metrov, je bila odličen uvod v vikend hribovsko doživetje, ki pa se ni smelo nadaljevati brez malice iz nahrbtnika in toplega čaja iz termo-steklenice.

Spoznavanje zimskih razmer in zimske opreme v hribih
V nadaljevanju s soncem obsijanega sobotnega dne, je sledil vzpon, po markirani, le delno zasneženi planinski poti, ob robu planote, proti njenemu najvišjemu vrhu, kjer so se na dveh vmesnih točkah udeleženci, preko izvedbe praktičnega dela planinske šole, po(d)učili o uporabi t. i. plazovnega trojčka, in sicer sonde, žolne in lavinske lopate, ter s pomočjo vodnika spoznali način preizkusa trdnosti snežne odeje.

Z najvišjega vrha Mozirskih planin, 1587 metrov visokega Boskovca, se je po zasluženi planinski malici in toplem čaju, razlegla planinska pesem. Po prehojeni, krožni varianti poti, preko sedla Kal - od koder je pogled segal do grebena Smrekovca in Velikega Travnika, koroške velikanke Pece, Olševe ter vzhodnega roba Raduhe -, ter mimo jame Ledenice, so mladi planinci vendarle pričakali zanje najljubši del dneva, sankanje z lopatkami. Večerni pohod z lučkami do prenovljenega Hotela Golte, kjer se je razigrana energija mladih planincev umirila v Gorski knjižnici Golte ob možnosti gledanja risank, se je zaključil s sladkim presenečenjem pred Holcarsko bajto sredi Alpskega vrta.

S sedla Kal se v popoldanskih urah vračamo proti Mozirski koči. (Foto: Gregor Götz)

Poučno planinsko nedeljsko dopoldne med smrekovimi gozdovi Mozirskih planin
S snežinkami obdarjeno nedeljsko dopoldne, je bilo namenjeno delavnicam v skupinah, in sicer spoznavanju in preizkušanju zimske opreme, uporabi cepina, derez in čelade, ter hoji s krpljami in turnimi smučmi. Za mlade planince iz Ljubečne, se je s pogumnimi planinskimi koraki po poti od Mozirske koče do Planinske ravne, eni izmed množice markiranih planinskih poti na tej zakraseli predalpski planoti, sicer na obrobju mogočne in razčlenjene gorske verige Kamniško-Savinjskih Alp, zaključil še en konec tedna v družbi planinskih prijateljev.

Pripravila: Petra Gregorc
Fotografije: Gregor Götz, Andrej Vodeb, Tatjana Vodeb

Še nekaj vtisov mladih:
   Sobota
Iz Mozirske koče smo se po zasneženi in zaledeneli poti vzpenjali do vrha Boskovca. Vmes smo se ustavljali in spoznavali gibanje v snegu. Ko smo se vrnili, smo se spuščali z lopatkami. Zvečer smo se odpravili z baklami na nočni pohod do hotela Golte, kjer smo gledali risanke. Dan je bil zelo super in bi ga lahko večkrat ponovili. Špela (9.b)

Meni je bil izlet zelo všeč, saj smo se družili s prijatelji, se hecali in veselili. Zvečer smo odšli na nočni pohod z baklami do novega hotela Golte, kjer smo gledali risanke. David (9.b)

Všeč mi je sneg, hribi in koča. Komaj čakam, da gremo spat. Zanima me kakšen dan bo jutri? Aljaž (5.b)

Današnji dan mi je bil všeč, saj je bilo zanimivo in zabavno. Veliko smo se nasmejali. Blažka (8.a)

Bilo je res zelo lepo in edino kar je bilo je bilo prevelik snega. Če bi bilo v Celju ga toliko kot tukaj? Alen (6.a)

Odšli smo na Boskovec. Skupaj smo hodili tri ure. Zvečer pa smo imeli ratek sprehod do hotela, kasneje pa smo šli do holcarske lesene bajte v kateri so živeli drvarji. Pustili so nam nekaj sladkega. Kaja (5.a)

Danes smo videli kako se uporabljajo: dereze, žovna, turne smuči, sonde…. Ko so vodniki vse to pokazali, smo se lahko sankali. Nato smo prišli v kočo kjer smo pojedli kosilo. Bilo je zelo lepo! Žan (5.b)

Izlet mi je bil zelo všeč saj smo naučili veliko novega, družili smo se s prijatelji in se sankali. Vreme nam je dobro služilo. Urška (9.b)

Dan je potekal zelo zanimivo in lepo. Najbolj mi je bil všeč pohod z baklami in sankanje. Brina (5.b)

Nedelja
Po zajtrku smo se toplo oblekli in s seboj vzeli lopatke. Ko smo stopili iz koče, je snežilo, pihal je veter in bila je gosta megla. Razdelili smo se v dve skupini. V prvi skupini smo spoznavali turne smuči. V drugi skupini pa smo se podučili o zimski opremi na lažjih in težjih turah. Ogledali smo si podrobneje uporabo derez in cepina. Po delavnicah so se nekateri odšli sankat, drugi pa smo se odšli pogret v kočo. Sprehod je bil super! Špela (9.b)

Danes nismo šli na pohod, ker je preveč pihalo in snežilo. Zato so nam vodniki pokazali kako uporabljati cepin, dereze, turne smuči in palice. Nato smo se odšli sankat. Špela (5.b)

Danes je bilo zelo zanimivo. Aleš (je car) nam je pokazal turne smuči. Z njimi lahko hodiš in smučaš. Bilo je zelo mrzlo in zato smo šli v kočo. Igralo smo karte Enko in se zabavali. Aljaž (5.b)

Dan mi je bil všeč in spoznali smo dereze, cepin,krplje, pancarje in turne smuči. Žiga (5.b)

Bilo je zanimivo, ker smo izvedeli nekaj o uporabi zimskih pripomočkov v gorah. Ana (8.a)

Danes zjutraj sem se zbudila. Oblekla sem se in odšla na zajtrk. Po zajtrku smo šli ven in poslušali vodnike. Ko smo končali, so se nekateri šli sankat. Mene je preveč zeblo pa sem šla v kočo. Bilo je zelo mrzlo. Brina (5.b)

Danes je snežilo in zato vreme ni bilo primerno za pohod. Odpravili smo se proti sankališču, kjer smo se naučili uporabljati zimsko planinsko opremo. Kasneje pa nam je Aleš pokazal kako se uporabljajo turne smuči. Nato smo se šli lopatkat. Kaja (5.a)

Zjutraj smo imeli zajtrk. Po zajtrku smo se odpravili na sankališče. Vodniki so nam pokazali kaj vse potrebujemo za v gore pozimi in kako se hitro ujeti, če padeš. Videli smo tudi gorske smuči in vse potrebno. Po tem smo se sankali. Jona (5.a)

Danes je bilo zelo lepo in mrzlo. Naučili smo se veliko o zimski planinski opremi in o turnem smučanju. Vreme pa je bilo vetrovno in megleno. Saša (8.b)

Danes je bilo zanimivo, ko so nam predstavljali dereze, cepin, čelado, krplje in turne smuči. Potem smo se dričali. Sven (6.b)

Danes je bilo mrzlo, vendar zelo zanimivo. Zabavali smo se na snegu in spoznavali zimsko planinsko opremo. Bilo je vetrovno, megleno in zelo mrzlo. Vseeno mi je bilo všeč. Lara (8.b)

Danes je bilo lepo in res sem se veliko naučil (kakšne so dereze in kako jih obuješ, cepin oz. kako se s cepinom oprimeš, če zdrsneš dol, kako moraš dati gor kožo na smuči, da ti po snegu ne drsi in kako greš s smučmi gor). Dričali smo se zelo hitro in ko je bilo konec je bilo pospravljanje in pisanje dnevnikov. Alen (6.a)

Danes smo šli gledati kakšno opremo moramo imeti pozimi in kako se uporablja. Tudi sankali smo se. Zelo je snežilo. A vseeno smo se imeli lepo. Luka (7.a)

Sankali smo se, spoznali gorsko i smučarsko opremo, turne smuči, cepin, dereze, krplje, pancarje, kožo….vse to smo spoznali. Imeli smo se zelo lepo. Aljaž (5.b)

Bilo je zelo lepo. Najprej so nam učitelji razlagali o gorski opremi, potem pa smo se lahko šli sankat. Tiste, ki je zeblo pa so lahko odšli nazaj v kočo. Zunaj je bila gosta megla, bilo je vetrovno in snežinke so padale z neba. Nika (7.b)

Čeprav sem o zimski opremi za na sneg poslušala že lansko leto, mi je bilo zanimivo, saj sem lahko ponovila. Blažka (8.a)

Na izobraževanju smo se naučili kako uporabljamo dereze in cepin. Po izobraževanju smo se odšli sankat. Pred tem pa smo se še poučili o turni smuki in kako se moramo pripraviti nanjo in kakšne so nevarnosti. Ko smo bili zunaj je snežilo in pihalo. Bilo pa je tudi megleno. Bil je čudovit dan. Urška (9.b)

......2012

Prikaz uporabe lavinske žolne v snegu

Preizkus hoje s krpljami

Tudi kruh so planinci pomagali pripraviti

Pri planinski koči ob snežinkah in kitari, planinci pojejo