Predstavitve

Predstavitve akcij, prireditev, oseb, organizacij, območij, filmov, spletnih strani ...

Dve novi

AO Železničar: Peter Bajec - Primož Bregar: V soboto sva plezala v Trenti in splezala neko varianto, ki ji je manjkal samo zaključek, danes pa v Zidni steni novo smer

Vrh Labrje, severna stena:
Ovčja

Smer poteka desno od Neznane smeri A in jo na gredini pod izstopno zajedo prekriža ter izstopi po zajedi, kjer sva našla tri stare kline. Predvidevava, da je spodnji del nov, zadnjih 60 metrov zajede pa naj bi bilo že preplezanih.

Prva plezala: Primož Bregar – Dalenjc in Peter Bajec – Poli (oba AO Železničar), 8. avgusta 2015; ocena: III-IV+, 200 m, 3 h

Dostop: s parkirišča na Vas na Skali, sprva po cesti, nato po stezi za Ravni dol. Pri velikem balvanu prekoračiš potoček in nadaljuješ po stezi. Ko se ti odpre pogled na steno poiščeš gamsjo stečino, ki te popelje pod steno (vmes je nekaj lažjega poplezavanja čez skalne skoke), 1.30 h.

Opis: smer vstopi malce levo od Neznane smeri B po ploščah, na levi je široka poč. Plezaš naravnost navzgor po odprti steni do nekakega raza in po njemu navzgor. Nadaljuješ naravnost navzgor in skozi žleb do velike strehe na levi. Desno te čaka v desno gor usmerjena poklina, ki preči votlinico. Po tej poklini do konca, nato navzgor po levi strani previsa, nad njim proti desni čez ploščato, odprto steno na široko gruščnato gredo pod nekako zajedo, ki jo takoj zapira strehica. Od leve pride Neznana smer A. Navzgor po zajedici čez strehico in skozi kamin še malo navzgor (Neznana smer A nadaljuje strmi, desno gor usmerjeni travnati gredini) in levo čez plošče (klin) pod strmo zajedo. Po njej (dva klina) do konca. Do roba stene te čaka še dobrih deset metrov zajede.

Oprema: Deset različnih klinov ter nekaj metuljev in zatičev.

Sestop: z roba stene prestopiš ruševje, prečiš melišče in poiščeš gamsje prehode po policah na melišče pod steno. Od tu naravnost navzdol proti ruševju, kjer zopet raziskuješ gamsje stečine nazaj pod steno (krajše) ali pa po melišču pod Plaskim Voglom v dolino (daljše). Okrog dve uri.

Zidna stena, severna stena: Nočni tat

Smer vstopi levo od velike črne mokre votline in v vpadnici pasu belih streh. V prvem raztežaju je težko namestiti kakovostno varovanje in izdelati sidrišče. V nadaljevanju pa se to spremeni in možnosti za varovanje so odlične, ravno tako skala. Polovica zadnjega raztežaja je skupna s smerjo Sprema se oluja. V smeri so ostali 3 klini.

Prva plezala: Peter Bajec – Poli in Primož Bregar – Dalenjc (oba AO Železničar), 9. avgusta 2015; ocena: V-/III-IV, 200 m, 3 h

Dostop: od cestarske hiše ob vršiški cesti se napotiš po poti, ki vodi v Mlinarico. Okrog 50 m za rampo steza zavije levo iz kolovoza (slabo vidno) in te vodi skozi gozd levo nad strugo Mlinarice mimo podrte lovske koče vse do melišč pod steno. Tam se usmeriš proti grapi, ki te pripelje pod Zidno steno. Tu uloviš slabo vidno stezo, ki te ob steni pelje v desno vse do vstopa v smer. Od cestarske hiše debelo uro.

Opis: smer vstopi tik levo od velike črne mokre votline po črni, od vode sprani skali. Plezaš bolj ali manj naravnost navzgor do pasu belih streh. Prehod ti omogoča previs na levi (klin). Čezenj in proti desno čez zajedo v smeri velikega stolpa in ob njemu navzgor do stojišča (klin). Smer prekorači žleb in vstopi v zajedo. Po njej do previsa in rahlo levo v novo strmo zajedo, ki se izteče v žleb. Po njemu in po v desno navzgor usmerjeni gredinici na stojišče na udobni polički. Rahlo desno v žleb in navzgor ter čez previs (klin) in odprto steno navzgor. Od tu proti levi (stik s smerjo Sprema se oluja), kjer te očitna polička popelje pod previsi v vršno skrotje (klin). Še nekaj metrov navzgor do roba stene.

Oprema: 10 različnih klinov ter nekaj metuljev in zatičev.

Sestop: takoj z roba stene se spustiš v sestopni žleb/grapo, ki te pripelje nazaj pod steno.